recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBOX 360 tilslutning med TV og receiver
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXBOX 360 tilslutning med TV og receiver

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Emne: XBOX 360 tilslutning med TV og receiver
    Sendt: 08-Februar-2007 kl. 18:44
Jeg går kraftigt og overvejer at købe en XBOX 360, men er lidt usikker på hvordan den tilsluttes henholdsvis TV og receiver. Jeg vil jo gerne have det så digitalt som overhovedet muligt, men hvad er mulighederne med en XBOX 360?

Den skal jo selvfælgelig tilsluttes tv'et, et Sharp 37XD1E og min surround receiver, Denon AVR-1705. Hvilke muligheder har jeg på henholdsvis lyd- og billedsiden når det kommer til tilslutning?
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 19:03

Hejsa

Som udgangspunkt er billedesignalet på Xbox 360 analogt (så medmindre Microsoft opdatere boxen så kan du ikke få billedet digitalt)
Xbox 360 kan tilsluttes direkte til fjernsynet via SCART, VGA eller Component.
SCART får du både lyd og billede på fjernsynet
VGA får du både lyd og billede på fjernsynet (Der er lydstik på kablet også)
Component får du både lyd og billede på fjernsynet (Der er lydstik på kablet også)

Udover det kan der tilsluttes et coxial kabel for surround sound til din receiver.

Du kan også vælge (Hvis de receiver kan) at tilslutte det hele gennem din receiver. Så har du f.eks. kun et/to kabel(r) mellem receiver og fjernsyn hvis du også har andre enheder sat til din receiver. Enten via component eller HDMI. Alt afhængigt af hvor avanceret din receiver er.

Mvh. Weiglin

Til top
KingManon Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Juni-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 52
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 20:15
Tak for svar.

Jeg er som sådan aldrig interesseret i at få lyd fra TV'et, så mit setup angående lyd må være et coxialkabel.

På billedsiden må jeg jo så se mig begrænset til vga, selvom det er lidt skod.

Er der noget der er at foretrække frem for andet når du det hele er analogt alligevel?

Til top
Maggerholm Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 22-April-2005
Sted: Herlev
Status: Offline
Point: 1677
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 21:44
Til Xbox360 er det ikke et coax kabel men et toslink kabel der skal bruges til at overføre lyden digitalt.

Der sidder en lille toslink port på stikket til standardkablet til 360'eren.
Standardkabet indeholder rød/hvid stereo stik, composite stik, og componentstik.
Så vil du ikke ud og investere i et andet kabel et det component du skal vælge.

Mvh Michael
Integra DTR-80.3, Jamo THX One, Toshiba HD-EP30, Panasonic DMP-BDT 310, Xbox 360, Wii, ATV4, Chromecast 2nd gen, iPad mini, iPhone 5s, Panasonic TX-P55VT30Y, Harmony Elite
Til top
Weiglin Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 06-Marts-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 127
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2007 kl. 22:02
Oprindeligt skrevet af Maggerholm Maggerholm skrev:

Til Xbox360 er det ikke et coax kabel men et toslink kabel der skal bruges til at overføre lyden digitalt.

Der sidder en lille toslink port på stikket til standardkablet til 360'eren.
Standardkabet indeholder rød/hvid stereo stik, composite stik, og componentstik.
Så vil du ikke ud og investere i et andet kabel et det component du skal vælge.

Mvh Michael


Der må jeg give dig helt ret! Det er selvfølgelig et toslink kabel der skal bruges. Min fejl!
Til top
Bolt Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 04-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 99
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Februar-2007 kl. 07:56
Jeg kører VGA fra min 360 til mit Sony 40v2000 og billedet er knivskarpt. Umidelbart endda lidt skarpere med DVD end min Pioneer 696 med scaling. Farverne er dog ikke helt så fyldige efter jeg har stillet på det, men næsten. Til gengæld er spil hysterisk flotte.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu