Jeg kan ikke helt finde ud af hvad der menes, i instruktionsbogen til en JVC DR-M10, når der på side 94 under underordnede indstillinger punkt to står XP Modus Audiooptag Dolby Digital eller Lineær PCM. Hvornår skal jeg bruge hvad og hvad er det bedste at bruge når jeg i XP modus skal spille lyd ind fra en DV recorder ?.
Jeg er heller ikke helt klar over hvornår jeg skal bruge Standard eller Lav i Output-Niveau som er punkt fire på side 93 og om det har nogen indflydelse på den lyd som jeg optager ind på en DVD enten fra TV eller en Camcorder.
Til sidst vil jeg gerne spørge om ( og nu er der nok nogen der tænker , han ved da heller ikke noget ) men jeg spørger aligevel, som den amatør jeg er. Hvis man brænder en DVD-R er jeg godt klar over at man ikke kan redigere i sine optagelser som man kan på en DVD-RW i VR-modus før man færdigformatere den. Men svare det at Brænde en DVD-R til det samme, som at brænde en DWD-RW i videomodus ? for på en DVD-RW i videomodus kan man stadig væk gå ind og fjerne uønskede afsnit af det man har optaget før færdigformatering, kan man også det på en DVD-R.