recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer Pro, så kom den endelig.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer Pro, så kom den endelig.

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
BoNaur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 10-November-2009
Sted: DK
Status: Offline
Point: 11
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2010 kl. 22:50
Oprindeligt skrevet af crazzydk crazzydk skrev:

cool nok boks, bare surt composite udgangen ikke virker på pal tv.

Ja, det ser ud til der er en bug.
Nuvel, jeg har ikke tænkt mig at købe en FullHD afspiller for at bruge Composite udgangen.
De fleste nyere TV idag kan også håndtere NTSC formatet.
Men en bug er det, ikke desto mindre...
-Bo Andersen-
Til top
andersmi Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Februar-2008
Point: 162
Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 12:03
Oprindeligt skrevet af BoNaur BoNaur skrev:

Tak for det.

Nu har jeg ikke den store forstand på MAC. Men så vidt jeg kan læse på xtreamer forum. Så er HFS+ (MAC-filsystem) IKKE understøttet.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=108&t=1192&start=10
Hvis disken derimod er NTFS, ja så er det bare ud med disken, kopiere dine filer over, (Bruger selv en eSATA-docking) og smække den i Xtreameren igen.
Den kommer frem som en helt alm. disk. Har du 2 diske i xtreamer Pro, får de hvert deres drev-bogstav, som det kendes fra PC. (og MAC ?)

Jeg vil sige at op til 8-12GB MKV dem kan du sagtens streame fra din PC/NAS over 100MBit trådet net.
Kommer du op i 25-50GB AVCHD/BDMV/BD-ISO så SKAL de være på lokal HDD.

Jeg har selv 'de tunge drenge' på interne HDD. De fleste MKV samt DVD streamer jeg fra min NAS.
-Bo Andersen-

Med en 100 Mbps kan du overføre 12,5 MB/s, men der kan gå lidt spilde så lad os sige 11,5 Mb/s det vil sige at en film på 90 min må fylde 62,1 GB før der kommer problemer.
Hvis man regner Mb/s ud på en 25 GB film ligger den på 4,6 Mb/s det ligger også omkring det du siger du kan overføre fra din WD, så tror problemet ligger ved din eksterne HDD, havde selv en WD NAS den kunne også kun overføre 8 Mb/s.
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 13:52
Jeg har selv en PS3 jeg bruger til at streame til, men overvejer at købe en Xstreamer pro da der er kommet Cinavia DRM, som er et nyt våben mod pirat film, det er et signal der er i lydsporet som gør at PS3'en ikke vil afspille filmene.
Jeg har en DL 3 mb film med dette lyd spor, vil du have noget i mod at prøve at afspille den på Xstreameren.
Til top
BoNaur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 17:05
[/QUOTE]
 Med en 100 Mbps kan du overføre 12,5 MB/s, men der kan gå lidt spilde så lad os sige 11,5 Mb/s det vil sige at en film på 90 min må fylde 62,1 GB før der kommer problemer.
Hvis man regner Mb/s ud på en 25 GB film ligger den på 4,6 Mb/s det ligger også omkring det du siger du kan overføre fra din WD, så tror problemet ligger ved din eksterne HDD, havde selv en WD NAS den kunne også kun overføre 8 Mb/s.
[/QUOTE]

Jeg har prøvet lidt forskelligt, og det vises sig at det er Xtreamer der ikke er hurtig nok.
Det er muligt at den connecter med 100MBit, men processeren/hardware kan ikke håndtere det hurtigt nok. Flere rapporterer også dette på div. xtreamer fora.
Svjv. er det også et problem på Popcorn Hour C-200 der har GB-LAN.
Min NAS har dual-GB og jeg kan overføre ca. 80-90MB/s til min PC.
-Bo Andersen-
Til top
BoNaur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 17:07
Oprindeligt skrevet af andersmi andersmi skrev:

Jeg har selv en PS3 jeg bruger til at streame til, men overvejer at købe en Xstreamer pro da der er kommet Cinavia DRM, som er et nyt våben mod pirat film, det er et signal der er i lydsporet som gør at PS3'en ikke vil afspille filmene.
Jeg har en DL 3 mb film med dette lyd spor, vil du have noget i mod at prøve at afspille den på Xstreameren.

Nej da. Hvor kan jeg finde filen ?

-Bo Andersen-
Til top
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 10-Juli-2010 kl. 17:20
Ved du om der findes nogen afspillere der ikke har dette problem.

Lidt misvisende skrevet af mig, det er en film jeg har hentet, så har jeg bare delt den op i en 3 mb fil, jeg kan sende den til dig på en mail eller noget andet.

Redigeret af andersmi - 10-Juli-2010 kl. 17:46
Til top
BoNaur Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-Juli-2010 kl. 05:45
Har nu testet det og den afspiller uden problemer Cinavia DRM.
-Bo Andersen-
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu