recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XMLTV import i WMC
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

XMLTV import i WMC

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 24-November-2008
Sted: Aalborg,Denmark
Status: Offline
Point: 425
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: XMLTV import i WMC
    Sendt: 11-December-2013 kl. 22:18
Jeg har igennem lang tid brugt Nrossens værktøj til at hive EPG data ind i WMC.

Og jeg har igennem lang tid været plaget af periodiske fejl hvor WMC taber guiden (får "There was a problem downloading the guide..." fejl) - nogen gange med det følge problem at kanalerne også er røget og dermed skal hele dynen opsættes igen Ouch  Det skal siges at dette problem er flyttet med, når jeg har geninstalleret W7 fra bunden og sat alt op igen.

I en periode anvendte jeg så ikke Nrossens værktøj, og problemerne gik væk.

Derfor kunne jeg godt tænke mig at bruge et alternativ i en periode, for at få afklaret om det bare er WMC der er rigtig dårlig til at acceptere at 3de parts programmer piller i databasen - eller det er samspillet med Nrossens værktøj.

Jeg har fundet Big Picture Screen EPG (www.bigscreenglobal.com) som en mulighed. Det koster godt nok $20 (efter 30 dages trial), men det betaler jeg gladeligt hvis det betyder en mere stabil WMC oplevelse.

Timefortv er understøttet, så den del er på plads.

Nu er spørgsmålet så - er der nogen der har erfaring med Big Picture Screen EPG? Og hvis ja, hvad er så erfaringen?

Redigeret af t33j4y - 12-December-2013 kl. 10:31
Til top
Bschmidt Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-November-2009
Sted: Virtual-utopia
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bschmidt Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 06:33
Jeg gik for et års tid siden over til BSE efter utallige fejl med nRossens ellers udemærkede tool. Min erfaring er installer og glem. Eneste WMC EPG fejl siden skiftet er DVB link's skyld.

BS
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 10:30
Interessant - det lyder til at jeg skal Big Screen EPG vejen når jeg flytter min WMC til ny platform her i julen. Da jeg ikke bruger DVB-link ser jeg således frem til NUL fejl Thumbs Up

Mange tak for input!
Til top
espersen Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 02-November-2005
Sted: Denmark
Point: 284
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér espersen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2013 kl. 10:56
Der var lidt problemer med en af rossens versioner - jeg bruger v1.5a uden problemer overhovedet i Win7
;o)
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2013 kl. 11:10
Oprindeligt skrevet af espersen espersen skrev:

Der var lidt problemer med en af rossens versioner - jeg bruger v1.5a uden problemer overhovedet i Win7

Dét, at det ikke er alle der oplever problemer, er netop en af de ting der har sendt mig på lange skattejagter med Google, for at se om der dog ikke var et eller andet fix jeg kunne foretage, og så blev alt godt. Det har desværre ikke været tilfældet.

Jeg bruger svjv den seneste version - og jeg har haft problemet på tværs af i hvert fald de sidste 3 versioner jeg har anvendt.

Det er sk... irriterende at tro at alt bare triller, og så finder man ud af at guide delen er crashet igen-igen. Og ikke nok med at man har misset en eller flere optagelser pga det, så skal man også jævnligt igang med at genopsætte kanaler og mappe EPG data til kanaler. Jeg gider ikke det bøvl hvis jeg kan slippe.

Så BSE skal afprøves Smile

Redigeret af t33j4y - 13-December-2013 kl. 11:15
Til top
t33j4y Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér t33j4y Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Januar-2014 kl. 10:32
Bschmidt,

et par spørgsmål til dig som BSE bruger.

1. Du skulle vel ikke ligge inde med en samling af vellignende kanal-logoer? Såvidt jeg kan se har BSE ikke samme mulighed som Nrossens program for at automatisk hente kanal-logoer.

2. Jeg synes ikke jeg kan få BSE til at angive episodenummer på serier - hvilken setting overser jeg mon?

Mvh.

Thomas

Redigeret af t33j4y - 06-Januar-2014 kl. 10:33
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu