recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer: Tak! og så alligevel, nej tak!
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXtreamer: Tak! og så alligevel, nej tak!

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
Bruger slettet Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 31-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1200
Direkte link til dette indlæg Emne: Xtreamer: Tak! og så alligevel, nej tak!
    Sendt: 31-August-2009 kl. 18:49
Så fik jeg, som så mange andre, endeligt min Xtreamer og jeg har kun leget med den kort, men allerede nu kan jeg sige at det er en nitte.

Da jeg tændte den, var der en højfrekvent og meget irriterende lyd, som jeg så formodede var blæseren, som så mange har haft problemer med, men jeg syntes ikke det var så belastende når den stod på svag.
Så jeg satte mig til at lege med lidt funktioner og jeg skulle have tjekket om Vobsub virkede og ca. 30 minutters film senere har jeg nu en dundrende hovedpine.

Fint nok, Vobsub virker ikke embedded i mkv, kun hvis de loades som eksterne subs. Ok, det er ikke så svært at demuxe en mkv, så det kunne da klares rimeligt nemt, men den lorteblæser gør at jeg ikke kan se film på min Xtreamer, hvor flot er det.

Amatørprodukt som jeg har ventet 1½ måned på, de har scoret kassen på godtroende idioter som mig <- (ad mig selv)
Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 12:58

Så du kender til blæser problemet, så kender du også løsningen ?
Xtreamer tilbyder en løsning til dette problem, som var med deres første sendning.

Ang. Vonsub og mkv er Xtreamer ved at finde en løsning.
Du skal huske at mkv kun er en container, og der kan godt være noget i vejen med dine filer. Det er ikke alle de filer man kan hente eller evt.  laver selv som overholder "normale" standarder.
Xtreamer skal så også hen af vejen tilpasse deres firmware til at kunne afspille ikke standard ting rigtig, og dette arbejde de på.
Og vobsub/MKV problamtikker er de bekendt med og arbejder på en løsning.

Jeg tror nu ikke at de har scoret kassen på nogen endnu.
Xtreamer er en af de billigste på markedet og er snart lige begyndt at producere, så der går nok noget før de når "break even".
99€ til fragt er meget billigere end andre bokse med til svarende hardware.

Så er der vidst lidt modvægt

.....
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 14:17

Hvad er løsningen på blæser støjen? jeg slog den fra, men det holder vel ikke i længden. Jeg har også lige modtaget min igår.

Til top
Notfast Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 28-April-2008
Sted: Øst Jylland
Point: 2875
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 15:10
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

Hvad er løsningen på blæser støjen? jeg slog den fra, men det holder vel ikke i længden. Jeg har også lige modtaget min igår.

En anden blæser/eller en ny enhed med en anden blæser.

Lav en RMA på dette.
Det er træls at man skal igennem dette, men selv de store firmaer kommer en gang i mellem til at lave sådan en ups'er.

.....
Til top
D. Jensen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 08-Oktober-2004
Sted: 2750 Ballerup
Point: 175
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 15:34

fantastisk, så har man ventet et par måneder på at få det man har betalt for, og så kan man starte med at skrive sig op til en bytter....

Så vidt jeg kan se på xtreamer forum'et, er dem fra 2 batch med anden type blæser, og det er den type vil de bruge fremover, hvad er chancen så for at en bytter ikke larmer lige så meget?

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 19:55
Oprindeligt skrevet af Notfast Notfast skrev:

Så du kender til blæser problemet, så kender du også løsningen ?
Xtreamer tilbyder en løsning til dette problem, som var med deres første sendning.

Ang. Vonsub og mkv er Xtreamer ved at finde en løsning.
Du skal huske at mkv kun er en container, og der kan godt være noget i vejen med dine filer. Det er ikke alle de filer man kan hente eller evt.  laver selv som overholder "normale" standarder.
Xtreamer skal så også hen af vejen tilpasse deres firmware til at kunne afspille ikke standard ting rigtig, og dette arbejde de på.
Og vobsub/MKV problamtikker er de bekendt med og arbejder på en løsning.

Jeg tror nu ikke at de har scoret kassen på nogen endnu.
Xtreamer er en af de billigste på markedet og er snart lige begyndt at producere, så der går nok noget før de når "break even".
99€ til fragt er meget billigere end andre bokse med til svarende hardware.

Så er der vidst lidt modvægt

Jeg har fundet et par "løsninger" på forummet, men at skulle splitte sin Xtreamer ad i atomer er ikke ligefrem optimalt, men det er én løsning, så jeg blev anbefalet at spørge Xtreamer efter en udskiftningsblæser, men jeg har ikke hørt noget fra dem endnu ellers må jeg splitte den ad.

De første meldinger går på at den første udgave faktisk var mindre irriterende end den der er nu, så jeg håber på at kunne få en af de gamle.

Det med Vobsub er heller ikke vigtigt om det er embedded eller eksterne er ligegyldigt, bare den blæser kan komme til at virke.
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 19:58
Oprindeligt skrevet af D. Jensen D. Jensen skrev:

fantastisk, så har man ventet et par måneder på at få det man har betalt for, og så kan man starte med at skrive sig op til en bytter....

Så vidt jeg kan se på xtreamer forum'et, er dem fra 2 batch med anden type blæser, og det er den type vil de bruge fremover, hvad er chancen så for at en bytter ikke larmer lige så meget?

Netop, det var det første jeg tænkte igår.
Jeg vil hellere smide den ud end bøvle for meget rundt med det, da jeg, efter et par indlæg i deres forum, ikke er ret optimistisk omkring at få det til at fungere med den lille blæser.

Hvorfor kunne de ikke bare have lavet kabinettet lidt større, så blæseren kunne have en ordentlig dimension, som kan køre ved lavere hastighed og dermed ikke frembringer den højfrekvente støj.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 01-September-2009 kl. 21:11

Oprindeligt skrevet af Kim Jespersen Kim Jespersen skrev:

Jeg har fundet et par "løsninger" på forummet, men at skulle splitte sin Xtreamer ad i atomer er ikke ligefrem optimalt, men det er én løsning, så jeg blev anbefalet at spørge Xtreamer efter en udskiftningsblæser, men jeg har ikke hørt noget fra dem endnu ellers må jeg splitte den ad.

De skriver jo direkte i denne tråd at de samler alle mails ang. udskiftningsblæsere op ind til d. 15/9 og at de ikke svarer.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 00:19
Oprindeligt skrevet af kim.t kim.t skrev:

De skriver jo direkte i denne tråd at de samler alle mails ang. udskiftningsblæsere op ind til d. 15/9 og at de ikke svarer.

Det er for dem der har fået en Xtreamer fra den første produktion, de skriver også at det skulle være irrelevant for 2. og 3. produktion, men det er det ikke, det virker stadig ikke.

Men nu må vi se om de seneste 2 produktioner også får en udskiftningsblæser. Jeg har en HDX-1000 og kan se at der er skriveri om Syabas vil komme med firmware så den vil understøtte Vobsub, hvis det sker, så kan jeg da prøve at sælge Xtreameren.
Til top
kim.t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 26-Juli-2004
Sted: Silkeborg
Point: 3841
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 08:25

"skulle være" - du kan jo bare sende en mail til adressen med dit S/N og se om der sker noget

Min larmer ikke, men jeg har "for en sikkerheds skyld" alligevel bestilt en. Men jeg har heller ikke brugt den ret meget endnu da jeg venter på understøttelse af folder.jpg. Børnene kan ikke vælge film ud fra titlen på skærmen - endnu. Derfor kører min TViX stadig.

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 14:45
Det er nu heller ikke fordi den "larmer" i den forstand, det er bare en højfrekvent lyd der gnaver sig ind i hovedet og gør det svært at nyde en film.

Men jeg skrev til Xtreamer og har nu fået en mail som jeg skal skrive til, så må vi se hvad der sker.

Men der er yderligere minusser, som jeg håber de arbejder på. Der ser nemlig ud til at det eneste der virker i MKV'er, er billede og lyd. Når jeg prøver at skifte kapitel, så hopper den frem til det sidste billede og lukker filmen
Til top
popcorn Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-December-2007
Point: 316
Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-September-2009 kl. 15:10

Den understøtter ikke kapitler i mkv som din HDX NMT gør.

Popcorn Hour NMT A-100/A-110/C-200
(Spawn på job)
Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu