|
Yamaha Aventage |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Di Gio ![]() Bruger ![]() Oprettet: 31-Marts-2007 Status: Offline Point: 91 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 03-November-2013 kl. 20:13 |
Hej
Jeg er ejer af en pioneer lx71 og synes jeg vil prøve noget nyt. Tror jeg vil prøve en Yamaha AVENTAGE denne gang da de virkelig bliver rost til skyerne. Jeg er dog meget i tvivl om det skal være RX-A3030 eller RX-A2030, da jeg synes der er minimal forskel, men det kan være jeg tager fejl. plusser for 3030: lidt mere effekt ESS 9016 DAC - samme som sidder i deres flagskib CX-A5000 YPAO lydoptimering andre småting som den er forbedret med. plusser for 2030: 7000 kr. billigere end 3030 :) Til info skal det trække et sæt KEF XQ40, bruger det også en del til at høre stereo på.
Redigeret af Di Gio - 03-November-2013 kl. 20:29 |
|
![]() |
|
Keyvan ![]() Bruger ![]() Oprettet: 16-Marts-2011 Sted: Aalborg Status: Offline Point: 225 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Jeg vil nok tage en RX-A3030, det kan jo være jeg lige pludseligt få lyst til at have en 11.2 surround hjemme biograf. (RX-A2030 kan kun køre 9.2 kanaler
![]() Eller hvis jeg skulle finde på at skifte mine fronter med et sæt der har en lav følsomhed og dermed kræver ekstra power for at drive dem. Når det er sagt, så kan jeg godt tænke mig at have CX-A5000 og MX-A5000 på besøg i min stue, helst en hel weekend.
![]() Redigeret af Keyvan - 03-November-2013 kl. 21:12 |
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Effektmæssigt bliver det formentlig en kæmpe nedgradering i forhold til din LX-71. Yamaha har det med og ryge meget langt ned i udgangseffekt med træk på alle kanaler. Eksempelvis Yamaha RX-A2010 formår kun og smide 7x60W:
http://www.soundandvision.com/content/review-yamaha-aventage-rx-a2010-av-receiver-page-3 Der smider din LX-71 i omegnen af 7x90W. Det eneste den mangler er en ordentlig rumkorrektion. Der kunne du gå denne vej: http://forum.recordere.dk/forum_posts.asp?TID=125414&KW=dirac&title=digital-rumkorrektion-med-dirac-rcs Kører selv med det på min LX-75, og det lyder intet mindre end fantastisk. |
|
![]() |
|
Det bliver ikke aktuel med det du henviser til. jeg er nemlig en del lun på spotify connect og den måde man kan styre det hele på via sin tablet/telefon. Setup et i stuen kommer til at hedde 5.2 og resten vil blive brugt på zoner. ang Watt er jeg ikke så bange, kan altid koble en effektblok hvis man mangler kræfter.
|
|
![]() |
|
armani-thomas ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 16-September-2013 Status: Offline Point: 1724 |
Jeg kan også styre alt med min iPad hvis jeg vil. Hvis man vil fjernstyre spotify på et mediecenter installerer man bare SpotRemote eksempelvis. Men hvis du ikke har en HTPC, bliver det også noget af investering. Men lover dig Dirac smadrer YPAO ;-)
|
|
![]() |
|
jeg har en synology nas... Har jeg overset SpotRemote! kan godt være man skal prøve det :D
|
|
![]() |
|
Der er også en app der hedder Remoteless. Fungerer glimrende.
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |