recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Recordere, afspillere og foto > Microsoft Media Center, MCE og HTPC
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XP MCE Erstatning?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXP MCE Erstatning?

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Emne: XP MCE Erstatning?
    Sendt: 31-Marts-2007 kl. 09:28

Hejsa, jeg har netop fået mit mediecenter op at køre, og der gik ikke længe før jeg blev træt af MCE som imo er spækket med fejl og mangler.

Jeg søger derfor en erstatning, og håber på jeres hjælp - Jeg gav Mediaportal et shot, men syntes ikke lige det skulle være den, har i andre forslag?

Softwaren skulle gerne du sammen med min FloppyDTV turner.

Mvh Mickey

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 13:22

Der er mange herinde, der er glade for DvbViewer (www.dvbviewer.com)

Den er ikke gratis og der er ikke nogen prøve version, men jeg bruger den selv med stor tilfredshed. Brugermæssigt ville jeg dog hellere køre MCE 2005, da min bedre halvdel har nemmere ved at betjene den.

Der skal en del plugins og konfiguration af dvbviewer til før det spiller helt, men så har du også 10 fods interface, fjernbetjening, EPGPlus som giver mulighed for at sætte søgeord op og meget andet.

Du kan også selv vælge decoder, samt du kan optage/afspille h264 indhold.

Jeg kan kun sige, at sålænge MCE ikke kan vise undertekster på de digitale kanaler, så bruger jeg DVBViewer med stor tilfredshed.

Med venlig hilsen

Henrik Badsted

Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 16:27

hvad med det nye Vista, er Medie Center delen lige så "dårlig" som i Xp MC2005???

Til top
Hanien Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 19-Maj-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 562
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 16:50
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvad med det nye Vista, er Medie Center delen lige så "dårlig" som i Xp MC2005???

Det kommer bestemt an på hvad du synes er dårligt med mce2005?

Til top
Ken_T Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1757
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 18:15
Dvbviewer koster 120 kr, så det er ok.

Badsted, kan du ikke nævne de plugins du snakker om? Og hvorfor.

Har man DVB-T, DVB-C kort  eller floppyDTV og brug for undertekster kan man ikke undvære Dvbviewer. Og en .ts fil der rummer underteksten kan afspilles med vlcplayer (gratis) med undertekster og har samtidig har alle codec indbygget. Kan afspille alt faktisk.

Men det er mere "værktøj" end MCE. Det passer mig fint. Måske man kan anvende begge dele.
Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 19:18

Jeg synes ikke Vista MCE gav noget nyt i forhold til MCE 2005, blot et anderledes look, men ikke noget funktionalitet (som f.eks. DVB undertekster!!!!).

Jeg bruger selv et webinterface, recordingservice og MCE remote plugin til DVBviewer. Men den plugin jeg er mest glad for er den intet mindre end geniale EPGplus (http://home.arcor.de/stefanbn/EPGplus/).

I dette plugin er der mulighed for at gå gennem EPG'en i et 2 fods interface, programmere optagelser med et enkelt klik og sætte keywords op til fremtidige optagelser, f.eks. Jericho, Mr. Bean eller lignende. Så bliver alt optaget, som indeholder et eller flere keyword, og det fungerer bare.

Jeg har efterlyst et webinterface til EPGplus, men det vakte ikke stor begejstring. I stedet begyndte folk at tale om VNC adgang etc. Jeg vil gerne kunne bruge adgangen fra mit arbejde, og der synes jeg at VNC er for langsom. Jeg fandt så ud af, at jeg kunne installere dette værktøj http://www.xpunlimited.com/ og derved få adgang til min PC uden at forstyrre dem, som så fjernsyn.

Med venlig

Henrik Badsted

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 19:18

Jeg har rodet med dette hele dagen.

I MCE er der faktisk kun småting der går mig på, så som kun 8 filer pr side (eller lign lavt tal) når man lister video/audio, hvorfor kan man ikke se en helvedes masse filer istedet - som i Mediaportal?

Man kan ikke lave Video playlist - formodentlig latterligt simpelt for MS at lave, men alligevel ikke implementeret?

Ingen valg af subtitles/audio spor som vi kender fra normale dvd afspillere af, mens vi afspiller filmen.

Nåmen, ovenstående virker altsammen i Mediaportal, problemet er bare at min tuner fucker up sammen med, når jeg skifter kanaler der ikke sendes på samme "bånd" - altså fra f.eks en viasat kanal til tv2 = frossent system eller sort skærm, svinger lidt. Jeg har ledt efter et fix men har endnu ikke kunnet finde noget

Ellers har jeg været OK tilfreds med Mediaportal. Findes der vitterligt kun de 2 programmer der fungerer på denne måde? dvbviewer lignede nærmere noget man skulle bruge mus til for at bruge i dagligdagen.

Mvh Mickey

Til top
Badsted Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 25-November-2004
Sted: Ølstykke DK
Status: Offline
Point: 1042
Direkte link til dette indlæg Sendt: 31-Marts-2007 kl. 19:24

Du kan sagtens bruge et 10 fods interface til DVBviewer. Det kaldes bare OSD og kaldes for det meste frem med esc knappen.

Med venlig hilsen
Henrik Badsted

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 11:17

Ok Badsted.

Nå, jeg har nu rodet rundt med div. løsninger hele dagen igår, jeg tror jeg brugte 12 timer bare på at installere og fjerne software :)

Jeg har endelig fået MediaPortal til at køre som jeg vil, og jeg er imponeret over de features der er inkluderet (bl.a. Daemon Tools auto-moun er jo helt genialt)

Et halvstort problem er dog opstået istedet tho, som næsten må være codec problemer - Det er ligesom om at billedet på tv'et ikke helt kan følge med, og når der er bevægelse bliver det hele lidt utydeligt, dette er et problem både når jeg afspiller Video/DVD, men også når jeg ser TV.

Nogen derude der ved hva jeg gør galt? Det er et onboard Nvidia (430?) grafikkort hvor jeg benytter DVI udgangen.

Mvh Mickey

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 20:46
Oprindeligt skrevet af mickey_nygaard mickey_nygaard skrev:

Man kan ikke lave Video playlist - formodentlig latterligt simpelt for MS at lave, men alligevel ikke implementeret?

Ingen valg af subtitles/audio spor som vi kender fra normale dvd afspillere af, mens vi afspiller filmen.

Nåmen, ovenstående virker altsammen i Mediaportal,

Har du fået subtitles til at virke i MediaPortal?
Jeg læste den ikke understøtter DVB subtitles endnu?

 

Til top
mickey_nygaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 24-Februar-2005
Status: Offline
Point: 394
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-April-2007 kl. 23:07

Kandersen, jeg tænker på sub's ved DVD's her, my bad :)

Jeg geninstallerede hele pc'en idag og fik endelig det hele til at virke.

Til top
Kandersen Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 13-Juli-2006
Sted: 4653
Status: Offline
Point: 10964
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-April-2007 kl. 11:07

Okay, så er jeg mere roligt.

Som det ser ud nu, så er der intet specifikt Medie Center software som understøtter subtitles på DVB-C. Det er faktisk noget rigtigt bras, for at sige det mildt.

 

Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu