recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xbox til multiplayer spil i sofaen?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXbox til multiplayer spil i sofaen?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Frossenfisk Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 02-Maj-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 104
Direkte link til dette indlæg Emne: Xbox til multiplayer spil i sofaen?
    Sendt: 16-December-2008 kl. 21:17

Om det skal være en Wii, PS3 eller Xbox er et spørgsmål om religion. Der kører en anden tråd om emnet, så dét vil jeg ikke komme ind på.

Jeg ejer selv en Xbox og har spillet mange timers multiplayer med drengene. Der er enormt mange fede titler, specielt hvis man kan "nøjes" med at være to af gangen.

Jeg tror du vil skyde dig selv i foden ved at købe den billige udgave. Du siger du ikke vil downloade trailers, demoer osv. Men mange af de sjoveste multiplayer spil kan kun købes online. Castle Crashers, N+, Geometry Wars 2, Bomberman Live osv. Udover dette kan man installere spil på harddisken. Det nedsætter load-tiderne, og maskinen larmer lidt mindre da den ikke skal læse disken hele tiden. Udover dettte får du kun composite-kabler med, hvorimod du får component-kabler med de lidt dyrere udgaver.

Min bror fandt for en måneds tid siden et tilbud, hvor man udover en Xbox 360 med 60 GB harddisk fik tre spil, det hele for 1700. Han solgte de tre spil for 600 kr, og fik derfor reelt maskinen til 1100. Moralen er: Hvis du kigger rundt omkring, kan du få maskinen enormt billigt.

Til top
Corax Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 10-Februar-2007
Point: 351
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-December-2008 kl. 22:52
Nej, du kan ikke downloade spillene fra XBLA (Xbox Live Arcade) på din PC eller brænde dem ned på DVD. Det er dog muligt at bruge et memorykort hvis man ikke har en harddisk i sin Xbox 360.
Med den nye mulighed for at installere sine spil på harddisken vil jeg dog anbefale at du køber en med harddisk fordi DVD-drevet i 360'erne larmer utrolig meget.

Det er muligt at købe en harddisk bagefter, men du kan kun bruge Microsoft originale harddiske til konsollen og priserne på dem er sindssyg høje. Det er meget billigere at købe en 360'er med harddisk fra starten.

Her er en liste over spil man kan downloade til Xbox og PS3:
PS3 Downloadable
XBLA downloadable
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 12-Marts-2008
Point: 151
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 11:41
Aldrig køb en 360 uden HDD! Så simpel er det :p (Ok man må vis fordi gamle død og allerede har en HDD!)

Og nej til download på PC(heller ikke muligt ved PS3 eller wii). Ja og nej til selv smide HDD på. Det skal være en af MS HDD ellers virker det ikke(MEN man kan opgradere en 360 HDD vis det gøres rigtig!)

Grunden til HDD nu er fordi NXE(Nye dashboard) spiser meste plads af memory card vis man bruger det. Så en HDD er must have, samme tid kræver mange de fede sofa spil(bomberman, worms også videre) et du downloader dem på HDD. Og vis man kan lide spil som Rock band, hvilket også er rigtig godt "sofa" spil. Så bliver HDD næsten mere vigtig(Har selv 3,2GB sange liggene til det spil)

Der er ingen grund til start en religions krig anyway. Kig på spillene også er du uden om det problem.(Huske at tjekke ud spil på f.eks XBLA. Corax har givet dig link dertil)
Også kendte som dpl på andre forummer.
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 16:39
Personlig vil jeg sige begge konsoller meget lige, men kommer an på hvad spil du er efter. Så hvad mener du er et sofa spil? (lidt letter at hjælpe så)
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 17:02
Bilspil: der ligger xbox godt med forza2 og project gotham racing 4. Også er Race Pro fra SimBin på vej(Simbin kendte som nok en bedste bilspil laver der er.). Til PS3 kender jeg kun lige GT serien. Og personlig kan jeg lide forza mere (Selvom var GT fan til spillet forza!)
Skydespil: gears giver en bedste 2 player co-op der findes efter min menig. Halo serien giver en rigtig gode 4 mands co-op, og jeg hader halo! ><. Ellers er der vidste masser ok multiplatform co-op som CoD:WaW
Strategispil: de vel meget ens på det(kan ikke lige huske om red alert er kommet til PS3). Udover 360 har Halo wars i starten af næste måned (Sidste spil fra ensemble studios :'( (Dem der lavet age of spillene for microsoft).
Star wars der får begge konsoller sgu nok det samme i sidste ende.

Kampspil: Der er de helt ens. Tekken er faktisk lige blevet annonceret til ramme 360 også. Begge har soul calibur 4(Xbox har første som arcade spil!!), virtua fighter og street fighter 4 ppå vejen(Med HD udgaven af 2´eren på XBLA/PSN). Udover det er eneste forskel vidste kun at 360 har dead or alive også.

Bare hurtig svar. Men ikke helt opdateret på PS3 spil, så vis jeg tager fejl, må folk godt rette mig. :p
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
nuaa Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 17:22
NXE(ny dashboard) giver dig mulighed for rippe alle fuld spil ned på HDD (fylder generalt 6 til 7GB) hvilket både tager lyden er drevet og gør loadtider hurtiger. MEN kræver stadig spillet i drevet, så den kan godkend du ejer spillet lovligt. Men det kun en hurtig spin for tjekke spillet, derefter vil dvd drevet ikke sige en lyd.

Og jo det er en smagsag. Personlig er jeg mere til 360 som kan ses på mine 30 spil på 2 år, selvom jeg har PS3 også(Skal have valkyria chronicles med samme jeg har penge nok!). :p
Panasonic 42pz85
Xbox 360 rød RE4 elite
Playstation 3 40GB
Til top
Nickell Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 27-December-2007
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-December-2008 kl. 18:04

Der er masser på XBL, bla. Mad Tracks og Vigilante 8. Derudover så er der også Fusion Frenzy 2, omend det skulle være en lidt blandet fornøjelse.

Det smarte er jo at du kan prøve inden du betaler penge for den fulde version. Jeg har nok prøvet 20 forskellige titler, og kun købt fem styks.

| 32" LG LC42
| Technics SA-DX750
| Technics SL1210 MKII
| Panasonic DMP-BD 60
| Xbox 360 Slim
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu