|
Xeo Hub |
Besvar |
Forfatter | |
slumbert
Guld medlem Oprettet: 05-November-2009 Status: Offline Point: 1977 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 31-December-2014 kl. 09:10 |
Jeg går lidt med planer om at skrotte surround og alle de tilhørende højttalere, for at lidt bedre plads (og en komfortabel hjørnesofa)
jeg har kigget mig lidt omkring og Dynaudios Focus XD serie ser spændende ud. Det vil være optimalt at kombinere med Xeo hub + Xeo link, så jeg kan gemme min sjældent brugte, men absolut nødvendige, cd-afspiller lidt af vejen. Xeo Hub har umiddelbart de stik jeg har behov for: 1 optisk, 1 coax, 1 usb, 2 analog. Jeg er ikke nogen ørn til det her, men jeg har indtryk af at den bedste måde at afspille jitterfri digital musik er hvis der er en asynkron usb forbindelse, men jeg kan ikke finde ud af om Xeo Hub har asynkron usb. Jeg har en Squeezebox touch som gør det udeærket, men det er nogengange rart at kunne tilslutte en bærbar. Betyder det så meget eller er jeg blevet forblændet af en gang marketinggejl. vil lydkvaliteten fra min squeezebox touch via coax være ligeså god?
|
|
endnu en hifi-flygtning
Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål |
|
Notfast
Guld medlem Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2875 |
Funktioner
Tak(0)
|
Rolig nu ;-)
Coax fra din touch vil være en god kilde til XD,erne ! Meget bedre end analog udgangen, så gem du USB'en til din bærbar. Det er en fed detalje, hvis du ser film fra din bærbar, så at du kan få lyden over dit stereo anlæg via usb, nemt og simpelt. |
|
.....
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
@notfast
det jeg egentligt overvejer er om jeg på sigt skal erstatte eller supplere min SB Touch med en bærbar, hvor jeg afspiller via usb. Lyd ved filmkigning kommer ikke til være gennem højttalerne da jeg egentligt gerne væk fra hele den fastlåste opstilling hvor skærm skal placeres mellem de 2 fronter.
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
Ukke
Guld medlem Oprettet: 26-November-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1559 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg ser da ingen grund til at skrotte din SB Touch helt. Du kan jo sagtens supplere med en bærbar via USB, da du så stadig har én optisk eller én coax i overskud, afhængig af hvilken indgang du benytter på din Touch.
Hvis du med tiden føler, at din bærbare kan overtage hele musikstyringen, så kan du jo overveje at sælge din Touch - eller prøve at erstatte den med Sonos. Jeg bruger selv SB Touch som kilde til mine aktive AVI vis optisk. Som kilde gør SB Touch det ganske glimrende. Mulighederne er mange. :)
|
|
slumbert
Funktioner
Tak(0)
|
Ukke. det var egentligt også planen at supplere med bærbar via usb, men når min touch eller NAS en dag går ned, så holder jeg mig nok til bærbar.
Jeg er skam ganske tilfreds med min touch, men vil gerne høre usb på xeo hub er asynkron OG om jeg kan forvente en lydmæssig forbedring?
|
|
endnu en hifi-flygtning
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |