recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Blu-ray afspillere
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360 HD-DVD king kong dårligt
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360 HD-DVD king kong dårligt

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
Besked
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360 HD-DVD king kong dårligt
    Sendt: 08-Januar-2007 kl. 18:22

Jeg har lige investeret i et HD DVD drev til min Xbox, hvor der fulgte King Kong HD med.

Jeg ved sgu ikke hvad jeg havde forventet. Jeg synes kvalitet er ringe... farverne er gode, men kvaliteten er ringe. Lige før jeg syntes alm. DVD er bedre.
Hos mig er der en del "sne/forstyrrelser" på billedet, så det fremstår grumset.

Ved ikke helt om det er mig der gør noget galt eller det bare er sådan?

Jeg har et Philips 37"PF9830 og kører 1080i.

... og ja jeg har tjekke tom opløsningen er 1080i og det er den :)

Nogen der har samme erfaringer?

 

Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 19:07

  Lyder MEGET mærkeligt!!! Hos mig står det helt perfekt..som at se ud af vinduet (når det en sjælden gang er pudset, hehe)...

Har du husket at stille stikket til HD?? Kører du med component?? Prøv evt at køre med 720p...!!

Det må være et kabel-problem!

Held og lykke!!

 

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 19:28

Har stillet stikket til HD :) Ellers kunne jeg jo heller ikke kører i 1080i ;-)
...og ja jeg kører med component.

Jeg vil lige prøve med 720p og se om det er bedre.
Jeg regner med at købe et VGA stik imorgen istedet, da jeg godt kan lide ideen med at man kan opskalerer sine normale DVD film.

Øv øv... kan selvfølgelig også være at jeg havde for "high expectations" til HD DVD...

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:21

Hej nicknoon - jeg tror ikke at du har for høje forventninger til HD. Jeg har her til aften modtaget min Toshiba HD E1. Godt nok fulgte der kun en r.. syg demo dvd med, men den var flot og detaljeret.

 Men mindst lige så overbevisende var det at se Ringenes Herre (alm. dvd). Hold da op -  flere scener var nærmest 3 dimentionelt og oh... hvilke detaljer.

B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2589
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:31

Jeg er HELT overbevist om at det er et spørgsmål om forbindelser til din skærm...Det SKAL stå krystal-klart...det gør det hos mig!!!

Du har naturligvis kørt den medsendte dvd eller hentet opdatering fra efteråret på LIVE ikk??!!

Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:54

Misunder din Toshiba, hvad måtte du slippe?

 

Pede8000:
Når jeg går helt op til fjernsynet er det rigtigt grumset og det stemmer ikke overens med det HD demo jeg så i f.eks. Electric City. Det burde jo tilnærmelsesvis være næsten samme kvalitet når King Kong HD er proklameret som det ypperste indenfor kvalitet på HD-DVD.

Jeg køber et VGA kabel og prøver og ser med det. Jeg har en del hardware og en del kabler der ligger sammen med strømforsyning osv... så det kan selvfølgelig godt spille ind.

 

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 20:59
Hej nicknoon - hvis det var meget du spurgte om prisen på min Toshiba, så var prisen 4999,- hos TC. Det betaler jeg faktisk gerne, selvom jeg kunne få den billigere andre steder - thi der er 3 års garanti på herligheden + TC har deres egne forretninger
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:01

Nice... havde jeg lige vidst det havde jeg købt sådan en istedet. Gav 2200 for HD-DVD drevet.

Ohh well... venter på der kommer nogle dual players så :) Så slipper man for at tænke på om Bluray eller HD-dvd sejrer.

Men tillykke med dyret :)

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:10
Oprindeligt skrevet af nicknoon nicknoon skrev:

Jeg køber et VGA kabel og prøver og ser med det.

Det ville jeg ikke gøre, du kan mig bekendt ikke køre HD over VGA til din skærm, og selvom du kunne giver VGA dårligere farver end komponent.

Nu har jeg hverken x360, hd-dvd eller king kong i HD, så jeg har ingen praktiske erfaringer, men hvad format er King Kong HD i ? - hvis den eks. er 720p er det nok ikke en god ide at lade Xboxen opskalere til 1080i og derefter lade tv'et nedskalere til 1366x768. Har du prøvet med 720p for at se om billedet bliver bedre ?

PS: opskalering af dine normale dvd'er på xboxen inden du sender dem til tv'et vil jeg heller ikke anbefale, scaleren i dit TV er garanteret meget bedre end xboxen, og sender du normale dvd til skærmen i normal SD opløsning skal der kun ske en skalering, modsat 2 skaleringer hvis du først opskalerer i xboxen til 720p/1080i og derefter skalerer igen i skærmen til 1366x768

 

 

 



Redigeret af spawn - 08-Januar-2007 kl. 21:13
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:12
Hej igen nicknoon - tak for dine venlige lykønskninger - joh.... jeg er glad for dyret. Men nu skal jeg jo først lære den at kende
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Naiera Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 15-August-2004
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 12227
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:22
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Nu har jeg hverken x360, hd-dvd eller king kong i HD, så jeg har ingen praktiske erfaringer, men hvad format er King Kong HD i ? - hvis den eks. er 720p er det nok ikke en god ide at lade Xboxen opskalere til 1080i og derefter lade tv'et nedskalere til 1366x768. Har du prøvet med 720p for at se om billedet bliver bedre ?

PS: opskalering af dine normale dvd'er på xboxen inden du sender dem til tv'et vil jeg heller ikke anbefale, scaleren i dit TV er garanteret meget bedre end xboxen, og sender du normale dvd til skærmen i normal SD opløsning skal der kun ske en skalering, modsat 2 skaleringer hvis du først opskalerer i xboxen til 720p/1080i og derefter skalerer igen i skærmen til 1366x768

 


King Kong er selvfølgelig lagret i 1080p. Alle HD udgivelser, både Blu-Ray og HD-DVD, er lagret i 1080p på skiven, på nær vist nok én uheldig BR udgivelse.

X360'eren er faktisk ret god til at skalere, men den opskalerer kun DVD'er med VGA-kablet.



Redigeret af Naiera - 08-Januar-2007 kl. 21:22
Til top
nicknoon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 21-Maj-2006
Status: Offline
Point: 64
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Januar-2007 kl. 21:25
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

, du kan mig bekendt ikke køre HD over VGA til din skærm, og selvom du kunne giver VGA dårligere farver end komponent.

Nu har jeg hverken x360, hd-dvd eller king kong i HD, så jeg har ingen praktiske erfaringer, men hvad format er King Kong HD i ? - hvis den eks. er 720p er det nok ikke en god ide at lade Xboxen opskalere til 1080i og derefter lade tv'et nedskalere til 1366x768. Har du prøvet med 720p for at se om billedet bliver bedre ?

PS: opskalering af dine normale dvd'er på xboxen inden du sender dem til tv'et vil jeg heller ikke anbefale, scaleren i dit TV er garanteret meget bedre end xboxen, og sender du normale dvd til skærmen i normal SD opløsning skal der kun ske en skalering, modsat 2 skaleringer hvis du først opskalerer i xboxen til 720p/1080i og derefter skalerer igen i skærmen til 1366x768

Altså nu er jeg ingen ekspert, men har da læst lidt.
VGA kan klare op til 1080p, component kan kun klare 1080i og kun VGA tillader skalering.
Det er korrekt med farverne, at de er lidt fesen, men det er forskelligt fra fjernsyn til fjersyn. Så jeg vil da lige prøve at se.

Hvorfor skulle mit fjernsyn nedskalerer min DVD? Hvis xboxen opskalerer opløsningen til 1080i bliver den jo ikke nedskaleret igen? Mit fjernsyn kan sagtens klare 1080i.

Der er meget at hente her. Har en forstærker der også kan scalere op til 1080i og det bliver alm. DVD film knivskarpe af. Vil bare gerne udenom forstærkeren, da jeg er lidt irriteret over at skulle have begge dele tændt hele tiden ;-)

Til top
 
 Besvar Besvar Side  123 4>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu