|
Yadis film opsætning for mindre børn |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Forfatter | |
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 12-November-2012 kl. 23:22 |
Jeg har som sagt leget meget med yadis efter jeg er gået fra Zappiti for at prøve Yadis.
Hvordan har i opsat fx. alle børnefilm som kun de kan se og ikke de farlige film ugenet for børn? Jeg kan komme på 2 muligheder. Mulighed 1: - den lette er vel at lade yadis finde alle covers på nas og overføre de fundne filmcovers til sin Nas som kun de voksne ser film til daglig. Bagefter i programer på PC i Yadis fjernes cover og filmnavne som kun er til børn og endnu en gang overføre grænsefladelokationen til en usb som sidder evt. i børnenes egen dune eller anden afspiller? Så skulle den kun kunne afspille de film man har givet tilladelse til. Mulighed 2: - Lave en fysisk mappe lokation et sted på NAS og kalde den fx. Børnefilm og lade Yadis herfra lave sin covers og overføre igen til en USB for at sætte i sin Dune? Hvordan laver og fordeler i logistikken, er i tvivl om hvad det bedste er også af hensyn til opdatering hvis der kommer flere film til biblioteket? |
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kan jo bruge kategoriseringen af filmene efter genrer. Det kræver dog, at du starter Yadis for børnene, da det er lidt bøvlet at skulle igennem kategorierne før man får vist covers, men vi bruger eks. "animation" pt. da alle ungens film er tegnefilm og så får han kun disse at vælge imellem.
|
|
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
|
|
![]() |
|
pallemann ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 06-Februar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 273 |
Kan godt følge det du siger, det er også en mulighed, men det udelukker ikke helt hvis de kommer til at trykke på en anden film som ikke er for børn, så skal man som du siger selv finde og starte filmen for dem. Derfor tænker jeg det må bedst at yadis kun viser den mappe eller cover som er det børn må se og så kan de selv lege med det.
Jeg har prøvet at dele film i en mappe der kun vedr. børnefilm, men synes det er lidt bøvlet for jeg har 2 servere, så enten skal de samles på en server eller så skal jeg anvende mulighed 1 hvor det så kræves 2 server kørende.
|
|
![]() |
|
Torben Rasmussen ![]() Guld medlem ![]() ![]() Flatpanels.dk Oprettet: 06-Februar-2007 Sted: København Status: Offline Point: 4378 |
Hvis du kan have 2 installationer af Yadis på en PC (eller på 2 PC'ere), så kan du jo oprette to forskellige opsætninger. Hvis du deler dine film i foldere på din NAS - én til de film de MÅ se og en til dem de IKKE MÅ se - så kan du blot generere et Yadis-katalog på en USB-stick i hver af programmerne. Når Yadis gemmes på USB-stick'en, så vil den Dune automatisk opdateres så snart du bytter rundt på de to sticks og du kan da have den ene siddende i ungernes værelse og den anden i stuen, men også bytte dem rundt uden videre.
Det vil også gøre det ret enkelt at opdatere kataloget, da du fortsat blot lader stue-Yadis indholde begge foldere fra din NAS, som du så kan opdatere når du får nye film. Yadis til ungernes Dune kan også blot opdateres med nye film, da den kun vil medtage dem fra mappen med børnefilmene. Det giver naturligvis lidt rod i folderstrukturen på din NAS, da du får en aldersopdeling og ikke en genreopdeling, men det er sådan jeg har sat min op på næværende tidspunkt, hvor der er 2 mapper: En med børnefilm og en med "resten". Jeg har så blot tilføjet begge mapper i Yadis, da jeg kun har én afspiller, men på mine andre medieafspillere så åbner jeg blot fysisk den mappe, der indeholder børnefilm og så kan der ikke vælges andet. Det er dog ikke så lækkert som Yadis, men jeg er for nærrig til at købe en Dune mere blot for at se en film en gang om måneden i soveværelset... Redigeret af Torben Rasmussen - 13-November-2012 kl. 13:02 |
|
|
|
![]() |
|
Det godt man har leget meget med yadis, ellers ville jeg ikke kunne forstå det du siger, men den løsning du foreslår er genialt. Kan godt se fidusen at den USB-stick der er børnefilm og anden til alm. film. det gør jeg faktisk kan tage den ud og flytte over i en anden dune FX. STUE i stedet for værelset, hvis de nu ændrer mening. Det er nok den jeg skal anvende, så slipper jeg for at skulle flytte for meget rundt på de film jeg har på serveren. Det jeg har gjort er at lave en mappe der hedder børnefilm på hver af de to servere og så laver yadis et katalog for dem. Ulempen er dog jeg skal have begge server tændt, men det nok bedre at foretrække ende at skulle overføre for mange film i mellem de servere.
Jeg er dog ikke med på hvorfor det skal give rod på nas? Jeg skal jo blot oprette en mappe mere til børn og flytte film der vedr. dem til denne mappe. Jeg tror jeg vil benytte denne løsning.
|
|
![]() |
|
Ja, jeg ved at det bliver en noget indforstået diskussion, men sådan er det jo når man snakker om specifikke features i et givent program.
Jeg ved ikke om det giver decideret "rod", men du får jo splittet dine film i to mapper. Med Yadis er det ikke et problem, da du jo kan blande flere kataloger sammen i samme Yadis-plugin, men HVIS du nu engang skal browse dine filer fra noget der ikke er Yadis, så ligger filmene nu brudt op i to mapper. Jeg har, som nævnt, samme problem når jeg bruger min Mede8er, da den kun kan læse mapper som Windows gør det, dvs. via folderstrukturen. Jeg har selv prøvet finten med Yadis ved brug af 2 PC'ere og det virker helt perfekt. Jeg har dog ikke prøvet at installere Yadis 2 gange på samme PC, men jeg kunne godt forestille mig, at det gav lidt bøvl. |
|
|
|
![]() |
|
tak for hjælpen, jeg er godt på vej til den børnevenlig film bibliotek.
Jeg kan ikke forstå der mangler nogle film, antal passer ikke nå jeg tilføjer hele bibliotektet kan der mangle 18 film, fjerner jeg mappen og kun viser en mappe fx. blu ray passer antal, men til føjer jeg mappe fx. DVD, Blu ray og tv serie kan der mangle nogle film ??? Ved du hvad det kan være ?
|
|
![]() |
|
Hvis det er de samme 18 film der mangler skal du nok se på hvordan filmene skiller sig ud filmæssigt. Serier tilføjes endvidere anderledes end film. De har deres eget vindue i Yadis.
|
|
|
|
![]() |
|
jeg ikke hvordan jeg finder de 18 film de mangler, jeg troede først det var dubletter (dobb. film) men det er det ikke. Jeg ved om jeg finder dem, det lidt umuligt synes jeg. Noget andet er hver gang man opdatere kan film som fx. ice age, selvom den er ændret til kontrollere tilstand stadig går tilbab til "Ikke behandlet tilstand"
|
|
![]() |
|
Kan du ikke forklare hvad du mener med at filmene "mangler"? Er det i Yadis-programmet på PC'en, eller er det manglende film-covers når du åbner Yadis på Dune-afspilleren?
Hvorfor opdaterer du hele kataloget hver gang? Du skal kun behandle de nye film. |
|
|
|
![]() |
|
jo det jeg mener med film mangler er på NAS er fx. en film mappe med dvd som er fx. 50 film i, når det katalog laves på via tilføjelse af denne mappe passer antal, men hvis jeg tilføjer en anden mappe (man kan jo have flere mappe med film i) fx. blu ray, er der fx. på NAS ca. 20 film, men når den mappe i yadis tilføjes mangler der pludselig 8 film...
Redigeret af pallemann - 14-November-2012 kl. 13:13 |
|
![]() |
|
Det burde vel være relativt nemt at se hvilke 8 der mangler hvis du sammenligner Yadis med folderen du tilføjer - med mindre du tilføjer 1000 film og der mangler 2...
|
|
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side 12> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |