|
Yamaha A1020 eller Marantz 7005 ? |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 16-April-2013 kl. 11:48 |
Er på udkig efter en "ny" brugt forstærker til MAX 5.000,-
Tænker lidt på en Yamaha A1020 (ny-pris 7.600,-) eller Marantz SR7005. Marantz'en har et pænere design og jeg synes den er pænere at have til at stå fremme. Yamaha'en pakkes nok bare væk i et skab ;-) Eller skal man bare gå efter en billigere Denon AVR-2113? Forstærkeren skal trækket et sæt Focal Domê 7.1 Det er et krav, at den skal kunne klare 7.1 kanalslyd, 3D, ARC, wifi, streaming fra NAS via OSD på TV'et) Jeg sætter stor pris på dynamik og den skal lave en go autokalibrering. Forstærken skal kunne automatisk kunne slukke og tænde via signal fra mit TV (HDMI control / ARC?) Jeg ser ikke vild mange blu ray film, men vil gerne have kanon lyd når det så endeligt er. Ellers skal den klare dagligt TV-kiggeri/TV-film og derudover musik fra NAS. Nogen kommentarer til valg af forstærker eller andre gode bud? Redigeret af Tobster - 16-April-2013 kl. 12:07 |
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Du kunne prøve Onkyo TX-NR616B, den er på tilbud i elgiganten denne uge til 2.999,-, du har så vidt jeg ved 14 dages returret i elgiganten. Derved kan du jo få afprøvet om den er noget for dig.
|
|
![]() |
|
Tobster ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 15-Januar-2009 Sted: 9600 Aars Status: Offline Point: 362 |
Hvad er forskellen på NR616 og NR616B ?
NR616 får jo ellers fine anmeldelser:
|
|
![]() |
|
LarsGeisler ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 26-Juli-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 398 |
Det hele får jo gode anmeldelser, i det store og hel
![]() Så vælg hvad du synes er bedst! Pas på med at pakke noget ind i et skab, de kan blive temmelig varme de kasser! |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
"B" står bare for Black, så de er ens indeni
|
|
![]() |
|
Hans j ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 02-Marts-2007 Status: Offline Point: 4207 |
B står for black(sort).
Den har fået en del ros i div. tests, men den bedste test er jo hjemme ved dig selv. Modellen har været diskuteret en del vedr. Stabilitet, men om det stadigvæk er et problem ved jeg ikke. Men som sagt få den og test den af. |
|
![]() |
|
Ja så er det da vist afgjort, at der bestilles en A1020 "mæ det vuns...."
Besparelse minimum 2.600,- Tjek... Holder øje med posten
![]() |
|
![]() |
|
Rasmus8D ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-November-2011 Status: Offline Point: 1336 |
Hold da kæft det billigt!
|
|
Audiovector Mi3 Super / Ki3 center / Kx-x / Earthquake FF 12 / Nad T758
|
|
![]() |
|
Nexeren ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 14-August-2005 Sted: Nørresundby Status: Offline Point: 605 |
Det er en ganske fin pris på den Yamaha.
Ikke for at stjæle tråden men hvordan lyder sådan en i stereo ifht de andre gængse mærker?
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Som de fleste andre surround recievere. RX-A serien er dog meget bedre til stereo, end deres RX-V serie er.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |