|
XMBC gennem scart? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Garderen2001 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 02-December-2012 kl. 17:03 |
|
Hej
Jeg har erhvervet mig en Fujitsu Scaleo.
En ældre htpc, med scart udgang.
Den har jeg har sat op, mens det var sat til mit tv med hdmi.
Jeg har lagt XMBC på, og vil bruge den på ungernes værelse.
Ungernes fjernsyn er den gode gamle slags, med billedrør, og scart-stik.
Nu har jeg så sat maskinen til ungernes tv, via scart.
Og den starter også fint op, og viser bios osv.
Men når den når ind i XMBC, så mister tv'et forbindelsen :-(
Det er jo nok et spørgsmål om opløsning, men jeg har haft sat den til den laveste opløsning jeg fik lov til på mit fjernsyn (640x480).
Er der nogen der har nogen forslag til hvad jeg kan gøre? :-S
|
||
![]() |
||
theispasser ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 02-Oktober-2012 Sted: Danmark Status: Offline Point: 16 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Hvis det er et SD tv skal din pc skal sende video ud i pal 576i formatet.
Jeg vil tro at pc-scart udgangen er til en monitor (ikke tv). Du skal også sikre at videosignalet som pcén sender ud er valgt på tvét. kan være composite eller component.
|
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Fujitsu/Siemens lavede faktisk mediecenter PC i Scaleo serie, så SCART skulle være god nok til TV med rette opløsning.
Har selv leget med mediecenter PC på TV med SCART, og kan kun sige, det er ikke nemt
![]() For hvis TV kun understøtter normal gammelt DK format forsvinder billeder for et godt ord pga. opløsning ikke passer.
Så det var noget med at fjernstyre mediecenter PC fra anden PC via Real VNC forbindelse.
Og noget med at have VGA skærm på også, og skifte imellem VGA og TV med en shortcut tast kombination.
640x480 opløsning er så vidt jeg husker den amerikanske TV standard, så du skal op på noget der ligner 720x576 (576 er den synlige del af et 625 liniers interlaced TV signal, så den del er meget vigtig af hensyn til synk)
Du skal muligvis finde noget i grafikkort opsætning med PAL B/G under TV opsætning.
Ved ikke lige om XBMC by-pass'er noget grafikopsætning?
Hvor meget kan den vise, inden du aktiverer XBMC?
Kan du se skrivebord, surf, Explorer osv?
Mvh JørgenT Redigeret af JørgenT - 02-December-2012 kl. 18:32 |
||
![]() |
||
Garderen2001 ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 26-August-2009 Sted: Denmark Status: Offline Point: 26 |
|
På scart udgangen står der "TV", og den viser også signalet godt nok indtil XMBC begynder at loade. Så stikket skulle være godt nok. XMBC viser normalt ikke skrivebord osv., men går direkte ind i brugerfladen. Jeg kan se det hele, indtil XMBC begynder at loade. Når jeg sætter computeren til en vga skærm, så viser den kun de opløsninger som den skærm understøtter. Og ikke 720x576. Jeg må prøve dit forslag med at sætte på tv og vga skærm på samtidigt, og se om jeg kan få det til at virke. |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
|
Så gør XBMC nok noget ved opløsningen? Ikke noget jeg har viden om.
Netop derfor at det er praktisk at fjernebetjene med f.eks Real VNC indtil opsætning er lavet.
Hvordan bruges TV egentlig?
Erstat det med en VGA monitor i stedet, billedrørs monitor smides jo ud for et godt ord.
![]() Mvh JørgenT
|
||
![]() |
||
MCenterFreak ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 09-Februar-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 5446 |
|
Altså, en flad Medion TV fra Aldi koster mindre en det flaskeskærmen bruger i strøm på et år, og så undgår du også at der går ild i den gamle skærm (hvilket sker ret ofte med gamle TV) |
||
DVBViewer klient/Server, LG Ultra HD TV 65", Digital Devices DVB-S2, 4 tunere IHC Net og Control, som magisk tænder og slukker alt
P.S. Hvis jeg har mest grej når jeg dør, så har jeg vundet!-) |
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |