recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha 5.1 i Elg til 3599 kr.
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha 5.1 i Elg til 3599 kr.

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha 5.1 i Elg til 3599 kr.
    Sendt: 26-August-2013 kl. 15:54
Elgiganten har i denne uge tilbud på et sæt 5.1 yamaha til 3599 kr.
2 Ns555 gulv , 2 ns333 reol og 1 ns444 center. Dvs uden sub.
 Har læst rundt omkring på nettet og gulvhøjttalerne har fået temmeligt gode anmeldelser for en højttaler til 2000 kr pr stk. Og det vil jo passe fint ind da jeg også gerne vil bruge det til ren stereoafspilning.
Jeg har i forvejen 2 gamle qln reol som fungerer fint som kan indgå i et 7.1 system.

Vil i anbefale at købe dette sæt på nogen måde, hvis jeg bare skal have et billigt entrylevel surround setup? Har en gammel kenwood 5.1 receiver i forvejen, men den skal også udskiftes med en 7.1 receiver. Nu kan sættet så ikke rigtigt udskiftes eller udbygges, på samme måde hvis jeg starter med et par gulvht alene. Jeg køber sættet i denne uge, og returnerer det hvis det ikke tilfredsstiller mig.

Vil i tro at der er god value i dette sæt, uden sub?
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 17:05
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
Til top
isaac Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 04-Januar-2008
Point: 481
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér isaac Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 18:50
Jeg har også kun læst gode anmeldelser af gulvhøjttalerne på nettet. Jeg køber sættet og prøver dem igennem og giver lyd fra mig her i tråden. 
Til top
MMJ,75 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 17-Maj-2008
Sted: V, Roskile
Point: 828
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér MMJ,75 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 26-August-2013 kl. 22:07
lyder godtThumbs Up ser frem til det .  
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 27-August-2013 kl. 19:12
Hej
Har Yamaha ns-555 og centeren ns-444 og jeg vil sige de i den grad lever op til forventningerne.
Købte dem da jeg fik mit første barn, som en slags midlertidigt løsning, da jeg ikke regnede med det helt vilde, men dog gerne ville have noget forholdsvis fornuftigt lyd.
Har nu barn nummer to, og de står stadigvæk i stuen.
Til prisen som disse efterhånden koster, er de i den grad konkurrence dygtige, med andet.
De kostede jo også en del mere da de kom frem i sin tid.
Mine blev købt, fordi jeg som sagt, ville have ok lyd uden at bekymre mig om barne fingre.
Men da jeg fik dem sat til, var jeg faktisk ret tilfreds med lyden også.
Selv til musik spiller de i mine øre ganske godt, klart man ikke ligefrem får en live fornemmelse med f.eks saxofon som jeg mener en Dali Helicon kan give, men lyden af instrumenter fungere ret godt og til surround giver de virkelig en oplevelse, som kompakt systemer i samme prisleje overhovedet ikke kan matche.
Fodrede mine med en Yamaha RX-V1300 receiver som for et par år siden blev opgraderet til en RX-V3067 og højttalerne voksede også ved kraftigere forstærkning, så man kan sagtens bruge dyre udstyr, og derved vinde forbedring.
Mange vælge ofte en for billig receiver, og der skal altså lidt til, for virkelig at få den dybere bas ud af Ns-555, ikke dermed sagt de ikke kan lyde fint med en mindre forstærker, men som med alle andre højttalere har de godt af at blive styret fornuftigt.
Så held og lykke med det, ret sikker på du vil blive ovenud tilfreds til den pris.
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu