|
Yamaha A840 vs A830? |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | |
Ning ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 26-April-2006 Sted: Denmark Status: Offline Point: 1759 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Godt valg, den skal du nok blive glad for...giv lige en lille anmeldelse når du har haft den nogle dage :-)
|
|
Ning
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
Har efter mange timers læsning på nettet og lidt vejledning herinde, også bestilt en. Godt nok hos Komplett til 3499 kr, så har sendt en mail til Dustin om de vil matche prisen...
Er spændt på høre om Yamaha Aventage receivere er så gode til musik som der skrives rundt omkring. Overvejer lidt at købe Denon avr-x2100w i hifiklubben også til 3999 kr (medlemstilbud) og så sammenligne dem i ro og mag herhjemme ![]() |
|
Vh Jonas Baadsgaard Petersen
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
bruger udmeldt 24 ![]() -- ![]() Oprettet: 26-December-2008 Sted: 8382 Hinnerup Status: Offline Point: 286 |
Låner lige tråden her da det ser ud til at være et godt tilbud på den Yamaha.
Mit spørgsmål er, om de 2 HDMI udgange bagpå kan anvendes på flg. måde: HDMI1: TV HDMI2(Zone2?): PROJECTOR Har lagt mærke til at der ofte står , zone 2, på den 2. hdmi udgang på de forskellige mærker af surroundrecievere. Kan man i alle tilfælde dedikere denne udgang til en projector? Redigeret af supermule - 04-November-2014 kl. 22:40 |
|
![]() |
|
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 358 |
Nu kan jeg godt nok kun svare iht. denne A830 og der står ikke Zone 2 ved denne udgang. Formålet med den ekstra udgang er også præcis som du skriver, altså at tilslutte et ekstra TV eller en projektor. Skiftet mellem de to HDMI-udgange foregår i øvrigt vha. fjernbetjeningen*. :) Hvorfor nogle skriver zone 2 ved udgangen kan jeg desværre ikke svare dig på. * Kilde: Brugermanual for Yamaha A830, side 25. :)
|
|
—
|
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Ja, HDMI2 kan altid benyttes til f.eks. en projektor. M.v.h. |
|
![]() |
|
bony ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 15-August-2007 Sted: Fredensborg Status: Offline Point: 358 |
Godt nok har jeg ikke haft den tilsluttet et par dage endnu, men allerede nu står det klart, at den performer langt bedre end min tidligere Onkyo på stereosiden. Imponerende bedre, faktisk. Byggekvaliteten er i top, dog kunne jeg måske godt have tænkt mig lidt lækrere komponenter ved højttalerterminalerne, men det kan man måske heller ikke forvente i det prisleje. Dagen i dag har desværre ikke budt på så meget, men lidt stereolytning gennem forskellige kilder, 30-40 minutters PS3 og opsætning af min Harmony One blev det da til. Regner med at smide en film på søndag og så se hvordan den performer her. Har store forventninger efter hvad jeg har oplevet indtil videre. Jeg vender lige tilbage når jeg har været flere funktioner i gennem, men indtil videre er jeg yderst tilfreds med købet. Der er en verden til forskel i forhold til min gamle receiver, LANGT bedre styring af højttalerne så det næsten lyder som om mine B&W'ere er født på ny.
![]() |
|
—
|
|
![]() |
|
Jonas Baadsgaard ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 21-Januar-2012 Sted: Allerød Status: Offline Point: 475 |
Ja højttaler terminalerne er af ret ringe kvalitet. Kan dog ikke gennemskue om det er generelt for prisklassen i forhold til andre mærker..
Faktisk indtil nu mit eneste kritikpunkt udover at appen ikke kan spole i netværksmusik.. |
|
Nad C390DD2 | Jamo Concert VII | Xbox One X | Panasonic TX65EX700 | Metz DE-81 CD/DVD |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 38 ![]() -- ![]() Oprettet: 21-Maj-2006 Status: Offline Point: 5 |
Man kan sige, at i forhold til den fra ny kostede 7.000+, så er terminalerne af ringe kvalitet. Jeg ved at det samme var ONKYO's i gamle dage, selv på deres effektforstærkere. Noget tyndt vakkelvornt crap. Men de fungerede altid, uanset hvor hårdt man spændte kablerne.
Så det skal måske mere ses som, at Yamaha har valgt at spare penge på dyre terminaler, og så i stedet brugt dem på front og indmad. ![]() M.v.h. Redigeret af Henrik B. - 08-November-2014 kl. 11:39 |
|
![]() |
|
Bla Blasen ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 18-April-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 158 |
Måske lidt sent, men fandt lige dette
Overvejer i øvrigt en A740, lidt mindre effekt, 2xHDMI mindre. Ellers skulle den vist være ligesom A840 ? Lige nu kr. 2.999 i elgiganten http://faq.yamaha.com/us/en/article/audio-visual/aventage/rx-a840_black_u/10832/8375 The RX-A840 has the following differences/advantages over the RX-A830 1. Built in WiFi. 2. Apple Lossless audio playback. 3. 4k 50/60p pass through. 4. Easy Wi-Fi setup i.e. iOS Wi-Fi settings sharing, WPS etc. 5. Wireless Direct connects mobile devices directly w/out home network 6. Gapless playback compatibility allows play without interruption 7. HTC Connect™ for music streaming from HTC Connect™ compatible smartphones. 8. Background Video feature for Radio/USB/NET/AUX inputs. RX-A830 has only Tuner and Network sources. 9. RX-A840 does not have a pre-set remote. 10. Enhanced Extra Bass: Enhances bass sound with small speakers. Power specifications are identicle. Dimensions RX-A830 17-1/8” x 6-3/4” x 14-1/2” RX-A840 17-1/8” x 6-3/4” x 14-1/2” (with antenna: 17-1/8” x 9-1/4” x 15”) Weight RX-A840 23.4 lbs. RX-A830 23.2 lbs. Redigeret af Bla Blasen - 14-November-2014 kl. 21:10 |
|
![]() |
|
Jeg kan godt lide på 830 kontra 740 at der er en låge på fronten så alle stikkene er skjult foran. Det ser lækrere ud når den står fremme i synes på en.
Og så er den lige en tand kraftigere end 740'eren. 830 har også to hdmi udgange. Men 2999 kr er da en skarp pris må man sige. |
|
|
![]() |
|
Ja og pre-out, måske endda den vigtigste forskel. Der har A740 ingen pre-out. Og heller ingen phono indgang. Og de to HDMI-indgange mindre er også et minus synes jeg. Eneste positive forskel jeg umiddelbart kan komme på er at der er indbygget trådløs forbindelse. Men det kan tilkøbes for 150-200 kroner. :-D
|
|
—
|
|
![]() |
|
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
Pre-out og phono indgang er selvfølgelig kun relevant, hvis man forventer at få sin en effektforstærker og en pladespiller. Og pladespilleren kan stadig tilsluttes gennem en ekstern RIAA eller en pladespiller med indbygget RIAA.
Men med det sagt, så ville jeg nu stadig vælge A830. Alene på grund af musklerne :) |
|
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |