recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer - løbende review
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer - løbende review

 Besvar Besvar Side  <1 38394041>
Forfatter
Besked
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 13:52
jeg har afspliiet flere 1080p MKVere fra min 2.5" WD Passport Essential 500GB uden problemer. Jeg har en Xtreamer hvor jeg selv har monteret en sidewinder (fra før Xtreamer lavede dem selv) og blæseren er slået fra.
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 14:15
Hos mig virker det ikke med min 160 gb Maxtor harddisk.

Harddisken kører fint og ser ud til at få det strøm den skal have, men menupunktet hvor man normalt vælger en usb pind eller usb harddisk bliver ikke tilgængeligt. 
Venlig hilsen
Jan
Til top
Stausholm Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 13-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 14:37
Okay mange tak for feedback :) der er ikke andet for end jeg må prøve at bestille den Samsung S2 portable 1TB og selv tjekke det ud, en 500GB rækker nemlig ikke ligenu :)
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 14:57
Den løsning jeg bruger er en Airport Extreme Base Station hvor der er sat en harddisk til. Det kan iøvrigt fint være en usb harddisk uden strømforsyning.
Airport Extreme Base Station'en står så et centralt sted og streamer til Xtreameren som står i et rum mens jeg har to WD TV Live sat til hvert deres tv som sørger for streaming i andre rum. 
Det fungerer glimrende, men er jo også en lidt dyr løsning og unødvendig hvis man har et udmærket net-setup i forvejen. Men hvis du trænger til at få udskiftet din trådløse router, kunne det jo være en løsning.
Venlig hilsen
Jan
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 15:18
Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Den løsning jeg bruger er en Airport Extreme Base Station hvor der er sat en harddisk til. Det kan iøvrigt fint være en usb harddisk uden strømforsyning.
Airport Extreme Base Station'en står så et centralt sted og streamer til Xtreameren som står i et rum mens jeg har to WD TV Live sat til hvert deres tv som sørger for streaming i andre rum. 
Det fungerer glimrende, men er jo også en lidt dyr løsning og unødvendig hvis man har et udmærket net-setup i forvejen. Men hvis du trænger til at få udskiftet din trådløse router, kunne det jo være en løsning.

Det er faktisk en glimrende løsning, og man behøver ikke nødvendigvis købe en Airport Extreme. Hvis routeren har en USB port, så tjek om du kan lægge DD-WRT firmware ind på den og USBen kan fungere på samme måde som Airporten gør det ved at fungere som DLNA server som kan streame direkte til Xtreameren - det virker glimrende (med en Netgear WNR3500L).

Min personlige setup er at jeg har en LG NAS med 4TB koblet til routeren hvor alle mine videofiler ligger.  
  • Til TVet i stuen har jeg Xtreamer siddende på mit TV som via .N wireless får streamet filerne
  • Til TVet i soveværelset har jeg en jailbroken Apple TV2 med XBMC installeret som også kan tilgå NAS'en via .N wireless (udover også Netflix og iTunes Store) - dette setup  er helt igennem lækkert (dog kan det kun vise video i 720p). For at få US IP bruger jeg www.usvideo.org servicen som virker upåklageligt og langt bedre en VPN setups!.
Skulle jeg lave noget om i dag bliver det nok at udskifte Xtreameren med en Roku XDS så jeg kan se Netflix i stuen også, men det bliver ikke før Xtreameren står af (eller nogen giver en god pris ? :))
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 15:26
Kan du fortælle lidt om din Apple TV2.
Fungerer den ligeså godt som Xtreameren mht til diverse filmformater når den er jailbroken - og er der nogle minusser ved at jailbreake den?

Du skulle vel ikke have styr på hvordan den afspiller optagelser lavet med EyeTV - f.eks. med TV2's undertekster?
Nu ved jeg jo slet ikke om du bruger Mac, men mine afspillere bliver fortrinsvis brugt til at afspille tv-optagelser lavet med EyeTV på en Mac.
Venlig hilsen
Jan
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 15:41
Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Kan du fortælle lidt om din Apple TV2.
Fungerer den ligeså godt som Xtreameren mht til diverse filmformater når den er jailbroken - og er der nogle minusser ved at jailbreake den?

Nu er det nok lidt off-topic i denne tråd, men XBMC på ATV2 afspiller jo stort set alt (så længe det er i SD kval - og min. 720p uden problemer så længe det er optaget med H.264 codec'et - sikert også 1080p). Jeg har ikke fundet en fil den ikke har kunnet afspille endnu. Om det er lige så godt som Xtreameren ved jeg ikke. 

HD (720p+) filer i XVid, WMV, DivX og andre formater vil Xtreameren sandsynligvis afspille bedre en ATV2, men jeg har ikke testet det - ATV2 har ikke hardware acceleration af non H.264 filer, så der kommer den pt. til kort. Udviklerne ved pt. ikke om det er en hardwarebegrænsning at den kun kan hardware decode H.264. Alt i SD kvalitet klarer ATV2 fint, også XVid, WMV, DivX mv.

Der er ingen ulemper ved at den er jailbroken. Netflix virker, iTunes store virker, home sharing virker. Eneste "minus" er der kommer to menupunkter  mere på ATV2en (en der hedder NitoTV og en der hedder XBMC).

Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Du skulle vel ikke have styr på hvordan den afspiller optagelser lavet med EyeTV - f.eks. med TV2's undertekster?

Ved ikke hvordan EyeTV fungere med undertekster (eller hvilket format den optager TV i), men XBMC afspiller fint SRT filer (sikkert også andre slags - har bare ikke nogen jeg kan teste med) og ATV2 fungerer fint med alle filer der er i H.264 formatet, som jeg går udfra EyeTV kan optage i.

Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Nu ved jeg jo slet ikke om du bruger Mac, men mine afspillere bliver fortrinsvis brugt til at afspille tv-optagelser lavet med EyeTV på en Mac.

Hvis valget står mellem af købe en ATV2 eller en Xtreamer udfra at ovenstående er primær funktion (og forudsat at EyeTV optager i H.264 samt bruger SRT filer til undertekster), så ville jeg vælge ATV2.


 


Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 16:01
Tak for dit svar.
Jeg jeg håber det er i orden vi lige låner tråden til at snakke Apple TV.

Jeg synes jo det virker som en lækker lille boks og når man i forvejen har en lille fetish mht medieafspillerne kunne den jo være lækker at få med i samlingen.   Smile

EyeTV optager i et lidt pudsigt format. På en Mac ligner det en fil, men det er i virkeligheden en mappe der blandt andet består af en mpeg fil. Hvad det for en slags mpeg fil ved jeg ikke helt.
Hvordan det med underteksterne virker har jeg heller ikke helt styr på, men hvis du skulle få lyst til at afprøve om den gider afspille filerne, så er her to forskellige.


Det kunne være ret interessant at vide om Apple TV afspiller disse to filer uden at man behøver konvertere dem.   Smile
Jeg tror de er forskellige, men Xtreameren afspiller dem begge fint.
Den er jo bare ikke så god mht iTunes og iPhoto.
Der ville det være lækkert med Apple TV2
Venlig hilsen
Jan
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 08-Marts-2011 kl. 20:30
Oprindeligt skrevet af lunge lunge skrev:

Tak for dit svar.
Jeg jeg håber det er i orden vi lige låner tråden til at snakke Apple TV.

Jeg synes jo det virker som en lækker lille boks og når man i forvejen har en lille fetish mht medieafspillerne kunne den jo være lækker at få med i samlingen.   Smile

EyeTV optager i et lidt pudsigt format. På en Mac ligner det en fil, men det er i virkeligheden en mappe der blandt andet består af en mpeg fil. Hvad det for en slags mpeg fil ved jeg ikke helt.
Hvordan det med underteksterne virker har jeg heller ikke helt styr på, men hvis du skulle få lyst til at afprøve om den gider afspille filerne, så er her to forskellige.


Det kunne være ret interessant at vide om Apple TV afspiller disse to filer uden at man behøver konvertere dem.   Smile
Jeg tror de er forskellige, men Xtreameren afspiller dem begge fint.
Den er jo bare ikke så god mht iTunes og iPhoto.
Der ville det være lækkert med Apple TV2

Der findes Add-on man kan hente så man kan se EyeTV filer (et parser er det jo reelt). XBMC på min Mac virker begge EyeTV filer fint. På ATV2en virker Desperate Housewives fint med undertekster. Den anden kommer der lyd på men der er intet billede. Har kun lige prøvet det hurtigt, så måske der kan findes en løsning, men sandsynligvis ikke (kan du vælge hvilket codec EyeTV skal gemme TV filerne i? måske et andet format til HD kanalen virker?). 

Jeg håber det er ok jeg linker til dine filer inde på XBMC forummet så de måske kan fixe det så det kommer til at virke (læs: slet ikke filerne)

Umiddelbart kan du jo overveje en Xtreamer Ultra (også uden blæser, men lidt mere bulky) og så lægge XBMC ind på den. se her: http://xtreamer.net/ultra/. Det vil næsten give samme oplevelse som ATV2en (minus iTunes store) og den vil sagtens kunne afspille dine EyeTV filer. 
Til top
lunge Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 21-Marts-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 427
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 16:00
Hej igen.

Tak fordi du lige testede filerne. Det er helt fint du linker til dem. Lader dem lige være der et stykke tid.
Nej, jeg kan ikke bestemme hvilket format EyeTV optager i. Der er slet ingen indstillingsmuligheder på det område.
Tak for tippet med Xtreamer Ultra. Den kendte jeg ikke. Det ser ud til at være en kraftfuld fætter. 
Kan det passe at den ikke er sat til salg herhjemme endnu?
Venlig hilsen
Jan
Til top
Stay_Bamboocha Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Februar-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 956
Direkte link til dette indlæg Sendt: 09-Marts-2011 kl. 22:32
hvad k0mmer sådan en ultra til at koste, er det ikke bare en mini computer hvor man installere noget medie center på?
Til top
barelyadraft Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 21-September-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 58
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Marts-2011 kl. 10:06
Oprindeligt skrevet af Stay_Bamboocha Stay_Bamboocha skrev:

hvad k0mmer sådan en ultra til at koste, er det ikke bare en mini computer hvor man installere noget medie center på?

Jo det er det (dog uden "bare" :)). Det gode er den har HDMI udgang, indbygget IR receiver (øv at det kun er Apple der har forstået at remotes bør være RF så man kan gemme boxene af vejen...sigh), der følger en IR remote med og måske vigtigst af alt, der er ingen blæser i den (hvis du har prøvet en Xtreamer med HD i, men uden Sidewinder ved du hvorfor det er vigtigt).

Og så følger der også software på den så man kan vælge om man vil have XBMC eller Boxee.

Prisen er €200 (1400kr) + porto og kan ikke fås endnu, men skulle komme snarest (så sikkert sent April med deres track record :)).
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 38394041>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu