recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer - løbende review
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer - løbende review

Besvar Besvar Side  <1 3233343536 41>
Forfatter
Besked
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juli-2010 kl. 15:01
hvad funktion har 24p man kan tænde for på Xtreamer'n? har købt nyt TV, panasonic G20 som understøtter denne funktion? og er det KUN ved BD-film man vinder noget?

super fedt med movie jukebox meget snart.... :-)
Til top
Langtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: Frederikssund
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 21:06
2.4 Beta 20 RC3  firmware tilgængelig :) ...

http://xtreamer.net/downloads/xtreamer/firmware/2-4-beta-20-rc3.aspx

Den er selvfølgelig incl. Movie Jukebox.

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3848
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 22:07
Jukebox'en - uden "Movie" da det jo er meningen at den på sigt skal bruges til andet end film.
Den virker OK man skal dog være opmærksom på at billederne af cover/fanart m.m. ikke bliver for store. Jeg lod den selv finde covers m.m. fra TMDb men de lå på en størrelse på 500-900KB hvilket bevirkede at det tog ca. 6 sekunder at bladre mellem de enkelte film - nogle gange længere tid. Efter at filstørrelsen er nedbragt til max. 50KB har det hjulpet - nu tager det ca. 2 sek. (tænk på at chippen i afspilleren ikke er optimeret til at håndtere grafik men til at afspille film og RAM i maskinen er også minimal).

Til top
Langtoft Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 29-December-2009
Sted: Frederikssund
Point: 424
Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Juli-2010 kl. 22:30
jeg forstår ikke helt hvad du mener med "Jukebox'en - uden "Movie" ??
lol

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 08:29
Det menupunkt som bliver tilføjet til hovedmenu'en hedder godt nok "Movie JukeBox", men når man trykker på den og får det næste skræmbillede frem så står der "Xtreamer JukeBox" med følgende menupunkter : MOVIES, SERIES, PICTURES, MUSIC, SETUP

PS vær opmærksom på at JukeBox'en kun virker hvis man har intern/ekstern  HDD eller USB stick i maskinen. Og hvis man bruger en USB stick så gør man klogt i at anvende en forlængledning da man kan brænde en USB stick af hvis den er i brug i længere tid pga. varmen.
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 20:32
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

Det menupunkt som bliver tilføjet til hovedmenu'en hedder godt nok "Movie JukeBox", men når man trykker på den og får det næste skræmbillede frem så står der "Xtreamer JukeBox" med følgende menupunkter : MOVIES, SERIES, PICTURES, MUSIC, SETUP

PS vær opmærksom på at JukeBox'en kun virker hvis man har intern/ekstern  HDD eller USB stick i maskinen. Og hvis man bruger en USB stick så gør man klogt i at anvende en forlængledning da man kan brænde en USB stick af hvis den er i brug i længere tid pga. varmen.

Hmmm irriterende Jukebox'en ikke virker med en NAS endnu - men hvornår?
Når man skal sæt Jukebox'en på Xtreameren skal man lige sætte nogle punkter op, bl.a. denne som jeg ikk kan finde; Turn the NTP Server ON in the 'System' settings page

Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 21:43
Den setting kan jeg heller ikke finde. Har du prøvet bare at installere JukeBox'en ? Jeg gjorde ikke andet (hvem læser manualen førstWink)

Redigeret af kim.t - 29-Juli-2010 kl. 21:44
Til top
justrace Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 06-August-2009
Sted: Mindanao, Ph
Point: 1490
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 21:45
Prøv at se der hvor man indstiller uret på den.
NTP er en protokol til at stille uret med.

MVH
justrace
"I AM Nikon"
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 30-November-2005
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Juli-2010 kl. 22:22
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Jukeboxen virker fint med en NAS eller andre netværks enheder, forstået på den måde at dine mediafiler sagtens kan ligge der og alligevel blive vist i jukeboxen - men selve jukebox applikationen behøver en intern harddisk eller usb disk at kunne installeres på. Det bliver ikke anderledes. Vil man installere forskellige applikationer, som Jukebox o.a., så er man nødt til at have en lille lokal harddisk at installere disse på.

Og ntp indstillingen betyder blot at man skal vælge hvilken "Time Zone" man er i, findes under settings, system, Time Zone

Redigeret af spawn - 29-Juli-2010 kl. 22:28
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Juli-2010 kl. 11:02
Er der nogen af jer der har prøvet HD lyden i boksen :)?
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 15:43
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

Jukeboxen virker fint med en NAS eller andre netværks enheder, forstået på den måde at dine mediafiler sagtens kan ligge der og alligevel blive vist i jukeboxen - men selve jukebox applikationen behøver en intern harddisk eller usb disk at kunne installeres på. Det bliver ikke anderledes. Vil man installere forskellige applikationer, som Jukebox o.a., så er man nødt til at have en lille lokal harddisk at installere disse på.

Og ntp indstillingen betyder blot at man skal vælge hvilken "Time Zone" man er i, findes under settings, system, Time Zone

Kan simpelthen ikke få det møg til at virke. Bruger en USB 1GB stick til jukebox'en og så prøver jeg at scanne min film fra vores NAS - UDEN held, den vil og kan ikke finde en skid.
Så prøvede jeg 1 gang til at installere hvor den efter installationen skrev når jeg trykkede "movie jukebox" at der ikk var nogen HDD installeret.

Nøj det virker elendigt!!

Kan i andre få Jeres til at virker?
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-August-2010 kl. 16:23
Har ingen problemer. Den scanner kun de foldere man har lagt ind som "Favorits".
Mange gange er det lettere at bruge web interfacet.
Til top

Besvar Besvar Side  <1 3233343536 41>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu