|
|
Besvar ![]() |
Forfatter | |
mskp ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() Sendt: 09-September-2011 kl. 08:17 |
Hej
Jeg bruger DVBLink TVSource til at føde Windows Media Center med et signal som den kan forstå i mangel af europæisk DVB-C understøttelse. Jeg har sat programmet op til at bruge XMLTV i stedet for den almindelige EPG information. Det fungerer ret godt, men jeg har et problem med TV serier. Der mangler information om episode nummer - både i Windows Media Center og som metadata på wtv filerne.
Et eksempel på XML fra ontv.dk:
<programme channel="www.ontv.dk/tv/7" start="20110909140500 +0200" stop="20110909150500 +0200"> <title lang="dk">CSI</title> <desc lang="dk">C.S.I. holdet tror, de har fundet en kvinde, der er brændt til døde i en pyromanbrand. Indtil hun pludselig åbner sine øjne! Andetsteds drukner en lille pige i en swimmingpool og efterfølgende finder Catherine og Warrick pigens forældre myrdet i huset. I sengen finder C.S.I. holdet et brunt hår - selv om familien har blondt hår!</desc> <category lang="EN">serie</category> <episode-num system="xmltv_ns"> .109. </episode-num> </programme> Det ser jo fint og godt ud, men afsnitsnummer info kan som sagt ikke ses nogen steder. Jeg har haft succes med at bruge MCImportXMLTV, men har problemer med at WMC nogle gange crasher (Win 7 X64), hvorefter jeg skal bruge lang tid på at opsætte TV signal og mappe kanaler til de rigtige XML feeds. Det håndterer DVBLink TVSource noget mere elegant. Kunne man måske modificere XML filen så "system" attributten var "onscreen" i stedet for "xmltv_ns"?
På forhånd tak!
Morten
|
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
Jeg tror dvblink skipper episodenr feltet fordi det indeholder invalid data.
Det skal være
Sæson.Episode.UnderEpisode
Prøv at redigere xml filen inden import til 0.109.0 og se om der kommer episodenr med...
Faktisk skal det nok være 0.108.0 fordi det er zero base notation... :)
|
|
![]() |
|
![]() |
|
mskp ![]() Redaktionen ![]() recordere.dk teamet Oprettet: 26-Februar-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
![]() |
Hej mm-bob
Tak for forslaget. Det ændrede desværre ikke noget.
Mvh.
Morten
|
|
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
|
![]() |
|
![]() |
Hej Jeg har lige prøvet programmet EPG Grabber. Det henter data fra DR (så vidt jeg kan forstå). Det ser umiddelbart bedre ud. Der bruges "onscreen" i stedet for "xmltv_ns". Desuden står der Episode XX i subtitle: <programme start="20110909140500 +0200" stop="20110909150500 +0200" channel="999.dr.dk"> Morten
|
|
Morten
__________________ LG OLED77CX Denon AVC-X8500H Monitor Audio Silver 500/300/C350 SVS SB-4000 Panasonic DP-UB9000 Nvidia Shield TV (2019) Sony UBP-X700 Apple TV 4K |
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
"xmltv_ns" er den korrekte måde at skrive meta data. Det andet er kun til visning på skærmen. I stedet for at forsøge at servere epg i gennem DVBLink, så brug dette program fra denne side: http://mcefun.nrossen.dk/ Så kommer det bare til at spille. Redigeret af Notfast - 09-September-2011 kl. 23:09 |
|
.....
|
|
![]() |
|
Notfast ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 28-April-2008 Sted: Øst Jylland Status: Offline Point: 2876 |
![]() |
Det efter standarden tilladt at udlade felter når de ikke bruges.
|
|
.....
|
|
![]() |
|
![]() |
@Notfast: Som jeg skrev i begyndelsen så har jeg allerede brugt MCImportXMLTV i nogen tid, men af en eller anden grund medfører det at databasen nogle gange bliver korrupt og så skal jeg sætte alting op forfra. Det er jeg blevet lidt træt af...
|
|
![]() |
|
mm-bob ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-Marts-2010 Status: Offline Point: 436 |
![]() |
@Notfast Der er jo ikke udeladt et felt. Men dele af data i et felt.
Om det så også er tilladt at udelade disse data ved jeg ikke... |
|
![]() |
|
![]() |
|
![]() |
Det er det. |
|
.....
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |