recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - XTZ - subwoofere - nogen erfaringer?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketXTZ - subwoofere - nogen erfaringer?

Besvar Besvar Side  <123>
Forfatter
Besked
Manic Miner Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Branchemedlem

Oprettet: 22-Januar-2004
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 173
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 16:13
Hvor dybt en portet sub kan spille er en funktion af kabinettets størrelse, elementets størrelse og port areal og længde.

Et større kabinet i relation til elementets størrelse vil derfor uden undtag (i det mindste kender ikke jeg til nogen) altid, ikke bare gå dybere, men endnu vigtigere, kunne levere nok lydtryk der nede til at den dybden har praktisk betydning.

Testene på Hometheatershack og Avtalk er ypperlige grundlag for at se den forskellen i praksis. Og XTZ W12 og den nesten dobbelt så store Monolith DF viser meget tydlig den forskellen som et større kabinet gør. De er ikke direkte sammenlignbare produkter selv om tekniske data omkring både element og forstærker, på papiret siger noget andet.

Til top
SLETTET_20120103 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 14-Oktober-2007
Sted: Odense
Point: 6191
Direkte link til dette indlæg Sendt: 18-Juni-2009 kl. 22:10
Inde på Hifi4all, der er jeg ind til videre kun blevet anbefalet en forstærker til min sub - en klasse T 2 x 900w. At den er klasse T er mit eget valg, da jeg forsøger at holde varmeudviklingen nede.

MEn ingen har hjulpet mig med udformning af kabinet, valg af porte osv..

Der er måske ikke nogen som gør i det længere?
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 14-August-2006
Point: 224
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 16:19

Jeg køber en XTZ 99 W12.18 P plus XTZ Sub Amp 1 DSP . Læste lige en test i det nye high fidelity af den gamle W12 XTZ sub med DSP og den fik super ord med på vejen!

Har lige nogle spørgsmål omkring opsætning. Jeg sætter subben op med DSP+room analyzer. Så kører jeg Audissy (eller hva det nu hedder) på min reciver (Marantz 7002) og retter det til med en radioschack så alle højttalere spiller lige højt. Er det korrekt opsætning eller har jeg misforstået noget?

Til top
Startrek Se dropdown menu
--
--

Bruger stoppet på recordere.dk

Oprettet: 02-Marts-2008
Sted: Denmark
Point: 5740
Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 16:24
Først Audissy fra reciver, og derefter måske retter det til med en
radioschack, derefter sætter subben op med DSP+room analyzer, da sub.
skal tage hensyn til bas fra dine andre højtaler.

Og hvis du køre omvendt, så smader Audissy indtilling fra reciver
DSP+room analyzer instilling.

Redigeret af Startrek - 20-Juni-2009 kl. 16:30
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-Juni-2009 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af ReneJ ReneJ skrev:

Jeg køber en XTZ 99 W12.18 P plus XTZ Sub Amp 1 DSP . Læste lige en test i det nye high fidelity af den gamle W12 XTZ sub med DSP og den fik super ord med på vejen!

Har lige nogle spørgsmål omkring opsætning. Jeg sætter subben op med DSP+room analyzer. Så kører jeg Audissy (eller hva det nu hedder) på min reciver (Marantz 7002) og retter det til med en radioschack så alle højttalere spiller lige højt. Er det korrekt opsætning eller har jeg misforstået noget?

Hej Rene

Der er en ny Sub AMP 2 med DSP på vej - en gut fra fyndborsen sagde til mig, at de ikke havde flere tilbage af forgængeren, og at det var uvist hvornår den nye kom.

Jeg er også meget tæt på at købe en W12.18P - Jeg kan faktisk ikke se hvordan det løber rundt for dem..

1 x XXLS 12" enhed - 1500 + fragt
Træ (25 mm MDF) - 350
Lakering - ~500
Porte - 300 kroner

Ialt: 2650

De vil have 2700 + fragt for ovenstående plus alle andre småting som terminaler osv. Det er ikke mange penge man kan spare ved at gøre det selv

Hvis man køber den i finer, så er der faktisk en 300 kroner at spare - og fineren koster (har jeg fundet ud af til mit kommende skrivebord) omkring 200 kr/kvm.

Redigeret af Anima - 20-Juni-2009 kl. 17:13
Til top
nAlen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 13-Juni-2009
Sted: Hjørring
Point: 609
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 16:28
Nu giver de nok ikke HELT det samme for enheder og materialer som almindelige dødelige 
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 17:27
Nej, men de skal jo også betale for arbejdsløn osv.

Men Rene, jeg håber du giver et lille review når du får den
Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 20:51

Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Nej, men de skal jo også betale for arbejdsløn osv.

Men Rene, jeg håber du giver et lille review når du får den

Det skal jeg nok hvis jeg kan få fat i en? Du skrev jo længere oppe at de ikke havde DSP forstærkeren på lager og at de ikke vidste hvornår de fik den igen. Står også inde på deres hjemmeside at der mindst er fire dages levering. Så ved ikke helt hvad jeg skal gøre?

Til top
ReneJ Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 20:56
Ellers skulle jeg købe den gamle XTZ 99 W12 DSP, der følger også en Room analyzer med i prisen for lige lidt over 5000kr. Det må jeg lige tænke over
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:36

Ellers skulle jeg købe den gamle XTZ 99 W12 DSP, der følger også en Room analyzer med i prisen for lige lidt over 5000kr. Det må jeg lige tænke over

Det gør du bare

Jeg køber selv 2 stk. w12.18P og en DSP - skal nok skrive en anmeldelse når det kommer. Rikard fra XTZ sagde selv, at det ville være "mycket snygtt setup" - de har en meget god responstid på forane, så hvis du har nogle spørgsmål, så er det bare at spørge løs på avforum

Til top
Sploink Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 23-April-2007
Sted: Vestegnen
Point: 3215
Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 22:57
Oprindeligt skrevet af Anima Anima skrev:

Det gør du bare

Jeg køber selv 2 stk. w12.18P og en DSP - skal nok skrive en anmeldelse når det kommer. Rikard fra XTZ sagde selv, at det ville være "mycket snygtt setup" - de har en meget god responstid på forane, så hvis du har nogle spørgsmål, så er det bare at spørge løs på avforum

Hvilke højtalere skal du have til??  99.26 ?
Til top
--
--

Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Juni-2009 kl. 23:15
Hej

Går og overvejer nogle 99.36

Spurgte Rikard hvad han ville vælge, og han sagde at bassen ville være bedst med 2 w12.18p.

system 1: 99.38 + SUB amp 1 dsp
system 2 : dual w12.18P + 99.36 + SUB amp 1 dsp

Eneste problem er, at min wall of hifi ikke har plads til 2 gulvhøjttalere (sammen med de 2 sub), og derfor bliver jeg nok nød til at beholde mine satelitter lidt endnu.

Redigeret af Anima - 22-Juni-2009 kl. 23:16
Til top

Besvar Besvar Side  <123>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu