recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ - subwoofere - nogen erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXTZ - subwoofere - nogen erfaringer?

Besvar Besvar Side  123>
Forfatter
Besked
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Status: Offline
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Emne: XTZ - subwoofere - nogen erfaringer?
    Sendt: 15-Juni-2009 kl. 15:46
Jeg har et godt øje til XTZ's  subwoofere, og da min KEF står til udskiftning regner jeg med at sådan en XTZ W12 P 18 kunne afløse den.

Setup'et kommer til at lyde:

Sub: XTZ w12. 18P
Amp: XTZ Sub amp 1 (nok med DSP)

Prisen vil ligge på ca. 6 tusind (5800 hvis det er med DSP). Er der et reelt alternativ?

Jeg har ikke fundet synderlig mange anmeldelser af denne sub via google - så nogen der ved hvordan den står ift. SVS, Velo og alle de andre?

Anmeldelse af lillebror 
Anmeldelse med sub amp 1

Er der nogen som ved hvordan man aflæser graferne i anmeldelse nummer 2? - for jeg kan ikke forstå dem til at se om den er god.

Storebroderen, som jeg er på udkig efter, skulle spille lidt dybere pga. større kabinet. Desuden tror jeg DSP vil være en fordel for mig, da jeg ikke ved hvordan man indstiller en sub. På min nuværende er der kun en 2-3 kontakter at stille på, så det er lidt anderledes med en "rigtig sub".
Til top
Henrik_s Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 07-Oktober-2006
Sted: Ringsted
Point: 608
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 21:36
Er med på en lytter, har XTZ hele vejen rundt undtagen sub og 12.16 til 3800 skr lyder ok.
Hovedtelefoner er sagen for tiden.........
Til top
henrik-t Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 08-August-2007
Sted: Denmark
Point: 1553
Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Juni-2009 kl. 21:42
DSP er lækkert, og xtz subs er meget vel lidte round om på divers forumer...
+100HD Film
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 11:40
Ja, de er vellidt, men hvor gode er de rent faktisk når man sammenligner dem med andre mærker? - Deres højttalere er jo højtydende set ift. prisen.

Desuden siger de på fyndborsen, at der er en Subamp 2 DSP på vej - det lyder jo meget spænende, men jeg vil nu gerne finde ud af hvordan de yder inden jeg bestemmer mig. SVS skulle også være gode, men de er også lidt dyrere, og uden DSP.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 12:24

Hej.Er den tilfredse ejer af en 10" model.Den er virkelig prisen værd-fik den med rabat og gav 2000 sv.kr.

Utrolig flot finish ovenikøbet.

mvh

Lrev

Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 14:20
Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Hej.Er den tilfredse ejer af en 10" model.Den er virkelig prisen værd-fik den med rabat og gav 2000 sv.kr.

mvh

Lrev

KAn den spille dybt? - Jeg køber nemlig den store model for at være rimelig sikker på at få noget som også kan spille dybt - og w12 18P bruger Peerless XXLS enhed, som skulle alene udgøre 1500 af de 2700 for subben.
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 17:09

[

Jeg står selv i samme situation mht sub valg. Er også bange for at xtz subben ikke går dybt nok, gør den ihvertfald ikke ifølge hometheatershack. Dog ved jeg ikke hvad de syntes om den nye 18P med peerless enhed? Er selv lun på den men er lidt nervøs for om den går dybt nok som sagt.

Så jeg tror jeg køber sådan en http://www.bkelec.com/HiFi/Sub_Woofers/monolith.htm. Den skulle gå rigtig dybt og er også med peerless enhed. Senere hen køber jeg så en SVS AS-EQ1 når den en dag kommer på lager igen

QUOTE=Anima]

Oprindeligt skrevet af lrev på jobbet lrev på jobbet skrev:

Jeg står selv i samme situation mht sub valg. Er også bane for at xtz subben ikke går dybt nok, gør den ihvertfald ikke ifølge hometheatershack. Dog ved jeg ikke hvad de syntes om den nye 18P med peerless enhed? Er selv lun på den men er lidt nervøs for om den går dybt nok.

mvh

Lrev

KAn den spille dybt? - Jeg køber nemlig den store model for at være rimelig sikker på at få noget som også kan spille dybt - og w12 18P bruger Peerless XXLS enhed, som skulle alene udgøre 1500 af de 2700 for subben.
[/QUOTE]

Redigeret af ReneJ - 16-Juni-2009 kl. 17:10
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 19:40
Hej René

Har godt set din tråd med din SVS. Lidt ærgerligt den ikke duede, da det var en rigtig fed sub.

BK'en har jeg set får gode anmeldelser med på vejen. Men den er bare f***** stor - men garanteret god.

Mit behov er nok også mindre end dit - jeg har kun en 35 kvm lejlighed med ca 20-25 kvm stue.

Som jeg ser det, så er der 2 alternativer til XTZ:

1) En sub fra BK
2) At bygge den selv

Ifølge Hifi4all er det ikke den store videnskab at bygge selv. Men det ville da være rart at kunne bytte den hvis ikke den spiller godt.
Til top
Tbent Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 11-Oktober-2008
Sted: Næstved
Point: 110
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 19:45

Til ReneJ

Jeg har en BK Elec XLS300PR med 2*10" og jeg er fuldt tilfreds med min, fik den for kr. 3.500,-  inkl. fragt og ja jeg tror ikke det kan gøres bedre for de penge da jeg fik den sidste jul  og med en Monolith bliver der virkelig "bang for th buck" men det er også et stort skrummel

Thomas

Sony 55XE9005
Nvidia Shield pro,
Google Tv, Marantz SR5013
Sony BDP-S550
Dali Fazon F5, Dali Motif, Beolab 4000, BK XLS300
Sonos Play5, Connect, Move
Server Asrock J4205 med Ubuntu
Til top
kofoed Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Januar-2009
Point: 55
Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 21:04
Hvad med en SVS cylinder model?

Den fylder jo ikke særlig meget.
Hilsen Nichlas (:
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-Juni-2009 kl. 21:58
Sådan en går ikke med mit gulv - det vil bare vibrere gulvet.

Desuden er SVS en del dyrere end de 2 andre mærker.
Til top
lrev på jobbet Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 05-Maj-2006
Point: 2051
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 07:38

Hej.

Den spiller dybt nok til mig-og så er den væsentlig bedre til MUSIK(hurtigere)

Mijn Svoger har købt 12" modellen,og bruger den primært til musik-men her er min klart bedre.

Ellers:Hva`med en MPS sub fra Gallo-den bruger jeg i min spisestue-den spiller sgu fremragende,og så er den super kompakt,og meget nem at gemme væk(hvis man vil det)

Den har en dejlig "blød" lyd-men er selvfølgelig også prissat helt anderledes.

mvh

Lrev

Til top

Besvar Besvar Side  123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu