Naiera skrev:
Det er som sagt NTSC-farvekodningen den er gal med, og ikke 60Hz. Hvis TV'et ikke kunne køre 60Hz, så ville billedet flimre som en gal!
Ved at bruge RGB-Scart ser man bort fra NTSC-farvekodningen.
Maggerholm skrev:
Spillet er nok udviklet til NTSC 60Hz. Her i Europa kører vi så med PAL (50Hz) istedet. Konverteringen af spillet er så nok gjort efter pricippet "spring over hvor gærdet er lavest", og "blot" konverteret til PAL60, men den formodning, at de fleste nyere tv kan håndtere dette. Mvh Michael |
Hvis det var PAL60 ville han få farver på sit TV.
Det kører sandsynligvis med NTSC-farvekodning, som nævnt, hvilket er den logiske forklaring i denne situation.
|
Jeg kan godt se det logiske i din forklaring.
(og da jeg selv fik min første dvdafspiller (gjort kodefri) endte det også med et nyt tv, der kunne vise NTSC, så jeg slap for at se R1 film i sort/hvid)
Jeg kan bare ikke får det til at stemme overens med, at Gears of War altså
er PAL60.
På coveret står der direkte:
"For use only with Xbox 360 entertainment systems with "PAL" designation and PAL TVs capabel of displaying a 60Hz signal"
Så måske problematikken skal vendes på hovedet, så B&O tv'et får at vide at det er et 60Hz signal, og dermed automatisk antager at det er NTSC??
(og måske det omtalte RGB scartkabel så alligevel er løsningen, men spillet er nu engang i PAL og i 60Hz)
Dit forslag med at bruge RGB-scart for at "se bort fra" NTSC farvekodningen, er det kun Xbox (/konsol orienteret) eller vil det også virke ved dvd afspiller og tv, der ikke kan afspille NTSC?
Mvh Michael
Redigeret af Maggerholm - 31-Januar-2007 kl. 23:58