recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox 360, hva skal man være obs på?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox 360, hva skal man være obs på?

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Lindahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox 360, hva skal man være obs på?
    Sendt: 04-Februar-2009 kl. 12:13

Jeg har overvejet at købe en Xbox 360, da jeg synes udvalget af spil til PS3´eren er lidt tyndt. Samtidig giver Xboxlive også mulighed for, at købe en masse gamle arcade spil, så man bliver helt nostalgisk

Nå, men jeg har tidligere været ejer af en af de første udgaver af 360´eren, og efter at ha udbedret "Ring of Death" på den et par gange, blev den til sidst solgt i stumper. Kan så se, at Microsoft nu giver en forlænget garanti i forbindelse med dette problem. Men giver maskinerne stadig problemer? (Har en bekendt som sendte sin trådløse controller ind, og måtte vente 2 måneder på den, så det ønsker man vel ikke). Er den nyeste udgave blevet mere strømbesparende (det kan man jo ikke just kalde den gamle)? Og hvor er det bedste sted at handle (såvel ind- som udland).
Har selv fundet følgende tilbud hos Blockbuster, men kan det matches andre steder?
http://www.blockbuster.dk/Default.aspx?ID=127&ProductID= PROD426409&VariantID=VO105&PID=553&utm_source=vi nterkatalog_xbox360konsol&utm_medium=link

Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Februar-2009 kl. 13:11
Mener det er et af de bedste tilbud der er lige nu.

Vis det er en nyere model af 360 så er RRoD meget lille(måske enda helt væk på nyeste tro jeg). Men det er 3 års garanti på RRoD.  Ja nye version er også mindre i strøm, pågrund af mindre cpu og gpu. Hvilket også gøre RRoD chance mindre, da det var et varme/køling problem.

Her kan du se hvordan du finder en Jasper udgave
http://www.anandtech.com/gadgets/showdoc.aspx?i=3472&p=2

Jasper skulle være den nyeste.
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 10-Juli-2008
Point: 4337
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 14:07

RRoD bliver vidst ikke kun udløst af en ting, men af flere og er i bund og grund bare et tegn på at maskinen er defekt, altså ergo vi aldrig slipper helt for RRoD.

Og udvalget af spil er efter min mening ikke tyndt til playstation. Der er af naturlige årsage flere spil til xbox 360'eren, så hvis du har tænkt dig og købe de lidt "ældre" spil til xbox så er det selvfølgelig et plus for dig. Der er også spørgsmål om ekslusive spil hvilket jo nok er der den største grund ligger til hvilken konsol du vil ha.

Hvis du mener at Ninja gaiden, Fable 2, Lost Odyssey, Forza motorsport 2, Gears of war 2 (indtil det udkommer til pc) og div. andre ekslusive download content er bedre en Gran Turismo 5, Final Fantasy Versus, God of War 3, Resistance (1)/2, Killzone 2 (har fået gode anmeldelser de fleste steder) Little Big Planet, Uncharted 1 og Metal Gear Solid, jamen så er valget jo rimeligt nemt fordi så er det såmænd bare en xbox du skal ha'. :) Og hvis du så hellere ikke bryder dig om MGS, LBP  og Resistance så er valget også lidt nemmere.

Jeg kan ikke huske alle xbox "ekslusiverne" men én ting man skal tænke på er at mange af xbox spillene udkommer også til computer.

Her er en hel liste over de spil der skulle udkomme til xbox/pc i 09/10:

http://www.gamespot.com/pages/forums/show_msgs.php?topic_id= 26715971&tag=topics;title

Det gode ved Xbox 360'eren er så godt nok at den er så fandens billigt at det gør helt ondt.

I mellemdagen sidste år havde fona et kanon tilbud med en xbox: 2-3 spil inkl selve konsollen naturligvis til 1800kr.

Du skal også lige tænke på at hvis du en dag finder ud af at du vil se bluray film, at den skal ha' tråløst net, eller at du for den sags skyld skal ha' en større hd  så koster det også ekstra. :)

Men lige umiddelbart ville jeg ikke være bange for at den nyeste xbox 360 version skulle være fuld af fejl.

Du skal bare lige være sikker på om at den konsol blockbuster tilbyder ikke er en af de lidt ældre versioner.

Kan huske at jeg købte min billigt ved blockbuster fordi at den ikke havde nogen HDMI port og ikke var den nyeste model dengang, så lig lige mærke til strømforbruget og om der står jasper på kassen et sted. :)

Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 17:45
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

RRoD bliver vidst ikke kun udløst af en ting, men af flere og er i bund og grund bare et tegn på at maskinen er defekt, altså ergo vi aldrig slipper helt for RRoD.

RRoD er faktisk kun et varme problem, som så kan udløse forskellig problemmer af andre slags. Derfor en af tingene de gøre imod RRoD var smide mere kølingplader i. Også derfor mindre CPU/GPU hjælper imod problemmet (Også derfor folk går efter maskiner med nyeste cpu/gpu). Så nej maskiner med RRoD er generelt ikke defekte, men derimod bliver det af dårligt design inde i maskinen.

Spil valg er uden tvivl en personlig smag. Som han sagde så ser spillet valget bedre ud på 360, så vel ingen grund til gå ind i det. Personlig gik jeg 360 for Jrpg, shooter og RARE(elsker deres humor!). Af den liste du nævner er det kun metal gear jeg vil have :o MEN skam dig for at glemme ratchet og clank på en PS3 list!!!. FF13 versus på listen, screw that tager heller mine mistwalker spil samt star ocean 4 end det spil.
Også til sidst ikke alle spil kommer til PC. Visse spil skal nok ende der, men ser ud til MS droppet PC focus efter min menig. Personlig regner jeg ikke med gears 2(skod multiplayer anyway) eller fable 2 til at rammer pc.

Og killzone 2 er meh i min bog. Så siges, har samme menig om halo FPS(Hvorimod Halo wars demo var fed!)

EDIT: ene ½ del dansk og rest engelsk. Det hvad sker når man skriver med englænger over MSN på samme tid. ><

Redigeret af nuaa - 07-Februar-2009 kl. 17:49
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
MJ (udmeldt) Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 16-Januar-2007
Point: 2917
Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-Februar-2009 kl. 17:52
Oprindeligt skrevet af Lindahl Lindahl skrev:

Jeg har overvejet at købe en Xbox 360, da jeg synes udvalget af spil til PS3´eren er lidt tyndt. Samtidig giver Xboxlive også mulighed for, at købe en masse gamle arcade spil, så man bliver helt nostalgisk

For det første er udvalget til PS3 laaangt fra tyndt - så kig efter exclusives og hvis der er noget der trækker i den ene eller anden retning så vælg ud fra det.

Og så kan du nu også hente gamle spil på PSN så det er ikke noget Live står alene med

Som en anden er inde på så skal du vælge Jasper udgaven eller intet.

Til top
Lindahl Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 20-Maj-2008
Point: 101
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 20:53

Jeg har jo en PS3, og synes ikke spiludvalget er forfærdeligt godt. Har gennemspillet de fleste større titler (LPB bryder jeg mig slet ikke om). Ydermere synes jeg ikke, at de gamle spil på PSN tiltaler mig specielt meget. Nogle af de titler I nævner, er der jo knap sat en release date på endnu (GOW 3, GT5). Vil dog kigge nærmere på Killzone 2 snarest (håber det er bedre end Resistance 2, for det var en skuffelse i mine øjne). Tænkte bare jeg ville hygge mig lidt med Forza 2 (og til Maj Forza 3), Left4dead, og Gears of War 2, indtil der kommer noget spændende til PS3´eren igen.

Er jeg i øvrigt den eneste som synes det er plat, er det tilsyneladende kun er Xbox360 udgaven af GTAIV som giver mulighed for tilkøb af udvidelsen "Lost and Damned"?

Og ja, der er jo et vist sammenfald mellem titlerne som udkommer på xbox360, ps3 og PC, men for tiden består mit pc-hardware udelukkende af en bærbar pc, og den er bestemt ikke glad for andet end gamle dos spil  Så jeg må tage til takke, med hva der tilbydes på PS3 og evt. Xbox360.

Panasonic TH-42PX80
PS3 320 gb
NAD C162
NAD 214 THX
Dali 109
Panasonic TH-50PV60
Xbox360 60 gb
MSI Wind 320 gb
HTC Magic
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Februar-2009 kl. 21:28

Der er masser af spil til alle 3 nuværende konsoller, det er bare et spørgsmål om preferencer.

Jeg synes f.eks. at R2 var fedt (har gennemført det 3 gange) LBP var endnu bedre og et spil jeg kan hygge mig med alle mine venner. Metal gear solid var også kanon, men ikke et spillet der fik mig til og vælge en playstation 3.

Så ja, hvis du synes de spil der er til xbox virker mere tiltrækkende jamen så må du jo ha' sådan en. :) Men der er bestemt ikke for lidt spil til playstation, det er nok bare mere dig som ikke bryder dig om udvalget af spil.

og nej det er ikke plat at det kun er xbox ejerne der får lov til at få den først ud af to opgraderinger til GTA IV, det er bare Microsoft der har været ude med den helt store pengepung.

Men ja, en xbox er godt nok billig lige for tiden så snup du dig bare sådan en.. :)

Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 20:04

Der er masser af spil til alle 3 nuværende konsoller, det er bare et spørgsmål om preferencer.

Jeg synes f.eks. at R2 var fedt (har gennemført det 3 gange) LBP var endnu bedre og et spil jeg kan hygge mig med alle mine venner. Metal gear solid var også kanon, men ikke et spillet der fik mig til og vælge en playstation 3.

Så ja, hvis du synes de spil der er til xbox virker mere tiltrækkende jamen så må du jo ha' sådan en. :) Men der er bestemt ikke for lidt spil til playstation, det er nok bare mere dig som ikke bryder dig om udvalget af spil.

og nej det er ikke plat at det kun er xbox ejerne der får lov til at få den først ud af to opgraderinger til GTA IV, det er bare Microsoft der har været ude med den helt store pengepung.

Men ja, en xbox er godt nok billig lige for tiden så snup du dig bare sådan en.. :)

Dude (: har du ikke hørt Rockstar`s udtagelser med henhold til DLC til gta4 til ps3??? han grinede og sagde der kom noget til ps3 der ville blive Xgange feder end xbox360 DLC..... mit gæt er de hænger gta4 sammen med @Home så gta4 bliver en del af @home / by ...
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2009 kl. 20:16
Oprindeligt skrevet af mrtex mrtex skrev:

Dude (: har du ikke hørt Rockstar`s udtagelser med henhold til DLC til gta4 til ps3??? han grinede og sagde der kom noget til ps3 der ville blive Xgange feder end xbox360 DLC..... mit gæt er de hænger gta4 sammen med @Home så gta4 bliver en del af @home / by ...

nop.. har kun hørt at microsoft har betalt for 2 dlc pakker.

Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 01:21

han grinede og sagde der kom noget til ps3 der ville blive Xgange feder end xbox360 DLC.....

Så vidt jeg ved snakkede han om et nyt spil der på det tidspunkt kun var på vej til PS3(Ved ikke om der er ændret noget ved det)
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
mrtex Se dropdown menu
Pause fra forummet
Pause fra forummet

Oprettet: 17-Januar-2008
Point: 274
Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 01:35
Oprindeligt skrevet af nuaa nuaa skrev:

han grinede og sagde der kom noget til ps3 der ville blive Xgange feder end xbox360 DLC.....

Så vidt jeg ved snakkede han om et nyt spil der på det tidspunkt kun var på vej til PS3(Ved ikke om der er ændret noget ved det)

PSW Confirms Exclusive GTA4 DLC for the PS3 and Home Inclusion

There you go http://www.neowin.net/forum/index.php?showtopic=628522
Playstation3 60GB GTA4,Grid,Skate1&2
42"FULLHD Zepto Zview
Samsung HD 3106
NokiaN95 8GB
Asus L1N64-SLI WS Dual L
2xAmd Athlon64 3,2Ghz FX-74
Kingston 8GBDDR2PC6400
Logitech MX1000
Yousee50/4Mb
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-Februar-2009 kl. 02:40
Nå ja, er jo GTA hader. Så ikke up to date på alt det der. :p

Personlig er jeg imod alt dette med DLC kun til en konsol. Vis spillet er multikonsol så skulle DLC sgu enlig også være det(Har begge maskiner så kan jo være ligeglad). Men synes stadig det er en dum trend!
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu