recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 Elite - stor skuffelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 Elite - stor skuffelse

Besvar Besvar Side  <1234 7>
Forfatter
Besked
Wuffer Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 615
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 17:59
Jeg har en PS3 Slim (tidligere havde jeg en launch PS3 m. 60Gb) og en nyere Xbox.

Xboxen er først for nyeligt blevet tilkøbt. Bl.a. grundet nogle af eksklusiv titlerne og dels pga. nogle af mine venner har en (Spille via Live/låne spil).

Vedr. hardware, kan jeg kun give Deucalion ret. Hvor PS3 (både den gamle og den nye) fremstår som et velbygget stykke multimedia hardware, virker Xboxen mere som et stykke discount hardware. Den larmer forholdsvis meget (også Jasper modellen) og knirker når man løfter den. 

Lydmæssigt er selv min gamle PS3 60Gb langt mere stille end de Xbox 360'ere jeg har hørt. Min nye Slim 250gb siger stort set ingenting (en svag susen fra blæseren).

Spillemæssigt klarer de sig begge stort set lige fint, men da jeg er mest til min PS3 bliver multititler købt til den (jeg kan alligevel ikke se forskel på udgaverne).

Live er bedre end det Sony tilbyder, men ikke meget. Jeg har ikke noget imod at betale for en god online del (hvilket jeg synes MS tilbyder), men Sony gør det næsten lige så godt - pt. gratis.
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 19:30
Oprindeligt skrevet af PerW PerW skrev:

Min søn har også en Xbox360 Elite. Her var der en adapter med, så han kan godt have HDMI og optisk samtidig. Det er denne adapter der var med: http://i16.tinypic.com/4r7rej7.jpg 

Hmm, ja det er lige sådan en adapter jeg skal bruge. Ved du hvor det kan købes, siden du har fundet et billede? Smile

Men lidt surt at det ikke var med til min Elite - det er måske takken for at købe en bundle? De lægger noget ekstra i, men piller det fra man ikke lægger mærke til Confused
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 20:28
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2010 kl. 23:52
Jeg undrer mig også over TSs problem, da jeg fik donglen sammen med maskinen. Godt nok var det en 120GB Elite, men stadig...

Eksklusive titler til Xbox = Mass Effect 1 & 2, Gears of War 1 & 2, Halo-serien, Grand Theft Auto IV + Episodes From Liberty City (ikke helt eksklusive, men alligevel fedt at kunne spille dem 1 år før PS3-folket).

Hvad angår byggekvalitet, er jeg ikke synderligt imponeret over PS3 Slim, hvilket er grunden til, at jeg købte en 80GB Fat. Synes den er klasser pænere. Xbox har til gengæld den bedste joypad, selv om krydset er bedre på Sixaxis. Som nogen allerede skrev, er der fordele og ulemper ved begge maskiner, og derfor bør man eje dem begge.
Til top
Nexeren Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 14-August-2005
Sted: Nørresundby
Point: 605
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 00:31
HDMI kabel og dongle blev fjernet fra Elite pakken i 2009
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 07:40
Oprindeligt skrevet af Nexeren Nexeren skrev:

Men Coolshop viser et billede af tilbehøret til deres "normale" Elite, og der er både dongle og hdmi-kablet med:

Redigeret af Deucalion - 09-Marts-2010 kl. 07:45
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 07:42

Du kan købe donglen her, som også kommer med et HDMI kabel

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=581815&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Tak for linket Smile
Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Du kan købe donglen her, som også kommer med et HDMI kabel

http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=581815&cks=ASS&assoc=B2EE2DC9-79A9-4643-8E9B-BB3EEB25CF18

Tak for linket Smile

Kig evt her (ca. 30 kroner, er uoriginal) :

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.30585

Er dog ikke specielt hurtige, men det er jo også fjernøsten.

mvh
Kristoffer

Redigeret af kmoller - 09-Marts-2010 kl. 09:13
Til top
kmoller Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 21-Juli-2006
Point: 45
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 09:11
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Men Coolshop viser et billede af tilbehøret til deres "normale" Elite, og der er både dongle og hdmi-kablet med:

Kablerne (hdmi + dongle) er ikke med i "super elite" MW2 pakken.

mvh
Kristoffer

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 09:44
Oprindeligt skrevet af Rasmusdc Rasmusdc skrev:

har også et par mates med 40gb, de har samme støjissues som jeg havde på min 60´er. dog ikke HELT så slemt.

Har du overvejet at gøre brug af det som hedder reklamationsret?

MEd hensyn til uncharted 2.. ja det er en FANTASTISK oplevelse, og har da PS3 pga disse titler, synes ikke grafikken er bedre end f.eks. MASS effect 2.

Det er nok mere en smagssag. Jeg synes grafikken i UC2 er milevidt bedre end MA2. Der er så meget spil i farverne, mens man bliver, efter min mening, deprimeret af at kigge på MA2. Jovist, ansigterne er gode, men UC2 er OGSÅ rigtig gode.

Der er bare meget FÅ af dem, Uncharted er et, Killzone var IKKE en har aldrig set så elendige textures før, selv gears 2 var en bedre titel.

Fuldkommen enig, KZ er en fuser. Jeg forstår ikke hvorfor det spil fik så meget god omtale her i forummet, da jeg synes det var et elendigt spil. Prøvede demo'en, og gad ikke mere efter 10 min.

så basere det på at PS3 har ofret ressourcer og en ENORM god spil afdeling på uncharted, den er bare VEL produceret, og færdiggjort.

Men er der galt i det? - Når alt kommer til alt er de spil som man sætter i maskinen igen de spil, som er en fed oplevelse rent gameplay-mæssigt. Hvem snakker fx. om Crysis? - det var et spil som havde en god grafik, men intet andet. Jeg sidder stadig og spiller Metal Gear SOlid, helt fra PS1.

JEg synes stadig grunden med at UHH den er anderledes at programmere til, er den dårligste undskyldning.

Man har også fundet ud af at lave nogle ok spil til den nu, men man kan ikke gøre for at de portede spil ikke lever så godt op til deres bror på xbox 360. Derudover er forskellen minimal i de fleste spil, og man skal da være ualmindelig freak for at kunne se forskel med mindre man sidder med begge konsoller og spiller dem ved siden af hinanden.  Just saying, hvis du virkelig ligger mærke til det mens du sidder og spiller, så er det et ringe spil - uanset hvilken konsol.

kan man ikke lave en konsol som folk kan udvikle til, uden at kunne få lov til at tjene penge på tværs af platformer, så har man fejlet.

Det bliver interessant at se hvad PS4 byder på. Så er CELL-processoren afprøvet, og så er det microsofts tur til at byde på noget nyskabende. At man har fejlet, det synes jeg ikke. Konsollen er stadig et hit, da den kan bruges til mediecenter og bluray afspiller. Den gør disse ting rigtig fint.

Til top
kasper-n Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 19-August-2009
Point: 116
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:39
Har du overvejet at når du køber en hdmi model som er standarden i dag vil vi andre ikke betale for en optisk udgang. Anyway så ser jeg din pointe med larmen for de larmer en del. Til gengæld er det boxen der har spillene.
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 10:52
Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Til gengæld er det boxen der har spillene.

Seriøst?

Hvilke store eksklusivtitler er der kommet til Xbox'en det sidste års tid, kontra eksklusiv titler til PS3?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top

Besvar Besvar Side  <1234 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu