recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XBOX kan ikke se/afspille fra NAS
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XBOX kan ikke se/afspille fra NAS

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
h3mlig Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 23-Oktober-2011
Status: Offline
Point: 35
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér h3mlig Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XBOX kan ikke se/afspille fra NAS
    Sendt: 07-Februar-2012 kl. 21:20
Jeg har tidligere haft alt mit musik, film og billeder liggende på min HTPC der bruger WMC. Herfra streamede jeg til min XBOX i soveværelset. Det har kørt uden problemer. Så kom jeg i pladsmangel på HD på HTPC, så jeg investerede i en NAS (synology DS110j). Efter jeg har flyttet alt indhold til NAS og tilføjet netværksdrev fra NAS på min HTPC, og tilføjet mediebibliotekerne i WMC virker alt fint på min HTPC, men jeg kan ikke se eller afspille noget af det på min XBOX.
XBOX'en kan godt se min NAS (filer på NAS'en) i XBOX-mediaafspilleren. Jeg kan også afspille min .wav musikfiler på denne måde. Mine .mkv film kan jeg dog ikke afspille fra XBOX-medieafspilleren. Så XBOX'en kan godt forbinde til min NAS.

Er der nogen der har en idé om hvad jeg gør galt/mangler at gøre for at kunne se og afspille filer på min XBOX der er tilknyttet som netværksdrev til min HTPC?? Skal det evt. kobles sammen på en anden måde, eller mangler jeg at tildele rettigheder til ét eller andet?

Kører nyeste firmware på xbox og win7 og WMC på HTPC.
Til top
S-Andersen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 25-Januar-2012
Sted: København
Point: 91
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér S-Andersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 11:18
Jeg gætter på du har et brugernavn og adgangskode du skal anvende for at komme på NAS'en? Hvis din Xbox og din HTPC bruger samme login kan det skabe problemer. Løsning: opret en seperat konto på din NAS, via DSM, til din Xbox. Tildel den derefter læs/skriv-rettigheder til de mapper den nu skal kunne komme i nærheden af.
Til top
NikolajDS Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 14-Juli-2011
Point: 374
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér NikolajDS Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 13:24
Og du er sikker på at dit mediecenter ikke "omkonverterede" MKV filerne, når den sendte dem til Xbox'en? Såvidt jeg ved, kan Xbox ikke afspille MKV, og derfor er det f.eks. nødvendigt at have en computer til og streame filerne til xbox, hvor programmet man stream med, så ændrer formattet flyvende, mens den sender data til xbox'en.

kan jo være dit mediecenter har gjort dette, uden at du rent faktisk ved at det er det den har gjort.

(Jeg gør opmærksom på at dette er rene formodninger, og jeg har ikke lavet det mindste søgning på google, for at kontrollere mine påstande i dette indlæg!)
Til top
Markh Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-August-2006
Sted: København
Point: 317
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Markh Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Februar-2012 kl. 22:08
Oprindeligt skrevet af NikolajDS NikolajDS skrev:

Og du er sikker på at dit mediecenter ikke "omkonverterede" MKV filerne, når den sendte dem til Xbox'en? Såvidt jeg ved, kan Xbox ikke afspille MKV, og derfor er det f.eks. nødvendigt at have en computer til og streame filerne til xbox, hvor programmet man stream med, så ændrer formattet flyvende, mens den sender data til xbox'en.

kan jo være dit mediecenter har gjort dette, uden at du rent faktisk ved at det er det den har gjort.

(Jeg gør opmærksom på at dette er rene formodninger, og jeg har ikke lavet det mindste søgning på google, for at kontrollere mine påstande i dette indlæg!)

Jeg kan bekræfte det - XBOX understøtter ikke MKV containeren, men man kan blot tage indholdet ud af containeren og lægge det i en AVI eller MP4 container uden at re-encode. Det kunne være det, mediecenteret har gjort.

/Mark
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu