recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A740 vs A840
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A740 vs A840

Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
Jonas Baadsgaard Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Januar-2012
Sted: Allerød
Status: Offline
Point: 473
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas Baadsgaard Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 19:52
830 har større dynamisk effekt end 840. Tyder på en bedre konstruktion og udnyttelse af strømforsyningen..
Og godt tip med access point. Der er ingen grund til at købe producenternes originale wifi usb til 500-600 kr..
Vh Jonas Baadsgaard Petersen

Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 16-November-2014 kl. 20:02
ok, blev bare belært om i går, at denne A740 på

1kHz, 2ch driven: 105 W (8 ohms, 0.9% THD) og 20Hz-20kHz, 2ch driven: 90 W (8 ohms, 0.09% THD).

Nok ikke kunne spille højere end min 27 år gamle Beomaster på 2x60w (vistnok max 220w strømforbrug), da A740 kun har et strømforbrug på 300w, hvoraf der så måske ville være 280w lyden. Så undrede jeg mig bare over hvordan 830/840 kunne hive mere lydeffekt ud af det samme strømforbrug.

Vil da tro at en ny receiver fra 2014 ville være noget mere effektiv, end en 27 år gammel B&On receiver

Nu er jeg ikke den store HIFI ekspert - tværtimod    Men når "motoren/strømforsyning" er den samme, har jeg svært ved og den kæmpe fordel ved de ekstra 5-10w ??

Er der i øvrigt nogen der kender dette JBL højtalersæt ? Specielt SUB'en Hvad er det for en ?
JBL Control 23
Kunne det være et godt "begyndersæt" til Yamaha'en ?

Redigeret af Bla Blasen - 16-November-2014 kl. 20:34
Til top
Bla Blasen Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 18-April-2008
Sted: Denmark
Point: 158
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bla Blasen Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2014 kl. 09:07
Oprindeligt skrevet af rainboy rainboy skrev:

Jonas: Jeg tror ikke jeg er i nærheden af at udnytte Onkyoen fuldt ud (bor i lejlighed), så det kommer lidt an på hvor stort springet er fra Onkyo til 740 ved naturligt brug.

Henrik: Jeg har allerede sammenlignet vægt på 740 og 840, og den er faktisk ens, hvilket også var en af grundene til jeg hælder til 740. Har ikke fundet et sted hvor maksimale strømforbrug er angivet. Jeg mener også vægten på Onkyo ligger omkring de 12kg.

Jeg er selvfølgelig klar over i sidste ende kræver det man lytter til receiveren, men det er nu meget rart at have en rent teknisk vurdering.

Fik du bestilt A740 ?

Den er tilbage på fuld pris (kr. 5.795) igen .

Glæder mig dæleme til jeg får min :)

Skal så "bare" have fundet et højtaler sæt. Hidtil har jeg jo kun haft en stereo receiver, så pt. har jeg kun 2stk JBL ES25
Til top
rainboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rainboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 09:46
Kan man bruge bananstik på A740?

Synes godt nok de små plastikdimser er ret genstridige at pille ud.
Til top
Bruger udmeldt 38 Se dropdown menu
--
--

Oprettet: 21-Maj-2006
Point: 5
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 10:05
Oprindeligt skrevet af rainboy rainboy skrev:

Kan man bruge bananstik på A740?

Synes godt nok de små plastikdimser er ret genstridige at pille ud.

Jep! I med en lille flad skruetrækker, og vip proppen ud.

M.v.h.
Til top
rainboy Se dropdown menu
Bruger
Bruger

Oprettet: 03-Maj-2010
Point: 62
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér rainboy Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 20-November-2014 kl. 10:20
Tak, det var også hvad jeg prøvede, men lykkedes at finde en anden teknik. Der stod bare i manualen at bananstik kun kunne bruges med US/CAN modeller.

Og i manualen står der også at ved tilslutning af 6-ohm-højttalere, skal impedans sættes til "6 O MIN" inden højttalere sluttes til, men det gælder kun amerikanske og canadiske modeller.

Mine fronthøjttalere er 6 ohm, så jeg har egentlig tænkt mig at ændre impedans, men må indrømme jeg er lidt forvirret.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-December-2014 kl. 21:51
Oprindeligt skrevet af Henrik B. Henrik B. skrev:

Ja, er wifi af stor betydning, så køber man en ASUS WL-330N - verdens mindste router/access point. Den er på størrelse med et dankort, så den kan snilt lægges ned bag receiveren. Strømfødes via USB bag på receiveren. Og den koster 229,-.

M.v.h.

Hey.. Ved du, eller en anden herinde, tilfældigvis om ASUS WL-330NUL også kan anvendes til formålet? Synes størrelsen og det indbyggede USB kabel er lidt lækkert, men ikke nødvendigt hvis jeg må gå på kompromis. :)

Redigeret af bony - 03-December-2014 kl. 21:52
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 04-December-2014 kl. 00:49
Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

Ja, er wifi af stor betydning, så køber man en ASUS WL-330N - verdens mindste router/access point. Den er på størrelse med et dankort, så den kan snilt lægges ned bag receiveren. Strømfødes via USB bag på receiveren. Og den koster 229,-.

M.v.h.

Hey.. Ved du, eller en anden herinde, tilfældigvis om ASUS WL-330NUL også kan anvendes til formålet? Synes størrelsen og det indbyggede USB kabel er lidt lækkert, men ikke nødvendigt hvis jeg må gå på kompromis. :)

Ja, den skal virke, da den også kan sættes op som access point.

M.v.h.
Til top
bony Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 15-August-2007
Sted: Fredensborg
Point: 354
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér bony Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-December-2014 kl. 22:51

Oprindeligt skrevet af bony bony skrev:

M.v.h.

Ja, den skal virke, da den også kan sættes op som access point.

M.v.h.

Hej. Nu bliver jeg simpelthen lige nødt til at spørge, for jeg kan ikke selv få det til at virke. HVORDAN sætter du den op til et access point? A830 siger den er connectet, men der er absolut ikke net i gennem. Hvilke vigtige indstillinger kan jeg have overset?
Til top
--
--

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Bruger udmeldt 38 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 13-December-2014 kl. 00:49
Har du fulgt opsætningsvejledningen, i quickmanualen side 38-42, og så valgt tilstand 4?

M.v.h.
Til top

Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu