recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Xtreamer Vs. Andet
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Xtreamer Vs. Andet

 Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 17:21
@cgmand
 
2100 + toldgebyr/moms + HDD + Styresystem. Det løber op det hele.
 
Jeg valgte personsligt Xtreamer ultra'en fordi jeg har 100% kontrol over hvad den gør og hvad der ligger på den. Det vægter jeg højt. Desuden er jeg vant til Windows-miljøet hvilket giver mig en fordel i hvrdan jeg bruger den/opsætning.
 
Jeg må desværre give de andre ret. Firmaet er 100% ligeglade med deres kunder så snart pengene er indbetalt. Men da der er tale om en minipc, så skulle grunden til at have mere med firmaet at gøre være Xtremt minimalt.
 
Check deres forum og vurder om det er et firma du vil have med at gøre.
 
Min personlige erfaring er: Jeg er vildt glad for min Xtreamer ultra og vil ikke bytte den med noget andet der er på markedet lige nu.
 
P.S. Den kan også køre XBMC. Men hvis du har mod på det ville jeg da personligt bygge en fra bunden af hvis jeg skulle gøre det igen. Igen for at have lidt kontrol med hvad jeg har med at gøre.
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 17:30
Ok, mange tak for svaret. Hvor meget kom du af med incl told/moms for Ultra'en alene?

Kommer den ikke med Linux og XBMC installeret på USB'en ?

Ved godt disken mangler, men har et par stykker liggende, så det er ikke noget problem og havde heller ikke planlagt at installere Windows alligevel, så for mig ved jeg ikke om der findes noget billigere eller bedre til de samme penge ?

Skal egentlig bare bruge en maskine til at køre OpenELEC
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af Copyright Copyright skrev:



Xtreamer ultra er bare en mini pc. Dem findes der utallige af, bedre og billigere end fra xtreamer.

Kunne vi få nogle eksempler på denne udtalelse?
Til top
Skalle06 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 29-November-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1116
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Skalle06 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 19:01
Der er ikke mange oplysninger om dine krav, men er en "rigtig" HTPC overhovedet nødvendig? Kan du ikke nøjes med en medieboks som f.eks. Boxee Box.
Til top
mugge66 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2007
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 75
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér mugge66 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 20:10
Hej
 
Jeg har haft en af de gamle xtreamer og siden hen modellen med køleribber som jeg stadig bruger i min stue i min hjemmebio har jeg en Xtreamer prodigy og jeg kan kun sige jeg har været yderst tilfreds med streamer delen af dem alle, dog har den seneste prodigy haft lidt opstarts problemer men efter beta firmware fra 5jan må jeg kun sig at det spiller som det skal dens interface er superhurtigt og muligheden for afspilning af bluray iso med menu er et hit hos mig. jeg har da også købt et par stykker til venner fam. og har kun fået positiv feed back og har aldrig betalt told for varen heller ikke på de sidste 2 prodigySmile
Udstyr Pentium 2 166MHZ DUAL Floppy drev, 56mb ram, 100w psu, 8mb onboard Graphic
Til top
pjonassen Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 17-Maj-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 154
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pjonassen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Januar-2012 kl. 20:49
@cgmand
 
Jeg betalte ca 600 for toldgebyr/moms samt omkring 500 kr for en HDD - men det var før diverse oversvømmelser så HDD var rimligt billige.
 
Xtreamer ultra kommer med et Linux-ligendende styresystem som booter fra den medfølgende USB-stick. Dette er i bund og grund nok til at køre den.
 
Nu har jeg haft min i ca 7 måneder og har ingen problemer haft med den. Så den kan klart anbefales herfra.
 
Jeg kører som sagt Win7 fra min og dette indlæg er bl.a. skrevet via Ultra'en hvor jeg bruger min 60ps8000 som skærm.
 
Jeg er personligt positivt indstillet over for Xtreamer ultra'en - men er ikke blind over for at andre har haft dårlige oplevelser med firmaet bag.
 
Ultra'en er i mine øjne en diskret maskine der streamer alt hvad du har brug for - og den er meget us-unblock-venlig. Så de amerikanske kanaler kører bare derudaf.
 
Jeg har ikke et sekund fortrudt mit valg af maskine.
 
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 09:48
pjonassen:

Tak for svaret. 

Så den løber op i ca 2750 inden man har den og ja der kan man vist godt selv bygge noget billigere.. Men ikke meget..
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 10:10
http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=623136
Har du kigget på denne også?
Til top
Pyro22 Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger


Oprettet: 14-Januar-2012
Status: Offline
Point: 4
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pyro22 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 16:00
Oprindeligt skrevet af pcfreak pcfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Copyright Copyright skrev:



Xtreamer ultra er bare en mini pc. Dem findes der utallige af, bedre og billigere end fra xtreamer.

Kunne vi få nogle eksempler på denne udtalelse?


Bump..: http://opencompany.dk/

anyway..

Jeg vil ikke så meget køre med XMBC men derimod noget andet?
Kan i anbefalede nogle bokse som f.eks. xtramer
/Pyro22
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 17:33
Oprindeligt skrevet af Pyro22 Pyro22 skrev:

Oprindeligt skrevet af pcfreak pcfreak skrev:

Oprindeligt skrevet af Copyright Copyright skrev:



Xtreamer ultra er bare en mini pc. Dem findes der utallige af, bedre og billigere end fra xtreamer.

Kunne vi få nogle eksempler på denne udtalelse?


Bump..: http://opencompany.dk/

anyway..

Jeg vil ikke så meget køre med XMBC men derimod noget andet?
Kan i anbefalede nogle bokse som f.eks. xtramer

Udover din reklame, hvad er det så du vil anbefale fra den side?
Til top
cgmand Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 24-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 694
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér cgmand Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 22:08
Jeg har ikke prøvet nogle af Xtreamer's modeller, men har haft WDTV Live, AC Ryan Mini, Popcorn Hour A110 + C200 og Boxee Box, men har lidt svært ved at anbefale nogen af dem. 

De Popcorn Hour jeg har haft (har stadig C200) har været langsomme, med et UI der ligner noget fra østeuropa og fjernbetjeningen har en super irriterende klik lyd når man navigere rundt i menuerne. Men de afspiller alt og har ikke haft problemer med hverken billed eller lyd.

WDTV og AC ryan havde ligesom PCH et frygteligt UI og jeg havde af og til problemer med de crashede.

Boxee Box havde problemer med nogle lydspor på mine film der fik boksen til at afspille filmene i slowmotion ?!? Endvidere har den en masse - i mine øjne - lige gyldigt social networking indbygget i brugerfladen og det føles som om det har højere prioritet end det at afspille film. Fjernbetjeningen er ved første øjekast genial med tastatur på bagsiden, men den er faktisk ret dårligt i praksis og det er svært at se hvad der står på tasterne. og så larmer blæseren :(

Ved godt det var en masse negativt og der også er meget positivt at skrive om dem, men jeg det lader jeg nogle andre om :) 
Når man feks ser på hvor fedt XBMC er på ens computer, så undren man sig lidt over hvorfor disse bokse er lysår bagefter, både på udseende og brugervenlighed.. Men jeg søger videre efter den bedre løsning.


Redigeret af cgmand - 16-Januar-2012 kl. 22:10
LG G2 65, ATV, HomePod stereo
Til top
pcfreak Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 18-Oktober-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 77
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pcfreak Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Januar-2012 kl. 22:27
Oprindeligt skrevet af cgmand cgmand skrev:

 
Ved godt det var en masse negativt og der også er meget positivt at skrive om dem, men jeg det lader jeg nogle andre om :) 
Når man feks ser på hvor fedt XBMC er på ens computer, så undren man sig lidt over hvorfor disse bokse er lysår bagefter, både på udseende og brugervenlighed.. Men jeg søger videre efter den bedre løsning.


Fordi de alle vil lave deres egne systemer, så de skal lave hele balladen forfra istedet for bare at bruge XBMC.
Det er lidt håbløst synes jeg. Jeg kan anbefale at kigge på openelec.tv også, det er ret spændende.
Og den booter sindsyg hurtig :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <123>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu