recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller > Xbox One
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xbox One: Leak - Titan Fall til XB1

 Besvar Besvar Side  <1 78910>
Forfatter
Besked
Steve Jones Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 30-Juli-2010
Status: Offline
Point: 1809
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Steve Jones Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 21:02
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

 
Jeg må være ærlig at sige, a jeg ikke magter at svare på din besked. Så må du jo så synes at det er så langt ude som du vilWink

FAKTUM: folk bruger allerede udstyret som det er pt - så hvorfor ikke indbygge det i konsollen så man selv tjener på det og ikke lader denne forretning gå til 3. parts firmaer??

Hvis du spiller seriøst bruger du joystick fremfor controller (slåsspil), rat/pedaler fremfor controller (bilspil) og mus/tastatur fremfor controller (FPS). Går du ikke op i spillet kan du jo være bedøvende ligeglad.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-Maj-2013 kl. 21:46
Det underlige er at du ser det meget sort/hvidt og som at det kun er i forbindelse med konkurrence.

Det er muligt at jeg tager fejl, men de fleste der køber rat/pedal er ikke for at være den bedste (multiplayer) til f.eks. Gran Turismo, men for at hæve helhedsoplevelsen af et simulationsspil. Det er en del af oplevelsen og der er folk der bruger store summer penge og masser af tid på det. 

Personligt tror jeg at det giver kaos når du begynder at implementere m/k til CoD, der trods alt har en brugerbase på hvad? 25 millioner spillere pr. spil samlet på xbox/PS3. 
Folk HADER når der er nogen der har en fordel og det harmonerer ikke skide godt med at CoD langt hen ad vejen er et konsolspil, minded til 'plug n' play' folket der ikke gider at sidde med m/k i sofaen. Langt den største del af spillerne går måske ikke op i det som en professionel, men det betyder ikke at de er fuldstændigt ligeglade.

Nu ved jeg godt at mit følgende eksempel er til PC, men det passer stadigvæk ind: jeg har været på adskillige servere til BF: Bad Company 2 hvor det ene eller andet våben er blevet banned. Jeg har endda været på en server hvor granater, RPG, shotguns og kampvognen var udelukket i squad deathmatch. Folk gør det fordi de ikke gider finde sig i, at der er nogen der har en fordel (og fordi de tuder utroligt meget). 

Dog tror jeg at det ligger til de forskellige spil-miljøer. Måske tuder FPS-gamere bare mere end f.eks. dem der spiller slåsspil? Ellers gør det måske ikke så meget i slåsspil da dem der går mere op i det og bruger joystick (og derved har en potentiel fordel?) også bliver matchet mod ligesindede. 

Men det er så bare min mening..

Noget helt andet er at jeg ikke tror at det vil vinde stor fremgang selvom det blive implementeret i flere spil.
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 08:57
Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det vil nok altid være en niche ting. Måske tager jeg fejl, men den gennemsnitlige CoD spiller til konsol, vil have det så nemt så muligt. Jeg tvivler på at de sidder i sofaen med mus/keyboard. 

Derfor så, hvis det endelig skulle ske, tror jeg ikke at folk hopper i med arme og ben.. medmindre at det skulle blive en ny trendTongue

Du har ret i, at det er en niche ting, bland de nuværende konsol-gamere. Men mon ikke både Microsoft og Sony, gerne vil have fat i en del af hardcore gamerene? Det er jo netop manglen af M+K der afholder rigtig mange hardcore gamere fra at spille konsol i dag. Mig inklusive, selvom jeg egentlig ikke anser mig selv som hardcore gamer. Jeg er casual gamer, men ser det bestemt ikke som casual, at spille FPS med controller. Heller ikke selvom CoD muligvis er lavet til det.
Du glemmer jo at, selvom CoD sikkert er kæmpe stort på Xbox Live og PS Network, så er det jo endnu større på PC. Tag bare Zombie delen i Black Ops. Det er helt åndssvagt så stort det blev på ingen tid.
Et eller andet sted, er det jo at takke nej til ekstra penge, hvis de nægter at implementere M+K.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 10:55
Oprindeligt skrevet af Steve Jones Steve Jones skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Dog tror jeg ikke at du skal sætte store forhåbninger til mus/keyboard - det vil skabe problemer i FPS-miljøet da der så vil være nogen der vil være klart overlegen pga. udstyret og ikke pga. evnerne. 

...ligesom folk som gamer med rat og pedaler i GT, Grid, Need for Speed mfl?Wink LANGT UDE. Der er allerede tilbehør til PS3 som agerer som en adapter og gør man kan spille med mus og tastatur.. 

Skulle det forstås som, at det er nemmere at spille med rat? For så kan jeg dementere påstanden...


BORING!
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 14:24
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:

Oprindeligt skrevet af SteffenD89 SteffenD89 skrev:

Det vil nok altid være en niche ting. Måske tager jeg fejl, men den gennemsnitlige CoD spiller til konsol, vil have det så nemt så muligt. Jeg tvivler på at de sidder i sofaen med mus/keyboard. 

Derfor så, hvis det endelig skulle ske, tror jeg ikke at folk hopper i med arme og ben.. medmindre at det skulle blive en ny trendTongue

Du har ret i, at det er en niche ting, bland de nuværende konsol-gamere. Men mon ikke både Microsoft og Sony, gerne vil have fat i en del af hardcore gamerene? Det er jo netop manglen af M+K der afholder rigtig mange hardcore gamere fra at spille konsol i dag. Mig inklusive, selvom jeg egentlig ikke anser mig selv som hardcore gamer. Jeg er casual gamer, men ser det bestemt ikke som casual, at spille FPS med controller. Heller ikke selvom CoD muligvis er lavet til det.
Du glemmer jo at, selvom CoD sikkert er kæmpe stort på Xbox Live og PS Network, så er det jo endnu større på PC. Tag bare Zombie delen i Black Ops. Det er helt åndssvagt så stort det blev på ingen tid.
Et eller andet sted, er det jo at takke nej til ekstra penge, hvis de nægter at implementere M+K.

De harcore gamere? Næ - og det er ikke engang for at være provokerende - men det tror jeg virkelig ikke. Den hardcore del du referer til lyder som at det er PC-spillere. Jeg har svært ved at forestille mig at de skulle benytte k/m til en konsol når de bare kan gøre det til deres PC.

Også er der naturligvis også den del af gamerne, ligesom dig (lyder det til), der foretrækker k/m men godt kan bruge joystick til nogen spil, til konsol. Dog tror jeg ikke at der er tale om et stort marked - igen fordi at jeg ikke rigtig ser nogen grund til hvorfor de skulle vælge at spille på konsol, når de kan få en bedre oplevelse på PC. 

Måske er jeg bare en hat til at formulere mine tanker ang. emnet, men jeg tror ikke at der er et særligt stort marked til det, men det er naturligvis muligt at jeg tager fejl. Smile

Ang CoD til PC så tvivler jeg på at det er større til PC. Det skulle jo så betyde at der er blevet solgt et helt vanvittige tal, til en gruppe gamere der har følt sig snydt i flere af spillene (dedikerede server og lidt andet, så vidt jeg husker). 
Som jeg husker det sælger det vist omkring 4 millioner eksemplare til PC - hvilket i og for sig er et fantastisk tal, men det er langt fra hvad der bliver solgt til konsol. 

Når alt det her så er sagt, så er det jo ikke fordi at jeg personligt har noget imod k/m til konsol. Jeg er jo selv PC-spiller og jeg vil da gerne være ærlig at sige at jo flere muligheder man har jo bedre (k/m vs controller vs motion controller). 
Jeg ser det bare ikke som noget der kan blive stort, men igen så er det da helt sikkert muligt at jeg tager fejl. 

Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2013 kl. 16:02
Jeg tror nu ikke din formulering mangler noget. Jeg forstår i hvert fald hvad du mener.
Men jeg tror måske ikke du har forstået mulighederne i markedet. Bare det, at der i forvejen findes et produkt til de nuværende konsoller, viser jo at der er et marked for det. Og nu er det jo ikke alle der er lige hardcore. Dem der er casual foretrækker en controller foran et tv, andre foretrækker M+K foran en monitor. Så findes der netop typen som mig, som gerne ville have komforten fra sofaen, og den store skærm kombineret med præcitionen fra PC.

Og jeg spiller nu aldrig med joystick, jeg spiller derimod med joypad. Joystick er kun til flysimulatorer, hvis du spørger mig.

Nu betyder salgstallet alene jo ikke, at det er større eller mindre. Jeg er temmelig sikker på, at langt de fleste der køber FPS på PC, køber det udelukkende for at spille online. Derimod er der rigtig mange som aldrig bruger online delen på en konsol. Flest på Xbox, fordi de nægter at betale for det.

Men vi er enige i, at det sikkert aldrig bliver stort. Men det er vel heller ikke et kriterie for at komme med. Det koster dem jo ikke noget at implementere, og det vil jo højst sandsynligt betyde flere kunder i butikken.
Nu er det godt nok til PS3 og 4, men forestil dig fx. D3 når det kommer. Jeg skal ikke nyde noget med en controller. Den slags spil går alt for hurtigt til det.
Til top
amorbavian Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 19-April-2008
Sted: Sweden
Status: Offline
Point: 3010
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér amorbavian Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 08:05
Har lige læst at det i USA forventes at xbox koster 400$ og ps4 350. Det er jo latterligt lavt. Jeg gav sgu 300$ for mit Astro headset!   

BORING!
Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Status: Offline
Point: 3215
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Sploink Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 08:51
Det bliver vel omkring 3000-4000 herhjemme. Jeg forventer i hvert fald ikke lavere
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 09:36
Ja det har jeg også læst. Xbox dyrere pga kinect. Vi får det nok snart at vide, men argumentet skulle være at hvis de prissætter konsollerne så lavt bliver der nok købt et par spil oven i.. Men ja dunno. $350 er jo latterligt lavt. Så bliver den solgt for 3000kr herhjemme?
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:35
Damn, det var noget billigere end jeg regnede med. Men de er vel nået dertil, hvor de ligesom Apple har indset, at pengene ikke skal komme ved hardwaresalg, men ved tilbehør og apps. Det virker jo til at både Sony og MS har valgt at satse noget mere på platformen på de nye konsoller.
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:52
Sådan har det vel altid været, men Sony har for engang skyld været smarte med deres hardware.. Cell var jo ret dyr og generelt var ps3 en premium konsol hvor Xbox 360 kostede noget i retningen af $400(?). Dengang kom Xbox 360 vidst med et rimeligt godt grafikkort, men nu er vi heldige hvis det kan antages som mid-range i de nye konsoller. Men ja, Vi får at se om en uge
Til top
SteffenD89 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 10-Juli-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4337
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér SteffenD89 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-Juni-2013 kl. 10:59
Eh ja har skrevet på mobilen så min besked virker måske lidt forhastet :-P
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 78910>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu