recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ 99.36 & Yamaha RX-V767
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXTZ 99.36 & Yamaha RX-V767

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Besked
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 12:23
Jeg ville KLART gå efter XTZ'erne helt uden at tøve. Vil sige de er i en noget anden liga end de lektor er.
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 15:14
Ja self siger du det da du selv er Xtz man.:)


Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 16:15
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Ja self siger du det da du selv er Xtz man.:)


 
I forhold til Dali Lektor serien, er XTZ altså virkelig overlegen. Har selv været på jagt LÆNGE efter højtalere, og i bunden af hvad jeg har hørt ligger Dali' Concept/Ikon/Lektor. Synes virkelig at man skal op i Mentor serien før man finder noget som matcher XTZ 99.36/99.38.
Til top
Hyl.dk Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger


Oprettet: 01-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 05-Februar-2011 kl. 17:44
Det ville da også være mærkeligt at anbefale en højtaler man ikke kendte? Jeg får jo ikke ligefrem penge for at anbefale XTZ frem for andre mærker. Havde jeg syntes at Dali i prisklassen var bedre, havde jeg  naturligvis købt dem og ikke en på daværende tidspunkt et næsten ukendt svensk mærke! Jeg kan kun sige at i mine helt personlige øre er valget ikke spor svært. Dali kan simpelthen ikke være med. Især diskanten i XTZ'erne er bare så meget bedre i forhold til Dalierne. Kommer vi op i Ikon bliver det bedre, men jeg syntes det er en lidt kedelig højtaler der i hvert fald for mit vedkommende ikke fanger mig i samme grad. (Har ikke hørt den nye udgave.)

Hvad syntes du da om XTZ'erne? Hvor skuffer de i forhold til hvad du får hos dali?


Redigeret af Hyl.dk - 05-Februar-2011 kl. 17:45
Udstyr:
* Receiver - Pioneer VSX-LX60
* Effekt - XTZ Edge A2-300 (2 stk Bi-amp)
* Front - XTZ 99.36 MK1
* Center - XTZ 99.25 MK1
* Sub - XTZ 99 W10.16 (m. 700W klasse-D modul)
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:14
Nu kender jeg ikke lige frem mærket ``XTZ´´ , har hørt de får gode anmeldelser alle steder :)

Men Dali lektor´ne klarer sig imponerende flot til alt slags musik, de klarer alt fra Celine Dion til rock,pop osv. Og jeg siger bestemt ikke de Dali´er er bedre end XTZ, det hele er en smagssag, hvilken lyd man er til. 

Det lidt ligesom mellem B&W og Dali, nogle kan ikke fordrage Dali hvor de derimod er til B&W. Andre hylder Dali til skyerne, og det er nok også derfor at Dali er det bedste højtalermærke i ``Danmark´´. 

:) 
Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:14
Og mest sælgene højtalermærke i DK.
Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:17
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Nu kender jeg ikke lige frem mærket ``XTZ´´ , har hørt de får gode anmeldelser alle steder :)

Men Dali lektor´ne klarer sig imponerende flot til alt slags musik, de klarer alt fra Celine Dion til rock,pop osv. Og jeg siger bestemt ikke de Dali´er er bedre end XTZ, det hele er en smagssag, hvilken lyd man er til. 

Det lidt ligesom mellem B&W og Dali, nogle kan ikke fordrage Dali hvor de derimod er til B&W. Andre hylder Dali til skyerne, og det er nok også derfor at Dali er det bedste højtalermærke i ``Danmark´´. 

:) 

Det skal du også have ret til at mene, HVIS du har hørt XTZ. Ellers kan du jo ikke sammenligne det. 

Logitech Z-5500 bliver også rost til skyerne, samme bliver Dali Concept, diverse kabler osv. Men det betyder jo ikke at det lyder godt, hvis man ikke er enig.

Jeg synes bare det er tåbeligt at komme med udtalelser FOR Dali Lektor UDEN at have hørt modparten.

XTZ ER bare klasser over Dali Lektor.
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:22
Ja det mener du :)

Og vi kan godt blive enige om at Dali Concept er noget skrammel den ville jeg give dig ret i. Men det ikke for sjovt at Dali lektor bliver rost rundt omkring i verden og i test reviews, fra fx Whathifi osv. 

Og det med at du mener XTZ er klasser over Dali er alle ikke enige med dig i, du er til XTZ så self siger du at XTZ er klasser over Lektor. Man ``beskytter´´ altid sit eget og roser det til skyerne, ikke fordi jeg har noget imod det men sådan fungere det her HIFI diskussion.
Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 12:57
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Ja det mener du :)

Og vi kan godt blive enige om at Dali Concept er noget skrammel den ville jeg give dig ret i. Men det ikke for sjovt at Dali lektor bliver rost rundt omkring i verden og i test reviews, fra fx Whathifi osv. 

Og det med at du mener XTZ er klasser over Dali er alle ikke enige med dig i, du er til XTZ så self siger du at XTZ er klasser over Lektor. Man ``beskytter´´ altid sit eget og roser det til skyerne, ikke fordi jeg har noget imod det men sådan fungere det her HIFI diskussion.

Nej, jeg beskytter bestemt ikke mit eget. Men jeg har trods alt været rundt og lytte til al verdens mærker, bl.a. Dali, B&W, XTZ, Rega, KEF, JBL, Audiovector m.fl. Og jeg har så valgt at købe XTZ fordi jeg synes det lød bedst i mine ører.

Har du hørt XTZ?
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:02
Ja igen er det hvad man er til :)

Og nej de overstående du har hørt har jeg også hørt bortset fra XTZ da der ikke rigtig er mulighed for det :).
Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
mkirkelund Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 18-Januar-2008
Sted: 2635 Ishøj
Status: Offline
Point: 2353
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:26
Oprindeligt skrevet af Zlatan Zlatan skrev:

Ja igen er det hvad man er til :)

Og nej de overstående du har hørt har jeg også hørt bortset fra XTZ da der ikke rigtig er mulighed for det :).

Hvis du ikke har hørt XTZ, kan jeg ikke forstå hvorfor du kan forsvare at man skal købe Dali Lektor frem for dem, kan du forklare mig dette?
Til top
Zlatan Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 19-September-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 190
Direkte link til dette indlæg Sendt: 06-Februar-2011 kl. 13:33
Jo det kan jeg da godt?

Dali Lektor kan man se rundt omkring i modsætning til XTZ. Lad os sige test og reviews, der bliver lektor hyldet godt og grundigt. Du kan selv slå det op på nettet fx Whathifi, du finder mere om lektor end XTZ, men vi kommer nok ikke uden om at XTZ bliver hyldet godt af brugere. 

Og jeg kan selv sige, af alt det jeg har hørt så der ingen der nærmer sig lektor i den prisklasse. Jeg siger ikke noget om XTZ + -.
Harman kardon avr 460

Dali lektor 6

Dali lektor LCR

Dali lektor 2

Dali ikon mk2 subwoofer

Jamo(lille sorround højtaler)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1234>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu