|
|
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
spawn ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 30-November-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 6822 |
![]() |
|
Det kan den ikke pt
Det er en af de mange mange bugs den har som stadig heller ikke er rettet i beta firmwaren |
||
Philips 65OLED705/12 - ATV4K
|
||
![]() |
||
Caraculo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Nej, men jeg har bestilt en... så det kan jeg måske snart ![]() |
||
![]() |
||
Lacops ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 11-August-2007 Status: Offline Point: 5 |
![]() |
|
Jeg har idag en popcorn hour a-110, som jeg er ok tilfreds med ift. at se film på den.
Musikdelen er i mine øjne fuldstændig ubrugelig... Er Xtreameren bedre på dette område? Kan man lave playlister? Kan man gennemse andet musik mens der bliver afspillet musik? Fungerer jukebox funktionen intuitivt og nemt med andre ord? |
||
![]() |
||
sorensen ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 27-Februar-2007 Status: Offline Point: 450 |
![]() |
|
andre som ikke har modtaget deres xtreamer. jeg har bestilt en den 3/7-09 har ikke modtaget den endnu og de har trukket pengene.hvor langtid går der?
|
||
![]() |
||
Willer ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 23-Januar-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 313 |
![]() |
|
Jeg læste inde på deres forum at de laver forsendelse lidt anderledes denne gang. I stedet for at sende hver enkelt boks for sig direkte til kunderne fra Asien, sender de i stedet hele sendingen samlet til et distributionscenter i Europa. På den måde får de lavet central toldbehandling og undgår mange af de problemer som folk oplevede ved den første sending. De skriver at det tager ca. 14 dage før de er ved det centrale distributionscenter og så formentlig en lille uge før de er sendt videre er mit gæt. Hvis de er sendt omkring den 1. august - som de skrev de ville, ja så bør kunderne forhåbentlig have dem omkring den 21. Jeg venter også selv på to jeg bestilte midt juli.
|
||
Kristian
|
||
![]() |
||
Caraculo ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 14-November-2007 Status: Offline Point: 40 |
![]() |
|
Hej. Nogle venner og jeg besluttede at lave en samlet bestilling på 3 styk, for at spare lidt på leveringsomkostningerne. Vi lavede bestillingen inden 1. august, hvorefter vores Xtreamer "mareridt" begyndte. Fordelen ved at bestille 3 på en gang var, at fragtpriserne for 3 var de samme som ved 1 (=20 Euro). Efter at de havde godkendt ordren samt trukket pengene fra min konto, fik jeg følgende besked fra dem (sammendrag): Our courier company calculates your shipment based on weight. as you
ordered more than one unit in your order, and paid only 20 Euro flat
rate shipping, we request for the balance of additional shipping
charges. Be aware that sometime more than 2 units are regarded as of "commercial
shipment value" and custom and excise may retain your shipment for
further inspection or even decide to charge you additional tax. Dette ændrede forudsætningen for ordren, idet der pludselig ikke var nogen fordel ved at lave samlede bestillinger, og vi risikerede, at hænge på ekstra toldudgifter. Vi havde en heftig diskussion med Xtreamer, hvor vi gjorde gældende, at de havde accepteret ordren og hævet pengene. Fejlen var ene og alene på deres side, og vi ville på ingen måde acceptere ekstra udgifter. Da de ikke ville opfylde ordren, stod det klart, at den eneste mulige løsning på vores problem, var at DE annullere den. Da det kom på tale ville de pludselig have €10 for allerede bestilt fragt: Vi skulle pludselig til at betale penge for et anulleret ordre, som skyldtes deres manglende overblik. DET var uacceptabelt, og et brud på vores købsaftale. Svaret fra vores side blev meget kontant med dette ultimatum: "... Efter dette har Xtreamer meddelt, at de vil returnere hele beløbet... jeg har ikke fået det endnu, men regner med, at det blot er en bankoverførsels ting. Jeg har i dette indlæg sammenfattet en større dialog. Dialogen har været trættende og besværlig, og jeg synes det havde klædt Xtreamer bedre at indrømme deres bommert fra starten. De burde have taget ansvar og fundet en sobert løsning på problemet, med udgangspunkt i, at deres fragtpriser var urigtige. Nu vil jeg i stedet gå efter deres konkurrent "PLAYONHD", der på flere sider har et bedre produkt. Redigeret af Caraculo - 17-August-2009 kl. 15:48 |
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
@Caraculo Da du i sin bestilte tog de forbehold for fragtprisen hvis man bestilte mere end 1.. Derfor synes jeg ikke det er helt urimeligt at de på nuværende tidspunkt beder om flere penge. (vel primært til Told..) niepe..
|
||
![]() |
||
![]() |
|
@niepe Det er imod købeloven at gennemføre og afslutte handler, hvori levering fremgår, for så at ændre det og pålægge gebyrer, hvis man ikke føjer dem. Jeg har desuden en kopi af min bestilling, hvori ordren med fragt klart fremgår, og hvor der ikke er nogen forbehold. Desuden er det ikke i orden, at sælge produkter, hæve penge fra købers konto, for derefter at sige, at der skal mere penge på bordet, ellers så koster det på den ene eller den anden måde. Det tangerer til afpresning... lige meget hvad du gør, kommer du til at betale ekstra. På deres webshop har de nu også ændret på fragtpriserne, så fragtprisen for 3 styk er 3 x €20 (=€60), og ikke som i juli, hvor de havde en "flat rate"på €20. For mig at se, er det en klar indrømmelse af, at deres webshop i juli ikke har opfyldt Markedsføringslovens bestemmelser om god markedsføringsskik samt købelovens bestemmelser om købeaftaler. Jeg synes ingen forbruger skal finde sig i dette og håber, at andre med samme problem kan bruge dette indlæg. Endelig vil jeg bemærke, at jeg synes det er synd, at de selv er med til at skabe denne og andres negative omtale, for det har ikke noget med produktets kvalitet at gøre. Redigeret af Caraculo - 17-August-2009 kl. 16:46 |
||
![]() |
||
niepe ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 22-Januar-2004 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1120 |
![]() |
|
Det er vel næppe den danske købelov at Skal rette sig efter.. Men ja det havde da været lidt mere prof. hvis de havde styr på sagerne fra starten af.. Men da jeg bestilte er jeg 100 % sikker på at de tog forbehold for at portoen kunne blive med end de 20 euro hvis man bestilet mere en 1.. (5) Our courier company calculate your shipment based on weight. If you order more than one unit in your order you may be subjected to request for the balance. Shipment is calculated as per 1 unit per order. In case you place d with us 2 different orders you will have to pay the shipment fee per each order as each shipment is insured and monitored to and from the recipient. Redigeret af niepe - 17-August-2009 kl. 16:47 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Hej niepe. Jeg håber du bemærkede, at jeg ikke synes dårligt om produktet... synes stadig, at det er et sejt produkt til en fantastisk pris! Spørgsmål: det du skriver under "(5)"... er det noget du har fået inden dit webshop køb, eller efter købet? Sådanne betingelser skal være kendt inden købet, ellers kan sælger ikke gøre dem gældende, med mindre man har handlet hos dem tidligere og derfor allerede været bekendt med dem. Hvor om alt er... så burde de ikke hæve penge eller bestille fragt, så længe ordren er uafklaret på netop dette punkt. Det, at de hæver pengene, ser jeg som et klart accept fra sælgers side. Med hensyn til deres webshop, så fremgår det ikke klart, hvor de kommer fra. Priserne er i Euro, og det er derfor naturligt at se det som et køb indenfor EU. I så fald gælder den danske Købelov også. Hvis Xtreamer mener at andet lov gør sig gældende, må de gøre det tydeligt på deres webshop... og i den, står der intet om det. Jeg er desuden ikke i tvivl om, at min bank ville have forstået mine indsigelser og ophævet deres træk på min konto. Redigeret af Caraculo - 17-August-2009 kl. 17:23 |
||
![]() |
||
![]() |
|
Det er betingelser jeg fik inden køb og ja deres webshop vinder næppe nogle priser. Det kan vi vist godt blive enige om Men når man handler online i østen kan disse ting forekomme. |
||
![]() |
||
kim.t ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2004 Sted: Silkeborg Status: Offline Point: 3850 |
![]() |
|
Helt ening i at de ikke har været særlig professionelle i deres håndtering af hele deres lancering. De burde have opbygget i lager i Holland (som der hele tiden har stået på deres hjemmeside). Det er jo også derfor der kom alt det bøvl med told, moms m.m. Og at de så er begyndt at opkræve €10 for at slette en ordre er altså bare heller ikke OK når der opstår uoverensstemmelser pga. manglende info/dårlig formuleringer dårlig implementering i deres web-shop. |
||
![]() |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |