|
Yamaha controller app |
Besvar |
Forfatter | |
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Funktioner
Tak(0)
Sendt: 21-April-2016 kl. 20:09 |
Hej.
Har lige et hurtigt spørgsmål til Yamaha's app. Inde i app'en er der en knap der hedder ENHANCER (hvilket vel betyder forstærker) Er det meningen at den skal være on eller off ? Det lyder helt klart bedre når den er til, men jeg har jo ikke en forstærker. Så hvad er det lige der menes med denne ENHANCER ? Redigeret af pipper - 21-April-2016 kl. 20:10 |
|
Bruger udmeldt 43
-- Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enhancer betyder forbedre
Amplifier betyder forstærker Bruger du ikke google? |
|
pipper
Guld medlem Oprettet: 03-December-2005 Sted: Kolding Status: Offline Point: 2052 |
Funktioner
Tak(0)
|
Jeg spurgte min datter om hun gad google ordet. Hun råbte til mig at det betød "forstærker". Men det kan det jo også godt betyde kan jeg så forstå. Forstærke/forbedre lyden. Vi sad nemlig lige og testede to sæt højttalere og havde egenligt besluttet os. Men da vi så trykkede på enharcer spillede det andet sæt meget meget bedre. Så nu må vi lige igennem endnu en test runde |
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Enhancer bruges ved lavere lydstyrker til at booste bas og vist også diskanten, så det er vel nærmest som Loudness i "gamle" dage.
Jeg købte for nylig en Yamaha RX-V779, og jeg slår Enhancer fra, når den tilbyder sig i displayet. Mvh. Jørgensen Edit: Der var jeg for tidligt ude. Fordi det lyder sådan, behøver det ikke at være gældende. Af manualen side 60 http://download.yamaha.com/api/asset/file/?language=da&site=dk.yamaha.com&asset_id=64778 fremgår det, at Enhancer bruges til at tilføje dybde og bredde til lyden i komprimeret musik. "Compressed Music Enhancer adds depth and breadth to the sound, allowing you to enjoy a dynamic sound close to the original sound before it was compressed. This function can be used along with any other sound modes." Nu hører jeg FM-radio, streaming af musik i tabsfrit FLAC-format fra Tidal og eventuelt en CD i ny og næ, så jeg mener ikke at have brug for denne funktion. Redigeret af Jørgensen - 21-April-2016 kl. 21:29 |
|
pipper
Funktioner
Tak(0)
|
Tak Jørgensen for den fine forklaring.
Det var netop komprimeret musik vi lyttede til. Der er en verden til forskel når man slår enharcer til. Jeg er dog stadig træt af at jeg ikke kan få en manual på dansk, da jeg helt klart ville få mere ud af min receiver. |
|
Jørgensen
Guld medlem Oprettet: 02-Februar-2008 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 886 |
Funktioner
Tak(0)
|
Ok, så kan jeg bedre forstå, at du oplever en forbedring af lyden.
Og ja, det kan være træls, at manualen ikke er på dansk, men vi er jo nok ikke altid store nok som sprogområde til, at producenten gider besværet. Mvh. Jørgensen |
|
Besvar | |
Skift forum | Forum-tilladelser Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |