recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Spillekonsoller
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xbox360 og MPEG4 part2?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketxbox360 og MPEG4 part2?

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Emne: xbox360 og MPEG4 part2?
    Sendt: 17-April-2007 kl. 21:46

er det rigtig at xbox360 vil kunne komme til at kunne afspille MPEG-4 part 2? hvad betyder det når det er part 2........ fedt hvis man kan afspille MPEG-4.

http://happybeggar.com/index.php



Redigeret af Stay_Bamboocha - 17-April-2007 kl. 21:47
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 22:16

MPEG-4 part 2 består af to profiler, Simple Profile (SP) og Advanced Simple Profile (ASP). DivX og XivD er begge ASP codecs.

Ifølge dit link og dette doom9 indlæg, kommer Xbox360'en kun til at understøtte SP delen af part 2, altså ingen XviD og DivX.



Redigeret af JesperLund - 17-April-2007 kl. 22:16
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 22:28
Oprindeligt skrevet af JesperLund JesperLund skrev:

MPEG-4 part 2 består af to profiler, Simple Profile (SP) og Advanced Simple Profile (ASP). DivX og XivD er begge ASP codecs.

Ifølge dit link og dette doom9 indlæg, kommer Xbox360'en kun til at understøtte SP delen af part 2, altså ingen XviD og DivX.

hvad er det Apple bruger??? mon så det bliver mulighed af Streame gennem Windoes Media Connect med MPEG-4??

Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-April-2007 kl. 22:38

Jeg kender ikke så meget til Apple, men jeg vil tro at Apple bruger AVC (?), der også er kendt som MPEG-4 part 10 og H-264. XBox360 får ligeledes understøttelse af AVC profilerne baseline, main og high med bitrater op til 10 Mbps og AAC lyd med 2-kanaler (stereo). Sikkert i en .mp4 container.

Tilføjelsen af AVC er langt mere relevant end SP (da XviD er ASP og ikke SP). Desværre er det kun med AAC stereolyd, og ikke i en mkv (Matroska) container. Derimod kan man allerede nu bruge VC-1 i en ASF (WMV) container, også sammen med 5.1 lyd. Jeg har hørt at et antal HD-DVDere er rippet til 720p i dette format, så de kan afspilles på Xbox360.

Hvis du shopper efter streaming enheder, skal du være noget mere præcis end MPEG-4. Som du kan se er MPEG-4 rigtigt mange ting: først skal vi skelne mellem SP, ASP og AVC, hvor sidstnævnte skal underopdeles i flere profiler (ligesom SP og ASP er part 2 profiler). Kodningen af lyden (MPEG-4 part 2+10 er kun video) og den valgte container (mp4, mkv, avi eller ?) spiller også en rolle.



Redigeret af JesperLund - 17-April-2007 kl. 22:50
Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 08:49
ja hold da kæft, der sgu mange ting at holde styr på - kan se jeg ikk lige er helt stiv i hvad-er-hvad? hmmmm........ bare fordi DVDFAB kankonvertere til MPEG-4 til Apple men hvad mon det så er for entype/part???
Til top
JesperLund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-Januar-2006
Sted: Darknet
Status: Offline
Point: 8022
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-April-2007 kl. 12:45

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

ja hold da kæft, der sgu mange ting at holde styr på - kan se jeg ikk lige er helt stiv i hvad-er-hvad? hmmmm........ bare fordi DVDFAB kankonvertere til MPEG-4 til Apple men hvad mon det så er for entype/part???

Tænker du på
http://www.dvdfab.com/dvd-fab-platinum.htm

Hvis Apple = iPod er det AVC/H-264 (eller rettere: en specific AVC profil). Quicktime bruger også normalt AVC.

Hvis slutresultatet skal afspilles på Xbox360 vil jeg tro, at det er bedst at re-encode til VC-1 (bl.a. fordi der er mulighed for 5.1 lyd). Formålet med understøttelse af AVC i Xbox360 må være videomateriale, som kommer i dette format (altså uden behov for re-encodning).

Linux FTW, afspiller nu Blu-ray film på Ubuntu 12.04 med VLC direkte fra optisk disc.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu