recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Distribution og udstyr generelt
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer netværk problemer
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer netværk problemer

 Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Emne: Xtreamer netværk problemer
    Sendt: 06-Februar-2010 kl. 19:40
Bare for at følge op på tråden ang problemer med Xtreamer og streaming af bluray rips med truehd eller dts-hd lydspor..

For mig kan denne afspiller ikke klare det hurtigt nok.. og det er ikke kun 50gb filer.. har også et introklip med dts-hd lyd på 100mb som den heller ikke kan klare over netværket

Det skal siges at der ingen problemer er hvis jeg ligger det ned på harddisken der er indbygget i xtreameren..

Min comp som jeg streamer fra skulle heller ikke have nogen problemer specs mæssigt..

Q9550 cpu
8gb ram
intel ssd harddisk
1gigabite netværk..

Har prøvet at tilslutte xtreameren direkte til compen uden om routeren... samme problem
Routren jeg bruger er desuden også en gigabite router..

Det er trukket cat7 netværk kabel i hele lejligheden

Så i mine øjne kan det kun være netværket i xtreameren den er gal med da.. hvis andre kan se nogen muligheder det ellers kunne være vil jeg med glæde prøve..

Kan evt sende den 100mbit intro jeg har hvis andre vil prøve..
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 20:05
Du må gerne sende filen til mig, så kan jeg teste her..

brug evt

http://www.transferbigfiles.com/

og min email er:

gf4ever@hotmail.com

/Per


Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 20:36

Hej Nitrotg

Xtreamerens netværkshastighed maxer ud ved omkring 30mbps for SMB og omkring 40mbps for NFS
Det skyldes intet i dit lokale netværk eller din PC men simpelthen begræsninger i Xtreamerens hardware. Hvis du idag benytter almindelig SMB sharing bør du istedet benytte NFS (Hanewin) for bedst mulig netværks performance
 
Det er ikke størrelsen på filen der er afgørende for problemet - men den maksimale bitrate der er brugt ved encodningen af filen - uanset om filen er 50gb eller kun er en lille 100mb fil, kan der være brugt bitrates der overstiger de 30-40mbps som Xtreameren kan klare over netværk.
 
Rå bluray rips kan have en max bitrate op til 43mbps og reencodninger kan hvis de ikke er lavet hensynsfuldt komme op på 50mbps (eller mere hvis det virkelig er kloddermikler der har lavet den) - der benyttes variabel encodning så det er kun i spikes bitraten kommer derop når der er svære scener i encodningen med meget bevægelse - men det betyder at afspilningen vil hakke i det på de steder hvor bitraten når derop.
 
Du kan ikke gøre noget ved det andet end vente og se om fremtidig firmware kan optimere det yderligere - men det er tvivlsomt om der kan hentes ret meget mere grundet hastighed på den generelle cpu i Xtreameren. 
 
 
PS: Det er ikke fordi jeg skal reklamere for NMT, men du kom ind på at du overvejede A-200 grundet gigabit netværk i den anden tråd - lad mig i den forbindelse sige at gigabit netværket i A-200 ikke i sig selv er det afgørende (og jo iøvrigt har bugs), men den væsentligt kraftigere cpu i A-200 gør at den kan udnytte et 100mbit netværk bedre end Xtreameren, så en A-200 på et almindeligt 100mbit netværk til sammenligning kan opnå 60mbps over SMB og 90mbps over NFS - så de filer der driller dig på en Xtreamer idag pga netværksbegrænsning vil ikke drille på en A-200


Redigeret af spawn - 06-Februar-2010 kl. 20:48
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:04
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:


Xtreamerens netværkshastighed maxer ud ved omkring 30mbps for SMB og omkring 40mbps for NFS
Det skyldes intet i dit lokale netværk eller din PC men simpelthen begræsninger i Xtreamerens hardware.

 


Hej,

Har du en kilde på dette? 

/Per
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:21

Øh ja - kilden er mig Smile 

Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:26
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Øh ja - kilden er mig Smile

+

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/A-200/C-200



mmmmm.... LOL

Kunne dog godt tænke mig at teste selv...

Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:33
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:

Du må gerne sende filen til mig, så kan jeg teste her..

brug evt

http://www.transferbigfiles.com/

og min email er:

gf4ever@hotmail.com

/Per




Hey.. der er hermed uploadede til dig

Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af niepe niepe skrev:


mmmmm.... LOL

Kunne dog godt tænke mig at teste selv...

 
ok - jamen hvis du mener jeg ikke er sandfærdig blot fordi jeg også har Popcorn enheder så har jeg ikke andet at sige til dig end tak for tilliden. Confused


Redigeret af spawn - 06-Februar-2010 kl. 21:36
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
nitrotg Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Maj-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1366
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:35
Oprindeligt skrevet af spawn spawn skrev:

Hej Nitrotg

Xtreamerens netværkshastighed maxer ud ved omkring 30mbps for SMB og omkring 40mbps for NFS
Det skyldes intet i dit lokale netværk eller din PC men simpelthen begræsninger i Xtreamerens hardware. Hvis du idag benytter almindelig SMB sharing bør du istedet benytte NFS (Hanewin) for bedst mulig netværks performance
 
Det er ikke størrelsen på filen der er afgørende for problemet - men den maksimale bitrate der er brugt ved encodningen af filen - uanset om filen er 50gb eller kun er en lille 100mb fil, kan der være brugt bitrates der overstiger de 30-40mbps som Xtreameren kan klare over netværk.
 
Rå bluray rips kan have en max bitrate op til 43mbps og reencodninger kan hvis de ikke er lavet hensynsfuldt komme op på 50mbps (eller mere hvis det virkelig er kloddermikler der har lavet den) - der benyttes variabel encodning så det er kun i spikes bitraten kommer derop når der er svære scener i encodningen med meget bevægelse - men det betyder at afspilningen vil hakke i det på de steder hvor bitraten når derop.
 
Du kan ikke gøre noget ved det andet end vente og se om fremtidig firmware kan optimere det yderligere - men det er tvivlsomt om der kan hentes ret meget mere grundet hastighed på den generelle cpu i Xtreameren. 
 
 
PS: Det er ikke fordi jeg skal reklamere for NMT, men du kom ind på at du overvejede A-200 grundet gigabit netværk i den anden tråd - lad mig i den forbindelse sige at gigabit netværket i A-200 ikke i sig selv er det afgørende (og jo iøvrigt har bugs), men den væsentligt kraftigere cpu i A-200 gør at den kan udnytte et 100mbit netværk bedre end Xtreameren, så en A-200 på et almindeligt 100mbit netværk til sammenligning kan opnå 60mbps over SMB og 90mbps over NFS - så de filer der driller dig på en Xtreamer idag pga netværksbegrænsning vil ikke drille på en A-200


Tak for den gode uddybning..

Jeg bruger allerede NFS gennem de 2 men jeg er ikke i tvivl om at xtreameren hele tiden har været skylden i dette problem.. som sagt.. man for hvad man betaler for..

A200 bliver bestilt snart :)
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 21:44
Jeg tror nu på at det spiller her i mit super setup :-)

Men er pt ved at downloade...
Til top
niepe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1120
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 23:24
Så er det testet Shocked....

Jeg har en Synology CS407, E-trayz og en Intel Storage SS4000

Hvis xtreameren kørte op mod CS407 og SS4000 så virkede klippet hvis det var via NFS.. Men SMB var lyden væk..-

Og af en eller anden grund kan jeg ikke få xtreameren til at kører NFS op mod E-trayz'en Ouch og kun SMB som er no go...

Så konklusion herfra.. Klippet virker fint med min xtreamer bare jeg kører NFS...

gns. bitraten på klippet skulle ifølge min lommeregner var 5465 kb/s eller 43,7 mbit/s


Redigeret af niepe - 06-Februar-2010 kl. 23:44
Til top
spawn Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 30-November-2005
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 6822
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2010 kl. 23:38
Fint nok - men det fortæller jo stort set ingenting da det ikke specielt var det konkrete klip det handlede om - men nogle generelle begrænsninger på netværks hastigheden. Jeg har ikke det konkrete klip og ved intet om hvilken bitrate det har eller om det bør virke eller ej. Så at det virker over NFS hos dig fortæller ikke noget uden du også oplyser hvilken maksimal bitrate klippet har - og hvis du ikke mener mine udtalelser om hastigheds begrænsningerne er korrekte, så må du jo præcisere hvilke netværks hastigheder du kan opnå på xtreameren ?
  


Redigeret af spawn - 06-Februar-2010 kl. 23:42
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
Til top
 
 Besvar Besvar Side  123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu