Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
jake51
Guld medlem
Oprettet: 02-Januar-2005
Sted: Randers
Status: Offline
Point: 6395
|
Emne: Xbox 360 i stedet for PS3? Sendt: 05-Juli-2009 kl. 17:08 |
Hej
Jeg har haft en PS3 til Blu-ray, som jeg også forsøgte at bruge til spil
Men jeg er for fumlet/ukoordineret til controlleren 
Er controlleren til Xbox 360 det samme (det er den nok)?
Jeg købte en mus til at bruge med PS3, men det gik heller ikke godt
|
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage Mikael Simpson
|
 |
vasif
Guld medlem
Oprettet: 17-November-2006
Sted: Denmark
Point: 1773
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 17:24 |
Øvelse gør mester. Jeg var også en fumlehat i starten, men har fået godt styr på det nu. Jeg mener ikke, der ummidelbart er den store forskel imellem de 2 controllere, medmindre man er meget sensitiv. Begge har dog fordele og ulemper.
Ummidelbart kan du også finde oplysninger via Google.
|
 |
Allan Olesen
Guld medlem
Oprettet: 08-Juli-2008
Point: 3249
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 17:34 |
PS3 er kendt for at have en ret lille controller. Mange vil hellere spille med Xbox-controlleren.
|
 |
bibihest
Guld medlem
Oprettet: 30-Maj-2006
Point: 1435
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 17:38 |
Har haft både Xbox og nu PS3 og som nævnt er der fordlee og bagdele ved begge controllere. Synes Xbox controlleren ligger bedst i hånden, men har nu ikke de store problemer med at bruge den til PS3. Hvis du fumler for meget, så er det næppe pga controlleren, men mere koordineringsevnen der fejler  har selv haft (og har) det problem, men det bliver bedre med tiden. Jeg har personligt helt opgivet at spille FPS spil på konsol, da jeg bare ikke har de "evner" der skal til
|
 |
lalf
Junior bruger
Oprettet: 16-Januar-2009
Point: 38
|
Sendt: 05-Juli-2009 kl. 18:18 |
Tror ikke at du vil finde at den er meget lettere at styre på en X-Box 360. Hvis det er vægten, så kan det muligvis betale sig for dig at købe Sonys Dualshock 3 controller:
http://www.coolshop.dk/catalog/product/54398-sony-dualshock- 3-controller-black--for-ps3
Ellers er der jo altid et væld af andre forskellige controllere, du kan prøve: http://www.coolshop.dk/catalog/index.php?cPath=139_143
Redigeret af lalf - 06-Juli-2009 kl. 10:17
|
 |
Landbooster
Junior bruger
Oprettet: 20-November-2006
Point: 46
|
Sendt: 06-Juli-2009 kl. 09:19 |
Jeg anskaffede mig for nylig en PS3 efter i 3år at have haft Xbox360.
Det sværeste at vende sig til ved PS3 er den "alt for lille" controler. Alt for lille når man har været vandt til en xbox360 controller. Den ligger nemlig langt bedre i hånden og er "anatomisk" korrekt med hensyn til placering af styrepind og knapper.
Så er det et spørgsmål om hvilken controler der er bedst, så er det klart Xboxens kontroler der ligger bedst i hånden. Controlleren har dog et par smarte funktioner, f.eks er den bevægelsesfølsom i nogle spil....det er nu meget skægt, uden der går for meget "wii" i den.
|
Pioneer PDP 427XA
Pioneer 545 H-S
XBOX 360
|
 |
Lakmella
Ny bruger
Oprettet: 19-Februar-2008
Point: 7
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 08:59 |
Jeg har købt noget der hedder "Gioteck real triggers" til mine 2 PS3 controllere. Jeg syntes at de forbedrer dem utroligt meget. Blev selv meget overrasket over hvor meget bedre de blev.
Ulempen er dog at de er lidt dyre i danmark i forhold til hvis man køber dem i england. Men hvis man skal købe et spil eller noget i england, så ville jeg ikke tøve et skundt med at købe dem med også.
|
 |
Klondike
Guld medlem
Oprettet: 17-Marts-2008
Point: 1215
|
Sendt: 07-Juli-2009 kl. 19:44 |
Jeg købte også de der gioteck triggers, bryder mig dog ikke så meget om dem. Måske er det bare fordi jeg er vænnet til den normale controller.
Derimod har jeg også købt nogle gummi dippedutter til at sætte ovenpå, de to tommelfingre joystick. Disse er kanon gode, nu glider fingrene ikke længere af.
Eneste minus, er at nu kan jeg ikke bruge den undskylndning når jeg taber i Fifa 
|
 |