|
Yamaha receiver 8 ohm eller 6 ohm |
Besvar ![]() |
Forfatter | |
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Sendt: 05-Marts-2016 kl. 09:20 |
Hej
Jeg har på min Yamaha sat ohm indstilling til 6 fordi mine fronter er 6 ohms. - Faldt over nogle indlæg på nettet, som siger at man ligeså godt kunne lade den stå på 8 ohm, da man så vil få noget mere power til sine højttalere. Man vil få lidt mere headroom og dynamik skrives der. Men den vil nok blive lidt mere varm, så det skal man være opmærksom på. Er der nogen af jer med erfaringer inden for dette? og hvis man bare kan sætte den til 8 ohm, skal man så lave en ny ypao kalibrering? Vh Jakob |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
TV: Samsung 55JU7005 |
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
8 ohm, og så skal du ikke tænke nærmere over det.
|
|
![]() |
|
Jesna ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 04-Februar-2010 Sted: Holstebro Status: Offline Point: 220 |
og jeg behøver ikke lave en ny kalibrering? ![]() |
|
Receiver: Marantz SR7009 | Front: Lektor 6 | Center: Lektor LCR | Surround: Lektor 1 | Sub: XTZ 99W 12.16
|
![]() |
|
Bruger udmeldt 35 ![]() -- ![]() Oprettet: 28-Juli-2008 Status: Offline Point: 3673 |
Nope.
Det vil ikke påvirke EQ indstillingerne. |
|
![]() |
|
super - takker
![]() |
|
|
![]() |
Besvar ![]() |
|
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |