recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBOX 360 på en BV7-32
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBOX 360 på en BV7-32

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Lotte B&O Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Emne: XBOX 360 på en BV7-32
    Sendt: 03-Januar-2008 kl. 17:13

Jeg har brug for hjælp...
Har købt en xbox 360 elite. Sat den til mit Beovision 7-32 med det medfølgende component kabel.
Billedet virker fint, men problemet er nu lyden.
Xbox'en sender sin digital lyd ud gennem en optisk udgang, og en sådan indgang findes ikke i mit tv, der er dog fire coaxial indgange.
Jeg har købt en konverter, der konveterer et optisk signal til et coaxial signal. http://www.avxperten.dk/adaptere/aktive-adaptere/digital-aud io-signal-adapter,-(toslink-til-coax).asp  + strømadapter
Men der kommer ingen lyd...

Nogen gode råd..?

Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 09:40

Hej Lotte,

Nu virker dit link til din købte adapter ikke, men jeg er selv B&O bruger med Xbox 360 tilsluttet via en Toslink der laver optisk IN -> coax OUT(SPDIF).

Nu kan det optiske stik på Xbox'en godt drille lidt, da ikke alle kabler sidder lige godt fast i stikket og derfor ikke giver et ordentligt signal.

Har du husket at vælge den rigtige lydindgang på den AVx indgang hvor du har din Xbox tilsluttet?

Redigeret af MichaelA - 04-Januar-2008 kl. 09:57
Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top
Lotte B&O Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 03-Januar-2008
Sted: Denmark
Point: 2
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 10:45

Hej MichaelA

Det hele er sat sammen således :

Component fra xbox til tv, sat i av4 og døbt "pc"
Lydstik coaxial sat i av2, og sat således i menuen.
HDTV sat til YpbPr
Phonokabler fra xbox sat i av4 phono indgangen.

Lyden trækker den automatisk fra av4, selvom den intet har fået at vide om, at de befinder sig der i.

Jeg har gået kablerne igennem flere gange unden held.

Jeg er også nødt til, at spørger dig... Har du fået din Zaptor til at virker med en Beolink remote..?

Til top
MichaelA Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 24-August-2006
Point: 901
Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Januar-2008 kl. 11:25

Okay så.

Tror ikke du skal sætte dit lydstik i AV2, det spiller ikke sammen med AV4.

Jeg bruger valget "v.mem" på Beo4, så slipper jeg for at trykke list, og AV2 hvor jeg bruger den røde & hvide phonostik fra Xbox via en scart adapter, og har sat SPDIF til A1 og HDTV til YpbPr.

Med det setup finder dit Beovison selv ud af om lyden er digital via A1 eller analog via Scart.

Når du vælger PC for du aut. lyden fra dine phonostik sat i AV4.

Prøv at vælge AV2 el. AV3 som din indgang sæt den til "v.mem" og brug den scart adapter kun til lyden, du skal ikke bruge det gule phonostik.

B&O arbejder vist p.t. på at lave styring af Zaptor via Beo4, bruger ikke Zaptor p.t grundet kvaliteten på produktet, se evt. info omdette under "Digitalt Tv" her på recordere.dk

Beovision Avant 55"
Beolab 5, Beolab 8000, Apple TV4K, iMac, Macbook Pro, iPad m.v
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu