recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha reciver går i demo på app
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha reciver går i demo på app

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Besked
KlausDM Se dropdown menu
Platin medlem
Platin medlem
Avatar

Oprettet: 12-Marts-2010
Sted: Hammel, Jylland
Status: Online
Point: 19184
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér KlausDM Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 17:51
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Ja receiveren skulle være på.

Mit bud er at den ikke er på nettet.
Jeg havde samme problematik med min Marantz (indtil jeg fik Ubiquiti netværk).


Klaus
Min modelbane, http://modelbaneeuropa.dk
Min hjemmeside, http://moppe.dk
Til top
pipper Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 03-December-2005
Sted: Kolding
Status: Offline
Point: 2040
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér pipper Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 23-Maj-2020 kl. 23:59
Når jeg går ind i indstillinger i routeren kan jeg ikke se receiveren, tiltrods for at den på tv'et skriver at den er connectet.

Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 12:18
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Når jeg går ind i indstillinger i routeren kan jeg ikke se receiveren, tiltrods for at den på tv'et skriver at den er connectet.

Nå, jamen så ved du hvorfor det ikke virker. (Receiveren har ikke netforbindelse)

Til den anden, hvor IP skifter en gang imellem: Sæt den dog op til fast IP.

Til top
csell Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 16-Juni-2006
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4576
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér csell Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 13:11
Oprindeligt skrevet af pipper pipper skrev:

Når jeg går ind i indstillinger i routeren kan jeg ikke se receiveren, tiltrods for at den på tv'et skriver at den er connectet.


Kan den være connected til et andet netværk?
Måske naboens?
Til top
007 Se dropdown menu
Bruger
Bruger
Avatar

Oprettet: 12-December-2016
Sted: Midtjylland
Status: Offline
Point: 80
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 007 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 15:17
@ denmike. Det vidste jeg ikke at man kan lave fast ip adresse så det må jeg prøve at rode med. Tak for infoWink
Til top
denmike Se dropdown menu
Bruger
Bruger


Oprettet: 14-November-2011
Status: Offline
Point: 71
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér denmike Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 16:16
Oprindeligt skrevet af 007 007 skrev:

@ denmike. Det vidste jeg ikke at man kan lave fast ip adresse så det må jeg prøve at rode med. Tak for infoWink
Jeg har lige købt en rx-a880 og den kan i hvert fald køre med fast IP. Det kan din gamle model formentlig også. Stort set alt udstyr kan sættes op med fast IP.
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3285
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 25-Maj-2020 kl. 17:48
Hvilken router har trådstarter?

Korrigere mig lige, jeg er desværre ikke netværks haj selv om jeg har et ældre Cisco certifikat.  

Hvis man skal gøre det rigtig og vil køre både med tildeling af statisk ip og DHCP.
En fast ip til f.eks. sin receiver, så skal den til pågældende ip vel være/ skal kunne reserveres i routeren til receiver'en.

Eller at man laver f.eks. laver en Lan opsætning f.eks. DHCP server med 
start 192.168.1.20 - slut 192.168.1.254

Så er der mulighed for 18 statiske ip'er med start fra 192.168.1.2
Som tildeles/ konfigureres i routeren til hver enkel enhed.


4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
Gump Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger
Avatar

Oprettet: 25-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 377
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Gump Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2020 kl. 09:14
Oprindeligt skrevet af Potter Potter skrev:

Hvis man skal gøre det rigtig og vil køre både med tildeling af statisk ip og DHCP.
En fast ip til f.eks. sin receiver, så skal den til pågældende ip vel være/ skal kunne reserveres i routeren til receiver'en.

Eller at man laver f.eks. laver en Lan opsætning f.eks. DHCP server med 
start 192.168.1.20 - slut 192.168.1.254

Så er der mulighed for 18 statiske ip'er med start fra 192.168.1.2
Som tildeles/ konfigureres i routeren til hver enkel enhed.

Man skal selvfølgelig tildele en ip der er på det pågældende netværk.

Yderligere vil det være en RIGTIG god ide at tildele en ip uden for den range som dhcp serveren tildeler af, ellers risikerer man flere enheder med samme ip.

Og så vil jeg da foreslå at tildele en fast ip på receiverens mac adresse i routeren. Dvs routeren tildeler en bestemt ip når receiverens mac adresse melder sig. Dette gøres nemmest inde i routeren når receiveren er tilsluttet.

Til top
PerW Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 20-Marts-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 4109
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér PerW Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 28-Maj-2020 kl. 10:32
Har du prøvet at genstarte din router?

Du skal på din router kunne se de enheder der er forbundet til din router og hvilke ip-adresser de har fået.
Til top
 
 Besvar Besvar Side  <12
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu