recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Hi-Fi
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha A-S801/ Buchardt S300MKII

 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 53>
Forfatter
Besked
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:02
At justere bas og diskanten har jeg aldrig brugt, hvis man har brug for det så man nok det forkerte anlæg
elelr en meget dårligt rum


Personligt har jeg har en del aktive studio monitors og der har jeg brugt justeringsmulighederne, men det mere fordi at man ofte tilstræber en neutral lyd med studio monitors
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:09
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍

Yamaha har en mærkelig loudness funktion, ihvertfald ikke traditionel loudness 
Til top
Pede8000 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 04-September-2006
Sted: Aarhus
Status: Offline
Point: 2588
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Pede8000 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:10
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

At justere bas og diskanten har jeg aldrig brugt, hvis man har brug for det så man nok det forkerte anlæg
elelr en meget dårligt rum


Personligt har jeg har en del aktive studio monitors og der har jeg brugt justeringsmulighederne, men det mere fordi at man ofte tilstræber en neutral lyd med studio monitors

Med fare for at lyde som en "Kloge- Åge" er justerbar loudness og tonekontrol ikke noget at rynke på næsen af hvis man bor i lejlighed, og ikke har lyst til at få naboerne på nakken, ved at spille for højt. Nok ikke det optimale lyttemiljø, men vi må jo klare os med det vi har.

Det er altid lidt svært med, smag og behag. Jeg undgår helst, selv, for meget indgriben i lyden.
Sony 65AG8 - Apple TV 4K - Lyngdorf TDAI-1120 - Cambridge 740C - Panasonic DP-UB820 - Marantz SR5015 - KEF LS50 Meta - Pro-Ject Essential III (OM20) - Denon DNP- 800NE - Lyngdorf BW-3

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:11
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍
Og jeg snupper gerne din CD afpiller. Du sender mig bare en PM med beløbet, og så overfører jeg pengene. Men jeg må bede dig om af vente med at sende den til omkring det tidspunkt jeg modtager Yamahaen. Er det okay?
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:19
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍
Og jeg snupper gerne din CD afpiller. Du sender mig bare en PM med beløbet, og så overfører jeg pengene. Men jeg må bede dig om af vente med at sende den til omkring det tidspunkt jeg modtager Yamahaen. Er det okay?

Du for den vel i morgen, nogen har den på lager
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

At justere bas og diskanten har jeg aldrig brugt, hvis man har brug for det så man nok det forkerte anlæg
elelr en meget dårligt rum


Personligt har jeg har en del aktive studio monitors og der har jeg brugt justeringsmulighederne, men det mere fordi at man ofte tilstræber en neutral lyd med studio monitors
Nej, jeg har haft flere ret anerkendte dimser undervejs, og ind i mellem har jeg haft behov for at justere lidt. Jeg vil i det mindste have muligheden.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:20
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍
Og jeg snupper gerne din CD afpiller. Du sender mig bare en PM med beløbet, og så overfører jeg pengene. Men jeg må bede dig om af vente med at sende den til omkring det tidspunkt jeg modtager Yamahaen. Er det okay?

Du for den vel i morgen, nogen har den på lager

Jeg venter på den opdaterede udgave som kommer i foråret.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
gasolin Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Marts-2010
Sted: DK,fyn
Status: Offline
Point: 1485
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér gasolin Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:23
Har ikke hørt om der skulle komme nye forstærker til foråret
Til top
Ning Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 26-April-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1759
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Ning Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:23
Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍
Og jeg snupper gerne din CD afpiller. Du sender mig bare en PM med beløbet, og så overfører jeg pengene. Men jeg må bede dig om af vente med at sende den til omkring det tidspunkt jeg modtager Yamahaen. Er det okay?


Jeg gemmer den bare så kan vi ordne pengesagerne når jeg har sendt og kender prisen på fragten... Den ligger trygt og godt under sengen💤😴


Redigeret af Ning - 22-Februar-2021 kl. 17:26
Ning
Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:28
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

Har ikke hørt om der skulle komme nye forstærker til foråret
Det er ikke nye forstærkere, men modificering af de nuværende. Den var den besked min forhandler fik fra Yamaha.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
slumbert Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 05-November-2009
Status: Offline
Point: 1977
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér slumbert Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:40
Oprindeligt skrevet af gasolin gasolin skrev:

At justere bas og diskanten har jeg aldrig brugt, hvis man har brug for det så man nok det forkerte anlæg
elelr en meget dårligt rum



Spørgsmål:
Hvad er forskellen på tone controls og så forsøge at justere lyden ved at skifte kabel?


endnu en hifi-flygtning

Kabeldiskussioner - Dumhed i metermål

Til top
Hother Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem

hummelmose

Oprettet: 12-Juli-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 23899
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Hother Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 22-Februar-2021 kl. 17:53
Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Oprindeligt skrevet af Hother Hother skrev:

Oprindeligt skrevet af Ning Ning skrev:

Den har også det variabel Loudness, det tror jeg du vil få glæde af👍
Og jeg snupper gerne din CD afpiller. Du sender mig bare en PM med beløbet, og så overfører jeg pengene. Men jeg må bede dig om af vente med at sende den til omkring det tidspunkt jeg modtager Yamahaen. Er det okay?


Jeg gemmer den bare så kan vi ordne pengesagerne når jeg har sendt og kender prisen på fragten... Den ligger trygt og godt under sengen💤😴

Det lyder fint, mange tak.
B&W Head phones, og Panasonic DP-UB9000- Panasonic Lumix MSC-FZ2000,Panasonic 65HZ2000 og Yamaha NS-SW050. BUCHARDT S300 MKII. Marantz Melody MCR612 media receiver. På vej Marantz HD-AMP1.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <1 3738394041 53>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu