|
Yamaha - kan laptop blive controller? |
Besvar ![]() |
Forfatter | ||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 21-Juni-2014 kl. 21:40 |
|
Hej
Hvis ikke dette er det rigtige forum, må admin lige flytte. Jeg har en Yamaha RX-V1073, og det meste af min musik ligger på en NAS. Jeg kan derfor afspille musik direkte fra NAS'en ved hjælp af enten remote eller deres app til min Samsung telefon. Jeg savner dog at man kan browse lidt hurtigere end man kan via receiveren selv og app'en. Findes der ikke en "app" (program) til f.eks. en laptop, som kan anvendes som controller? Jeg tænker at når en mobil eller tablet kan, burde der vel også kunne laves et program til en alm. pc? Nogen der ved om der findes sådan en løsning?
|
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
JørgenT ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 21-Marts-2004 Sted: 9530, DK Status: Offline Point: 5362 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Jeg ved ikke med Yamaha, men skulle lige prøve min PC med Win8.1 fra min NAS til Denon AVR-X4000 ![]() Stifinder -> NAS ->højreklik på MP3 -> Play To -> Denon AVR-X4000 Denon tænder og afspiller nummer. Kan du bruger det til det ønskede? Mvh. JørgenT
|
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Der findes mig bekendt ikke en app som sådan, udover at enhver DLNA afspiller kan spille til den. Den har et web-interface, jeg mener bare du skal taste IP adressen i en webbrowser, men hvor meget du kan og hvor godt det virker har jeg ikke erfaring med.
|
||
![]() |
||
Hanga ![]() Super bruger ![]() Oprettet: 24-Oktober-2006 Status: Offline Point: 267 |
|
Det synes jeg ikke umiddelbart det lader til at min Synology tillader. Hvilken NAS har du? Edit: Jo det virker sq. Skulle bare lige lure hvordan. Det kunne muligvis godt blive løsningen. Den er ikke super hurtig til at åbne, men browsing fungerer naturligvis væsentlig hurtigere. Tak for tippet!
Redigeret af Hanga - 21-Juni-2014 kl. 22:35 |
||
Hjemmebio/anlæg:
Sony 55" A80J Nvidia Shield TV Yamaha RX-V1073 XTZ 99.36 + Miller & Kreisel K5 Head-audio: Beyerdynamic DT1990 Pro S.M.S.L SP200 THX Khadas Tone Board |
||
![]() |
||
|
Det virkede... Af en eller anden grund er muligheden "afspil til" funktionen forsvundet, når jeg vil afspille fra nas'en. Muligheden var der før, og den er der også stadig hvis jeg vil afspille fra min computer i stedet for NAS'en.
Nogle idéer?
|
||
Hjemmebio/anlæg:
||
![]() |
||
Jesper Keller ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 31-Januar-2012 Sted: Taastrup Status: Offline Point: 326 |
|
Ellers vil jeg anbefale at gå over til en Netværkstreamer - noget ala Sonos/Bluesound.. Disse er app-styret og væsentligt hurtigere/smartere end producenternes egen DLNA protokol.
|
||
![]() |
||
Wonderl@nd ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 02-Maj-2005 Sted: Denmark Status: Offline Point: 169 |
|
Prøv ds audio :o)
|
||
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |