recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbox/fladskærm
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketxbox/fladskærm

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
ramlas Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 31-August-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 36
Direkte link til dette indlæg Emne: xbox/fladskærm
    Sendt: 31-August-2007 kl. 19:38

hej alle

skal ha købt den nye xbox 360 elite men hvad med min fladskærm (panasonic 42'' plasma) kan opdateringer på skæmen godt følge med xboxen så jeg ikke burn in og striber osv. hvad med kontrast indstillinger osv. har hørt at tv'et skal indstilles specielt når man spiller. vh ramlas

Til top
DonBirger Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Maj-2006
Point: 592
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 08:57

Nu ved jeg ikke lige hvilken model pana du har, men jeg har den "gamle" 42PV60 og har kørt med xbox på den i knap 1½ år nu, og der har bestemt ingen problemer været med at følge med, der er ingen slør eller noget. Og burn-in er der heller ikke. Kæresten kan spille det samme spil- i mange timer i træk, når man slukker så kan man godt se et billed af f.eks de indikatorbarer der i et spil, om det speedometer eller liv indikator. men de forsvinder hurtigt igen.

Så kort fortalt, panasonic ingen problemer med at følge med i spil.
Detajler fra spil, kan blive på skærmen, men forsvinder igen over kort tid.
Det er min erfaring med Xbox360 på et panasonic.

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 09:17
Ramlas

Vil nok anbefale at køre med normal eller biograf tilstand, hvor alle filterne er slået fra.
Indstillingeren skal nok være på en 35-40% i dem alle, undtagen lige skarphed med 2 klik. Bare så skærmen ikke bliver straffet med for høje indstillinger, og det står jo også ganske fint alligevel

Har ihvertfald aldrig haft problemer
Til top
Christian H Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 04-Juni-2006
Sted: Sydjylland
Point: 693
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2007 kl. 17:37

Hejsa Ramlas.

Jeg har sat min PV60'er op med DVD-essentials. Også på X-boxen, og oplever i meget begrænset omfang at kunne se skygger fra spil i få minutter efter jeg har slukket, men de forsvinder altid efter få minutter.
Og det på trods af at min kammerat og jeg kan spille Rainbow six: Las vegas i timevis

Men nu har mit tv jo også kørt i nogle hundrede timer, så det er "kørt til".

Til top
SuneR Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 02-Juni-2005
Point: 33
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-November-2007 kl. 18:26
Nu er det ikke for at genåbne en gammel tråd, men mit spørgsmål er meget relateret til denne tråd.

Jeg har lige fået mit Panasonic 42PV70 og har derfor som noget af det første smidt min xbox360 til den. Og hold op for et flottere billede end jeg har været vant til på mit Sony 32" CRT!

Men nu er jeg ikke så velbevandret i alt det tekniske omkring plasma og fladskærmstv. Da mit Panasonic er et 1280x720, så skal jeg vel sætte min xbox op til at sende signalet i 720p? Eller kan jeg godt sætte den til 1080i eller endda 1080p og få noget ud af det?

Som jeg har forstået det, så "emulerer" Panasonics PV70 panel de højere opløsninger - da det jo ikke er native 1080 - er det korrekt?

Redigeret af SuneR - 22-November-2007 kl. 18:27
Sune
Til top
jonaskp Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Juli-2006
Sted: Brønshøj
Point: 2272
Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-November-2007 kl. 15:37

Jeg vil tro du får det bedste resultat ved at sætte den til 720p, da skærmen så ikke skal skalere så meget, som hvis du sætter den til 1080i/p.

Det er jo også 1280x720 som er tættest på panelets native resolution som jo er 1024x (kan ikke lige huske det).

Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu