Forfatter |
Emne Søg Emne-funktioner
|
Henrik K
Ny bruger
Oprettet: 27-Februar-2006
Status: Offline
Point: 10
|
Emne: Yamada DVR-9300HX DVD/HD-Optager 250GB Sendt: 27-Februar-2006 kl. 08:23 |
Hej.
Er der nogen der har erfaringer med denne optager. Kan købes hos MM-Vision til kr. 2999,-
Jeg har følgende problem: TV signalet bliver meget dårligt hvis det kører fra tv stik - ind i DVD optager og videre op i fjernsynet. Hvis jeg ser alm. fjernsyn imens den er tændt er der streger ned over skærmen. Problemet var der ikke før hvor der var en VHS-optager + en alm DVD-afspiller.
|
 |
Letten
Guld medlem
Oprettet: 12-Januar-2005
Sted: Denmark
Point: 1963
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 08:54 |
Har du undersøgt antenne-kablerne for fejl? f.eks. ved at tage dem ud af optageren og sætte de to stik sammen (serieforbinde).
/Letten
|
 |
Henrik K
Ny bruger
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 08:56 |
Hejsa.
Ja, så er der heller ingen problemer. Problemet opstår kun når de er tilsluttet via DVD-optageren. Specielt når den er tændt.
/Henrik K
|
 |
2jur
Super bruger
Point: 264
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 08:59 |
Prøv om du kan finindstille tuneren på dvd optageren.
|
 |
Henrik K
Ny bruger
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 09:03 |
Har prøvet at finindstille kanalerne, men kan ikke gøre dem bedre.
Kan det helt udelukkes at det har noget med optageren at gøre ? Kender i Yamada og er det ok kvalitet ?
/Henrik K
|
 |
folp
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:28 |
Hmm, har du indstillet både DVD og TV til RBG indgang, sandsynligvis scart 1 på tv,tjek både tv og dvd brugsanvisning, jeg er lige på et kursus , så kan ikke huske nøjagtig rækkefølge af tilslutning, kender ikke noget til din optager ,men har haft andet yamaha grej, det har altid været ok.
|
MVH Frank Pedersen
|
 |
cnn3
Guld medlem
Oprettet: 20-Oktober-2004
Sted: Århus
Point: 3195
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 10:39 |
folp skrev:
..men har haft andet yamaha grej, det har altid været ok. |
Nu er der jo ikke tale om Yamaha, men Yamada, og det er _ikke_ det samme...
|
mvh Christian
|
 |
Letten
Guld medlem
Point: 1963
|
Sendt: 27-Februar-2006 kl. 15:42 |
Når du tænder for optageren ser du så det dårlige signal via et SCART-kabel (optager->TV) eller via antenne-kablet (optager->TV)
Hvis det er sådan at du ser TV via TV'ets indbyggede tuner fra et antennesignal der er ført via optageren og alt er fint, men i det øjeblik du blot tænder for optageren begynder dit antennesignal at blive ødelagt så vil jeg påstå at optageren er defekt, få den repareret eller endnu bedre få pengene tilbage og køb en mærkevarer - ikke bare pga. af bedre mekaniske kvalitet, service etc. men også fordi den indbyggede software har stor betydning for brugen af en optager. Jeg vil påstå at den er væsentlig bedre på mærker som Sony, Pioneer, JVC etc.
/Letten
|
 |
folp
Guld medlem
Oprettet: 10-September-2005
Point: 1191
|
Sendt: 28-Februar-2006 kl. 11:28 |
Cnn 3, det har du fuldstændig ret i, jeg læste det som Yamaha.
|
MVH Frank Pedersen
|
 |