recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha processor og "PLL" jitter-setting
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha processor og "PLL" jitter-setting

 Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha processor og "PLL" jitter-setting
    Sendt: 15-Maj-2020 kl. 13:07
Hej,

Jeg er nysgerrig efter andres erfaring med Yamaha's "Ultra low jutter PLL mode". (Se billedet nedenfor).

Har I prøvet at browse igennem indstillinger og vurderet om I hører nogen ændring?

Jeg har en CX-A5100 hvor det kan justeres, og mener også det kan justeres på de store af deres receivere. Kunne være interessant at høre fra jer, om det er noget I har leget med og hvad I hører af forskelle! (Har med vilje ikke nævnt hvad jeg hører, så folk selv kan danne et indtryk)




Redigeret af Jonas_h - 15-Maj-2020 kl. 13:15
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:17
Efter jeg er begyndt at spille mere og mere musik på mit SR Setup fremfor mit High-End Setup, så har jeg seriøs lyttede lige nøjagtig på de 3 mulige levels. 
Jeg vil sige det sådan, at med de indbygget forstærker i min 3060 og med alm. CD filer 16.bit 44.1 pcm så er det sgu svært at høre, ligeledes med SR.

Jeg har købt nogle High end effekttrin og sat i rumpen af min 3060, og med noget musik i 24bit 192KHz. så kan det altså høres i opløsningen. 
Det er svært at forklare, men det er lidt der hen efter som med en billig CD-afspiller op i mod en dyr, men det er absolut ikke nat og dag, slet ikke. 

Det er minimalt, men det kan dog høres.

Jeg køre på level 2, level 3 hos mig giver noget udfald/knas i lyden.

Kunne godt tænke mig at Yamaha SR Receiver/ Pre amp gjorde mere ud af deres DAC så de blev mere audiophile. 

Nu kommer der snart nyt fra Yamaha fra den front, så må vi se om der også kommer en ny SR Pre amp.



Redigeret af Potter - 15-Maj-2020 kl. 14:22
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 14:43
Kan man ikke slå det helt fra hos dig? 

Jeg har prøvet Level 3 vs Off for at få den største kontrast. Det jeg synes jeg hører er, at Level 3 giver en mere smooth/poleret lyd. Men den bliver mere indelukket og kedelig. Som om den kvæler noget luften i lyden. 

Når jeg slår det fra lyder det mere naturligt og mere mere 'luft' i de høje frekvenser. Jeg hader hifi udtryk! :) Jeg har valgt at slå det fra. 
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Online
Point: 3286
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 15:49
Jo jo, det kan godt slåes fra. 
Mener at min stod default på level 1 på alle input.

Men jeg høre det nok mere som, ja som meget svage forvrængninger, eller som fnidder.
Det er nemmest at høre fra omkring 1KHz. og op.

Instrumenter som Klaver - Piano - Guitar etc. Jeg syns det er mest udbredt på instrumenter hvor der ligesom er anslag ligesom et klaver - Tamburin - Triangel - Xylofon etc.


Redigeret af Potter - 15-Maj-2020 kl. 15:51
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Jonas_h Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 11-Marts-2011
Status: Offline
Point: 4414
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Jonas_h Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 16:23
Jeg hører også kun forskel i de højere toner. Jeg må prøve at få min kone til at hjælpe med noget A/B blindtest :)

Klaver synes jeg også jeg kan høre forskel. Synes der er mere liv i lyden uden.

Helt overordnet er vi dog i småtingsafdelingen hvor jeg ikke er sikker på, at ville kunne høre forskel i blindtest.
Til top
 
 Besvar Besvar
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu