recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 Elite - stor skuffelse
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 Elite - stor skuffelse

Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Besked
Jakabov Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-Februar-2008
Sted: Vodskov
Status: Offline
Point: 1330
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 11:20
Det kom ikke så meget i 09 udover Halo: ODST, Forza 3, Mass Effect 2, Left 4 Dead 2 men bagkataloget er noget større.  

Men igen igen igen, det er altid en smagssag. Nogen kan lide Killzone, andre kan lide Gears of War osv. 
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 737
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 13:17
Anyway, at kalde Xbox Elite for "en stor skuffelse" er en slem overdrivelse!

Det kan være, at man har sparet HDMI-donglen væk, og at den stadig larmer (hvis man bruger spil til HDD funktionen, forsvinder 75% af larmen dog!), men som spillemaskine er den PS3 overlegen.

Hvis PS3 ikke havde BD funktionalitet, ville jeg ikke have købt den. De få eksklusive titler, der findes til den, er ikke grund nok til at købe den. 
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 13:19
Oprindeligt skrevet af zulfo zulfo skrev:

Oprindeligt skrevet af kasper-n kasper-n skrev:

Til gengæld er det boxen der har spillene.

Seriøst?

Hvilke store eksklusivtitler er der kommet til Xbox'en det sidste års tid, kontra eksklusiv titler til PS3?

Der er 4-5 stk. Det er en del!

Bagkataloget tæller også en del...
Til top
Vistrup Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-November-2007
Point: 1179
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 14:22
Fuldkommen enig i, at xboxen virker som legetøj ift. ps3'eren. Byggekvaliteten og hele finishen er så meget bedre på ps3'eren. Det, og så at xboxen larmer som en støvsuger, er mere end nok til, at jeg aldrig nogen sinde skal eje en xbox. Der er fede spil til xboxen, men der er IMO også rigtig mange fede spil til ps3'eren. Ovenstående kombineret med Blu-ray og opbygningen af menuer og andre fede funktioner gør, at PS3'eren er boksen langt overlegen IMHO.
LG C1 65"
Sonos Arc
Sonos Sub3
Apple TV 4K
PS5
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af PhDream PhDream skrev:

Seriøst?

Hvilke store eksklusivtitler er der kommet til Xbox'en det sidste års tid, kontra eksklusiv titler til PS3?

Jeg spurgte hvilke, ikke hvor mange Wink

Citér

Er det ikke ved at være udlignet?
Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
zulfo Se dropdown menu
Moderator gruppe
Moderator gruppe
Branchemedlem

Oprettet: 05-April-2006
Point: 3701
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:33

Hvis PS3 ikke havde BD funktionalitet, ville jeg ikke have købt den. De få eksklusive titler, der findes til den, er ikke grund nok til at købe den. 

Hvilke "store" eksklusive titler var der  til Xbox 360 i 2009 ud over et par Halo og Forza?

På PS3'en fik vi KillZone 2, InFamous, Ninja Gaiden Sigmal 2, Ratchet & Clank:A crack in time, Uncharted 2...

Og hvis vi kigger på lineup for 2010, så ser det også stærkere ud på PS3'en - imho...

Lars B

DENON AVR-2200W, XTZ99.36, XTZ 99.26, XTZ 99.26 Center, XTZ W12.16, SONY AF8 & TH42PV60, Panasonic BDT 300, PS3 160Gb, Xbox 360, PS4, Synology DS414
Til top
Deucalion Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Juni-2007
Point: 83
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:38

Du kan næppe udtale dig om, hvorvidt jeg er "stor-skuffet" over konsollen, uden at kende mine bevæggrunde for at købe den, så hvordan kan du sige at det er en overdrivelse? Smile

Nuvel, jeg skal prøve at forklare:
Jeg har siden 360'eren udkom været interesseret i at købe en, men ventede dog og valgte PS3 istedet, først og fremmest fordi jeg kom fra PS2 og havde et netværk af gaming-buddies derfra, og fordi jeg deltog i Sonys betatest-korps og gerne ville fortsætte med det. Men jeg har da fulgt med i udgivelserne til Xbox360. Da det store RROD problem syntes overstået med model Jasper, og MS havde lavet deres "elite-model" med HDMI-udgang og stor harddisk, var jeg klar til at udvide konsol-beholdingen. 
Men det er uundgåeligt for mig at sammenligne den med min PS3, eftersom de 2 konsoller igennem årenes løb talrige gange er blevet sat op imod hinanden og sammenlignet, og hvor PS3 ofte er blevet gjort til taberen af spilsites,  MS og deres fanskare. 

Naiv som jeg er, regner jeg derfor med den store konsol-åbenbaring, da jeg modtager min Elite. Og her kommer min store skuffelse så. Når man vælger at kalde sit produkt for "elite", forventer jeg som forbruger at produktet er noget af det ypperste firmaet kan præstere, og rent hardwaremæssigt (jeg har ikke på noget tidspunkt talt dårligt om spillene eller Live) er det sgu da noget skralderværk! Jeg tvivler stærkt på, at Elite-versionen har andet end farven og harddisk-størrelsen til forskel fra de billigere versioner.

Jeg er 33 år, har kone og 3 børn, og når jeg køber et stykke hardware, forventer jeg kvalitet. Derfor valgte jeg den dyre udgave af Xboxen. Men Eliten er i mine øjne hardwaremæssigt et stykke børnelegetøj, og min kone gider ikke høre på den, fordi den "larmer". Så jeg forbeholder mig ret til at være skuffet Tongue

At Xboxen som spillemaskine er PS3 overlegen? Se det vil jeg kalde en overdrivelse. De kan afvikle de samme spil - spørgsmålet er bare om udviklerne evner at tilpasse spillet til PS3'ens anderledes arkitektur. Dem der formår det (særligt Naugthy Dog), har skabt spil som aldrig er set magen til før. Live er i mine øjne det eneste, der gør Xbox360 unik, og her er party-funktionen samt integrationen med xbox.com vel dybest set det, som PS3 mangler. Det er to funktioner som jeg personligt savner på PS3, og som jeg gerne ville betale for at benytte.

Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 17:52

Har du overvejet at når du køber en hdmi model som er standarden i dag vil vi andre ikke betale for en optisk udgang.

Jeg tror ikke at Microsoft har tænkt på dig og din pengepung, da de listede donglen og hdmi-kablet ud af æsken. Jeg tror de tænkte: "Hør, bør vi ikke tjene ekstra på dette tilbehør, ligesom vi gør ved genopladelige batterier, trådløst netværk og harddiske?" I så fald havde de vel ikke fjernet hdmi-kablet, som du jo siger er standarden idag.

Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af Deucalion Deucalion skrev:

Du kan næppe udtale dig om, hvorvidt jeg er "stor-skuffet" over konsollen, uden at kende mine bevæggrunde for at købe den, så hvordan kan du sige at det er en overdrivelse? Smile

Nuvel, jeg skal prøve at forklare:
Jeg har siden 360'eren udkom været interesseret i at købe en, men ventede dog og valgte PS3 istedet, først og fremmest fordi jeg kom fra PS2 og havde et netværk af gaming-buddies derfra, og fordi jeg deltog i Sonys betatest-korps og gerne ville fortsætte med det. Men jeg har da fulgt med i udgivelserne til Xbox360. Da det store RROD problem syntes overstået med model Jasper, og MS havde lavet deres "elite-model" med HDMI-udgang og stor harddisk, var jeg klar til at udvide konsol-beholdingen. 
Men det er uundgåeligt for mig at sammenligne den med min PS3, eftersom de 2 konsoller igennem årenes løb talrige gange er blevet sat op imod hinanden og sammenlignet, og hvor PS3 ofte er blevet gjort til taberen af spilsites,  MS og deres fanskare. 

Naiv som jeg er, regner jeg derfor med den store konsol-åbenbaring, da jeg modtager min Elite. Og her kommer min store skuffelse så. Når man vælger at kalde sit produkt for "elite", forventer jeg som forbruger at produktet er noget af det ypperste firmaet kan præstere, og rent hardwaremæssigt (jeg har ikke på noget tidspunkt talt dårligt om spillene eller Live) er det sgu da noget skralderværk! Jeg tvivler stærkt på, at Elite-versionen har andet end farven og harddisk-størrelsen til forskel fra de billigere versioner.

Jeg er 33 år, har kone og 3 børn, og når jeg køber et stykke hardware, forventer jeg kvalitet. Derfor valgte jeg den dyre udgave af Xboxen. Men Eliten er i mine øjne hardwaremæssigt et stykke børnelegetøj, og min kone gider ikke høre på den, fordi den "larmer". Så jeg forbeholder mig ret til at være skuffet Tongue

At Xboxen som spillemaskine er PS3 overlegen? Se det vil jeg kalde en overdrivelse. De kan afvikle de samme spil - spørgsmålet er bare om udviklerne evner at tilpasse spillet til PS3'ens anderledes arkitektur. Dem der formår det (særligt Naugthy Dog), har skabt spil som aldrig er set magen til før. Live er i mine øjne det eneste, der gør Xbox360 unik, og her er party-funktionen samt integrationen med xbox.com vel dybest set det, som PS3 mangler. Det er to funktioner som jeg personligt savner på PS3, og som jeg gerne ville betale for at benytte.

Selvfølgelig kan jeg udtale mig om det. Wink

Du har dine grunde, men jeg synes stadig at det er en overdrivelse. Du har lov til at være skuffet, men med al respekt, kan du ikke give MS skylden for ikke at lave en lydløs maskine, fordi du har en kone og tre børn og derfor skal være musestille når du spiller.

Og ærligt talt, når man har tre børn, burde Xbox'ens larm være den mindste støj-generator i huset, ergo burde man være vant til larm. Hvis du installerer spil på HDD, larmer den ikke mere end en PS3. 

Jeg har ingen børn, bor i et roligt område, er temmelig følsom overfor unødvendig støj, men har ingen problemer med hverken PS3s larm eller Xbox'ens. De er begge kraftige maskiner, som skal bruge køling, og sådan er det.

Endelig lægger du for meget vægt i navnet Elite. Den er elite ift. de andre udgaver. Den må ikke være hardwaremæssigt anderledes ift. andre udgaver, da alle konsoller skal kunne det samme. Derfor er der kun farve, HDD og joypad til forskel. Vær realistisk og kig på hvor meget hardware du får for små penge.Hvis du skulle samle en PC med samme specs i dag, ca. 4 år efter maskinens udgivelse, hvor meget skulle du så betale?
Til top
PhDream Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 21:38

Seriøst?

Jeg spurgte hvilke, ikke hvor mange Wink

Citér

Er det ikke ved at være udlignet?

Det skrev jeg på side to af tråden! Wink

Gentager de igen for de svagtseende: Mass Effect 2, Fable 2, Forza Motorsport 3, Left 4 Dead 2, Gears of War 2, GTA 4 udvidelserne: The Ballad of Gay Tony + Lost and Damned, Halo Wars, Halo 3: ODST... HOV, det var vist flere end 4-5 stk.

Bagkataloget er endnu ikke udlignet. Måske med tiden, men det kan vi ikke bruge til noget nu.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 21:52

Hvis du installerer spil på HDD, larmer den ikke mere end en PS3. 

Jo den gør! Så enten er jeg velsignet med en stille PS3 eller en uheldig Xbox. Men jeg vil ikke afvise, at det i nogen grad også drejer sig om selve den lyd, Xboxen udsender. Den er simpelthen mindre behagelig end PS3'ens - hvis det giver mening. Det kan være at jeg er sart, men den der lavfrekvente kværnen skurrer i mine ører, og jeg har svært ved at abstrahere fra den. Løsningen er nok at jeg holder op med at klynke og anskaffer mig et par af de her Smile:

Endelig lægger du for meget vægt i navnet Elite. Den er elite ift. de andre udgaver. Den må ikke være hardwaremæssigt anderledes ift. andre udgaver, da alle konsoller skal kunne det samme.

Vil det sige at den også skal kunne udvikle RROD? LOL Det var en vits!

Jeg forventer da ikke at Eliten har en større ydeevne, men blot at kvaliteten af hardwaren er på henved samme niveau som PS3, og det synes jeg ikke den er.

Til top
rasmusvn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Oktober-2008
Sted: Odense N
Point: 826
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2010 kl. 22:03
Jeg må erklære mig enig med "Deucalion".

Jeg har i tidens løb ejet tre 360 (1*Xenon og 2*Falcon) samt to PS3'ere (fat og slim).

Selv med spil installeret på hdd larmer 360 mere, dens lyd er ligeledes ganske korrekt mere ubehagelig end PS3'ens. PS3'ens lyd er mere "fin", jævn og ensartet.
Til top

Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu