recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Modtagelse og distribution > Streaming media
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yadis film opsætning for mindre børn
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yadis film opsætning for mindre børn

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
pallemann Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 06-Februar-2010
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 273
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 13:18
fejlen er fundet, det er dubb. den kan ikke lide hvis der 2 ens film i hver mappe, i det tilfølde er der åbenbart 2 ens
Til top
Torben Rasmussen Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Oprettet: 06-Februar-2007
Sted: København
Point: 4378
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 13:27
OK. Hvis du har mapper med undermapper i den sti du tilføjer i Yadis, så vil der også komme et "ikke behandlet" ikon på undermapperne. Jeg har eks. de 6 Star Wars film og de 8 Harry Potter film puttet ind i mappe, hvor hver film så har sin egen undermappe og det kan Yadis ikke håndtere. Dvs. følgende struktur kan Yadis ikke håndtere:
Filmkatalog/Starwars/Starwars1/
Filmkatalog/Starwars/Starwars2/
...

Den kan kun håndtere:
Filmkatalog/Starwars1/
...

Den laver dog en film i min liste, som har samme navn som den overordnede mappe med alle Star Wars-mapperne i, men den kan den naturligvis ikke finde hverken filminfo på eller få tilføjet som en reel film - den vil dog altid fremgå af listen og kan ikke fjernes.

Jeg har da måtte tilføje Star Wars og Harry P mapperne som to ekstra stier til Yadis for at den kan få filmene med i indekseringen.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-November-2012 kl. 13:27
FlatpanelsDK - Alt om fladskærms-tv, mediebokse og tv-markedet
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 13:27
lige for en uddybende forklaring ER årsagen at blu ray og dvd i samme navn kan den åbenbart ikke lide, hvilket jeg ikke kan forsåt første test jeg lave mente jeg den fandt alle film ?

Kan du uddybe den sidte linie? Kan det gøre med serier? synes det lidt mærkeligt man ikke kan lave et hovedkatalog til fx. simpsons og i denne mappe er alle season 1 og episode, for jeg kan for mine serie til at virke skal jeg skrive "the simpsons s01e01, s01e02 osv.

Redigeret af pallemann - 14-November-2012 kl. 13:31
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 15:30
Jeg tror du er nødt til at gemme dine sæsoner i samme mappe, da du ellers får samme problem som jeg beskriver. Yadis læser ikke længere end første undermappe (med mindre det eks. er en BDMV struktur), så du kan ikke gemme hver sæson i separate mapper uden, at du tilføjer hver enkelt TV-serie (eks. "Simpsons") i stien i opsætningen. Afhængigt af hvor mange forskellige serier man har, så kan det godt blive lidt trættende og værre endnu: Hver gang du får en ny serie, så skal du selv huske at tilføje den til stien, da den ellers ikke kommer med i indekseringen.
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 16:46
Nu har jeg leget en del med det og kan se det giver mig flere problemer end jeg havde forudset.
Jeg havde først lavet en hovedmappe med fx. simpsons og heri denne mappe var alle epiosoderne for samme sæson. Gør jeg dette vil yadis ikke lave kataloget for denne film, hvordan gør jeg det, jeg ved jeg har gjort det før, men nu kan den ikke?
Det næste problem jeg har, er at nogle af de film kommer ikke med op på skærmen, der bare et tomt hul imellem de film ? Det ikke serier men alm. film.... ?

Som jeg ser må der være et eller andet galt. ?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 20:37
Oprindeligt skrevet af Torben Rasmussen Torben Rasmussen skrev:

Jeg tror du er nødt til at gemme dine sæsoner i samme mappe, da du ellers får samme problem som jeg beskriver. Yadis læser ikke længere end første undermappe (med mindre det eks. er en BDMV struktur), så du kan ikke gemme hver sæson i separate mapper uden, at du tilføjer hver enkelt TV-serie (eks. "Simpsons") i stien i opsætningen. Afhængigt af hvor mange forskellige serier man har, så kan det godt blive lidt trættende og værre endnu: Hver gang du får en ny serie, så skal du selv huske at tilføje den til stien, da den ellers ikke kommer med i indekseringen.

jeg kan ikke få det til at virke med alle serier i en mappe den finder ikke mappen?

Det virker hos mig ved at gøre følgende en mappe for fx. simpsons se01e01, se01e02. men gør jeg dette kommer der en cover i tver serie for hver serie, det ville være bedre at lave en cover for 1 sæson hvor eller episoderne er under denne cover ?? Men hvordan gør jeg dette?
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 21:34
Som jeg skriver, så skal du gemme dine serier efter fil-navn og ikke dele sæsoner op i mapper. Yadis kan kun grave ét niveau ned. De skal endvidere katalogiseres i Yadis som en serie og ikke en film.

Redigeret af Torben Rasmussen - 14-November-2012 kl. 21:35
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-November-2012 kl. 23:07
Problemet er jeg har dvd fil 1:1 fra dvd skive og den færdige rippet mappe hedder "video_ts"

Det jeg så har gjort er kalde hovedmappe "simpsons" og under den mappe er video_ts ændret til Simpson s01e01 osv... men det gør når jeg starter filmen på en valgte epsiode starter den tilfældigt sted i filmen.

Mine serier er ikke ripppet i handkrake som jeres måske er, for hver episode, det vel det der gør det går galt?

Har fundet ud af en måde at løse den, som nok ser eneste mulighed, kalde hovedmappen fx. The Simpsons s01e01, s01e02....og under denne mappe ligger "Video_TS"

bruger jeg denne måde starter filmen altid fra start og her fra menuen kan jeg navigere inde i filmen til den aktuelle episode jeg vil se....

fordelen er filmen starter altid fra start , ulempen er der kommer en cover for hver dvd skive.

Redigeret af pallemann - 14-November-2012 kl. 23:08
Til top
Guld medlem
Guld medlem
Flatpanels.dk

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Torben Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 19:26
Er serierne behandlet som serie eller som film i Yadis programmet?
Til top
Super bruger
Super bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pallemann Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-November-2012 kl. 19:30
Det er serie.....
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu