|
Yamaha 1030 vs Denon X4000 |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-Februar-2014 kl. 17:59 |
Hej
Er der nogen som har erfaring eller mening om disse 2 surround receivers. Jeg er ligeglad med WATT men går meget op i lydkvalitet og lyd balance ;) Jeg har en lille Yamaha og er glad for lyden i en lille stue med STORE HT'ere :-) Yamaha 1030 (5500 kr) + God lydbalance (ikke for lyst) + Mange god test + Precense Speaker skulle være top - Lyd analyse (YPAQ) skulle være dårligere end XT32 - Yamaha's skærm interface føles meget GAMMELT X4000 fordele og ulemper (6299 kr) + Fedt interface og mange muligheder + XT32 super room analyse og super bass management + 9.2 (kun power til 7.2) - Bliver VARM - Lidt skarp lyd men meget detaljeret ifl. test |
|
![]() |
|
Ersgaard ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 19-April-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 143 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hej.
Står også og vakler mellem disse to, så jeg håber det er OK, at jeg lige tilføjer et afklarende spørgsmål. Ellers må du sige til, så sletter jeg naturligvis. Mit kommende køb af receiver skal samtidig fungere som almindeligt dagligt stereo-anlæg. Tidligere sagde man, at stereo-afspilning i surround-receivere ikke var noget, der var værd at samle på. Er det stadig tilfældet, og hvordan klarer de to nævnte receivere sig i den disiplin og ikke mindst hvilken klarer sig bedst? /Ersgaard |
|
/Ersgaard
|
|
![]() |
|
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
Yes godt spørgsmål :-)
Jeg skal dog kun bruge den til surround da jeg netop har et stereo anlæg til Stereo og de har begge pre-out min 7.2 |
|
![]() |
|
Ang. dette Stereo: Jeg læste en anden tråd her at Denon skulle have god stereo men "manglede" kræfter i surround. Her http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=128129&title=hvilken-receiver-denon-yamaha-pioneer
Jeg har valgt at gå efter Yamaha'en da jeg kan lide min nuv. lyd balance og jeg fik læst en masse i går og XT32 og YPAQ (i nyeste version) skulle være lige gode (eller dårlige) men meget tæt på hinanden. Denon'en har dog bedre sub bas management (det skal man op i 2030 for at få i Yamaha). Jeg lægger måske lidt op omkring min oplevelser når jeg får 1030'en |
|
![]() |
|
andmm ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Februar-2007 Sted: Danmark Status: Offline Point: 217 |
Hvor har du set Yamaha 1030 til 5500? Jeg har set Yamaha 1020 (bare med et andet navn) til 4800 med fragt fra Amazon, men 1030 skulle understøtte Spotifu Connect.
|
|
Elac 190 5.1 med 2030 Sub. Yamaha RX-V1073 Benq W1070. Panasonic 37PX70, PS3, Lg199h recorder.
|
|
![]() |
|
Det er et superweekend tilbud i Elgiganten denne weekend... så det er slut nu... sorry.
Det var Fisherking77 som havde opdaget det i denne tråd http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=130275&PID=1316216&title=surround-system-til-50006000kr#1316216 Så man skal til at holde øje med ELGIGANTEN's super weeekend tilbud ;-)
Redigeret af rotelman - 17-Februar-2014 kl. 15:17 |
|
![]() |
|
fisherking77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 10 |
Hej
jeg har nu haft min Denon X4000 i et par dage. Jeg er godt tilfreds, men det er på et taknemmeligt grundlag (jeg havde en 10 år gl Pioneer 1011). Jeg har nogle ret krævende Avance Magnum 18 højtalere, som kan lyde fantastisk. Med Pioneer'en havde de dog noget tendens til en boom'ende bas - jeg troede, at det skyldtes at højtaleren stod for tæt på væggen. Med Denon'en er bassen blot dyb men uden bulder. Mht til klang (varm/skinger) har jeg ingen reservation mht. Denon'en, men det kan nok kun afgøres ved en side-by-side test. En ulempe ved det efterhånden gode anlæg er dog, at min foretrukne musik - garagepunk med masser af distortion - udstilles lidt af anlægget. Gode indspilninger lyder dog helt sublimt. Mvh Søren |
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Det er desværre en af ulemperne ved, at høre noget musik, der ligger op til dårlige indspilninger. Jeg hører selv en hel del black metal, som også har det i ånden, at det skal indspilles i et kosteskab, med en mikrofon foran ampen. Sådan er det jo desværre også i punk, hvor black metal faktisk har stærke rødder i. Forstår dog godt, at din nye Denon lyder bedre, end din gamle Pioneer. Det er trods alt, en betydelig kraftigere bandit du har nu.
|
|
![]() |
|
fisherking77 ![]() Ny bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 10 |
Hej rotelman
Har du nogle erfaringer med den Yam 1030 du vil dele? Jeg er rigtig glad for min Denon X4000 (og havde stensikkert været lige så glad for en Yam 1030). Jeg synes ikke X4000 bliver varm - den er væsentligt koldere at røre ved end den gamle Pio 1011. Mvh Søren |
|
![]() |
|
Hej
Jeg skriver gerne lidt men jeg er altså slet ikke så seriøs med mit surround som mit stereo anlæg ![]() Jeg har nu haft 3 forskellige Yamaha surround receivers alle med pre-out til stereo og den første var en rx-v6xx derefter rx-v7xx og nu en rx-a1030. Og jeg må sige at det største upgrade mellem modellerne var springet fra 6xx til 7xx... koster næsten ingen ting og gør en stor forskel. Vigtigste grunde til køb af rx-a1030 var: - Airplay - YPAQ-RSC (bedre udgave) - mulighed for brug af et GODT strøm kabel ![]() - så en mulighed for at få bedre lyd end 7xx'er (måske) Alt virkede bare fra start af dvs. ARC + CCC + YPAQ osv. Men det gjorde det jo også før med 7xx'en ![]() Jeg frygtede lidt at 1030'erens ømme tå var "dårlig" styring i basen efter jeg havde læst test af X4000 og dens XT32, men det er faktisk her jeg har oplevet den største forbedring fra 7xx'en. Der er bare så meget bedre styr på basen i center, surround, presence HT'er plus subwoofer. Sikkert pga. af bedre power amp og det gode YPAQ RSC system. Desuden er der faktisk også lidt flere detaljer i lyden i forhold til min 7xx men jeg var faktisk MEGET tilfreds med lyden fra 7xx og synes lidt den gode 80/20 regler kommer ind her. Hvis man betaler 80% mere så får man også 20% bedre lyd ![]() 1030 bliver ikke varm men alligevel lidt varmere end en 7xx. Og Yamaha iPad app. er sgu bare lækker ![]() Jeg beholder i hvert fald min 1030 og er ret glad for den ![]() mvh Kurt |
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |