recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - xiaomi mi tv box s ikke kompatibel med DRTV
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

xiaomi mi tv box s ikke kompatibel med DRTV

 Besvar Besvar Side  <1 3456>
Forfatter
Besked
miri Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 21-August-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 2062
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér miri Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 15:30
Jeg har trukket en apk med version 4.1.43 ud fra min Xiaomi. Hvis nogen ønsker en kopi, så send mig en privat besked med emailadresse. Link slettet....

Redigeret af miri - 20-December-2021 kl. 15:43
miri
Til top
HomeTheater Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 02-April-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 390
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér HomeTheater Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 16:25
PB er sendt

Mvh Jesper 
PanasonicTX-P55VT50, Sony HW40, Yamaha RX-V2900, 2x Nvidia Shield, 2x Nexus Player, Xbox one S, 3x Monitor Audio silver center, Monitor Audio surround, Paradigm ADP150 dipole, Velodyne SPL 1200 Ultra
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2021 kl. 22:07
Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har trukket en apk med version 4.1.43 ud fra min Xiaomi. Hvis nogen ønsker en kopi, så send mig en privat besked med emailadresse. Her link:

Jeg installerede den uden problemer på min Dune. Den virker bare ikkeOuch, så jeg gik tilbage til version 4.1.31.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
Nagash Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Oktober-2007
Sted: Hillerød, DK
Status: Offline
Point: 6048
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Nagash Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 04:22
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af miri miri skrev:

Jeg har trukket en apk med version 4.1.43 ud fra min Xiaomi. Hvis nogen ønsker en kopi, så send mig en privat besked med emailadresse. Her link:

Jeg installerede den uden problemer på min Dune. Den virker bare ikkeOuch, så jeg gik tilbage til version 4.1.31.

Flemming

Din Dune kører da også Android, ikke Android TV. Så er det jo ikke så underligt den ikke kan køre en Android TV app ;)
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 08:03
Oprindeligt skrevet af Nagash Nagash skrev:


Din Dune kører da også Android, ikke Android TV. Så er det jo ikke så underligt den ikke kan køre en Android TV app ;)


Det bliver lidt mystisk, for den kører med denne Netflix app: https://www.apkmirror.com/apk/netflix-inc/netflix-android-tv/netflix-android-tv-8-3-0-build-4540-release/

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 10:13

Jeg skylder en forklaring til dem der gider læse det, men nok specielt til Nagash, som skrev, at min boks er en Android boks, og ikke Android TV boks.

Indtil i går havde jeg hverken DRTV eller Netflix på boksen. Jeg downloadede derfor DRTV 4.1.31 fra Hackerjacs link https://apkpure.com/drtv-android-tv/dk.dr.tvplayer og installerede den, i den tro, at den var til Android TV. Den fungerede fint. Herefter fandt jeg Netflix apk 8.3.0 til Android TV på denne side https://www.apkmirror.com/apk/netflix-inc/netflix-android-tv/netflix-android-tv-8-3-0-build-4540-release/  og installerede den. Den fungerede også fint, men efter Nagash´s udmelding ville jeg lige tjekke hvilken version der var på boksen. Stor var min overraskelse da det viste sig at være Netflix version 4.16.1, som jeg aldrig havde været i nærheden af. (Hvordan hulen har det kunnet lade sig gøre?) Den afinstallerede jeg og installerede version 8.10.0 build 11. Den kører også fint.

Vedrørende DRTV har jeg i dag prøvet version 4.1.43. Den kører desværre ikke særlig godt, hvorfor jeg er gået tilbage til 4.1.31

Men summa, summarum: Min boks er åbenbart en Android boks, og ikke en Android TV boks.

 

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 10:51
Hej.

Citat: 'Android TV was first announced at Google I/O in June 2014, as a successor to the commercially unsuccessful Google TV.'


Der er forskelle mellem Android TV og Almindlig Android, men også mange ligheder.

Jeg vil ønske Netflix tillykke med, hvis det er lykkes at bruge samme App på både Android TV og Almindlig Android, for så skal de kun vedligeholde en udgave af alle deres versioner.

For brugerne er der en væsentlig forskel mellem Almindelig Android og Android TV. Det er bruger interfacet. På Almindelig Android bruger man touch, med mulighed for mus og US tastatur, mens man på Android TV bruger pilknapper og en OK tast.

jeg kan IKKE se hvorfor, at man IKKE kan lave en App, som kan bruge begge betjeningsmåder?
Og dermed formindske antallet af versioner man skal vedligeholde.

Kan dette være årsagen til at Flemmings Dune boks virker med hvad apkmirror kalder en Netflix (Android TV) 8.3.0 build 4540?

Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-December-2021 kl. 10:52
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 11:23
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Kan dette være årsagen til at Flemmings Dune boks virker med hvad apkmirror kalder en Netflix (Android TV) 8.3.0 build 4540?


Hvis du har læst min post ovenfor, så vil du se, at selvom jeg installerede Netflix (Android TV) 8.3.0 build 4540, så var det version 4.16.1 build 15145 der havnede på enheden. Det er fuldstændig uforståeligt for mig, hvordan det har kunnet lade sig gøre.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 12:08
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Hvis du har læst min post ovenfor, så vil du se, at selvom jeg installerede Netflix (Android TV) 8.3.0 build 4540, så var det version 4.16.1 build 15145 der havnede på enheden. Det er fuldstændig uforståeligt for mig, hvordan det har kunnet lade sig gøre.

Hej.

Vi bruger ikke selv Netflix. Men jeg har lige været inde og checke hvilken Netflix version der er
Fabriks Installeret på min H96 Max Android boks. Den kører i øjeblikket Android ver 9. Det var en Netflix 4.16.1 build 200147,

Så kan din Netflix 4.16.1 build 15145 være fabriks Installeret. Enten synligt eller skjult?

Men ellers ser jeg både en Hvid oh en Sort Netflix Icon på Google Play store, Apkmirror og på ApkPure.
Jeg ved ikke hvad forskellen mellem den hvide og den sorte icon er. Men det ene sted syntes jeg at datoen var meget ældre på den ene, i forhold til den anden. Så jeg spørger om Netflix er delt op. Således af man godt kan have en sort og en hvid installeret samtidigt?

Til sidst vil jeg linke til dette link, og foreslå jer at læse afsnittet:

'HOW TO INSTALL NETFLIX ON ANY DEVICE':


Hilsen Carsten.



Redigeret af csell - 13-December-2021 kl. 12:09
Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 12:32
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Så kan din Netflix 4.16.1 build 15145 være fabriks Installeret. Enten synligt eller skjult?


Nej, ingen af delene. Boksen er ikke Netflix certificeret og derfor skulle det installeres via apk.

Flemming
Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 13:07
Oprindeligt skrevet af fltk fltk skrev:

Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:

Så kan din Netflix 4.16.1 build 15145 være fabriks Installeret. Enten synligt eller skjult?


Nej, ingen af delene. Boksen er ikke Netflix certificeret og derfor skulle det installeres via apk.

Flemming

Hej.

Jeg glemte at skrive, at på min H96 Max ligger Netflix 4.16.1 build 200147 blandt dens System Apps.
Jeg ved ikke om der er særlige begrænsninger, hvis jeg skulle ønske at at opdatere en system app til en almindelig Netflix App?

Men mit bedste gæt må desværre være, at din Android ver. 7, har været i nærheden af en Netflix 4.16.1 build 15145 på et eller andet tidspunkt. Enten mens man har lavet boksens firmware image, eller inden du har fået overdraget boksen?

Hilsen Carsten.

Til top
fltk Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem


Oprettet: 04-Februar-2004
Status: Offline
Point: 10303
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér fltk Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2021 kl. 13:14
Oprindeligt skrevet af csell csell skrev:


Men mit bedste gæt må desværre være, at din Android ver. 7, har været i nærheden af en Netflix 4.16.1 build 15145 på et eller andet tidspunkt. Enten mens man har lavet boksens firmware image, eller inden du har fået overdraget boksen?



Nej, desværre, det er for langt ude. Jeg har haft boksen i ca. et år, og jeg ville have opdaget det for længe siden. Der har aldrig været Netflix på den før i går.

Flemming

Samsung UE55F7005
AX Quadbox med 3x DVB-C/T2 og 1x S2 med OpenVix
Dune HD Realbox 4K
HTPC/Terratec DVB-C/-T/DVBViewer
Thomson THA100
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3456>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu