|
Yamaha RX-A2030 vs Yamaha RX V 3800 |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Forfatter | ||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Så lader vi den bare ligge dér.
|
||
![]() |
||
jake51 ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 02-Januar-2005 Sted: Randers Status: Offline Point: 6411 |
|
Man behøver vel ikke HDMI 2.0, hvis bare receiveren har 4K passthrough?
Afspillerens billedsignal sendes ubehandlet til skærmen/projektoren |
||
Vi started' ud med ingenting og har det meste tilbage
Mikael Simpson |
||
![]() |
||
Otto J ![]() Platin medlem ![]() Branchemedlem Oprettet: 04-Marts-2007 Sted: Denmark Status: Offline Point: 11218 |
|
Det er lige præcist dét der er problemstillingen med HDCP 2.2, hvis en receiver har 4K passthrough men ikke har HDCP 2.2, så vil en afspiller med HDCP 2.2 slet ikke sende noget signal afsted. Forudsat at det ender med at blive brugt i praksis, men som det ser ud nu er det nok det mest sandsynlige.
|
||
![]() |
||
avemestr ![]() Bruger ![]() Oprettet: 29-December-2012 Status: Offline Point: 104 |
|
For en som jeg, der købte et Samsung F8005 sidste år, betyder HDMI 2.0 ret lidt, når der skal vælges AVR. Jeg forventer at mit fjernsyn holder 3-4 år endnu. Til den tid taler man sikkert HDMI2.4 eller HDMI3. Indtil jeg opgraderer mit TV får jeg således ingen benefit ud af at give ekstra for en HDMI2-kompatibel AVR. Nu er jeg ikke oppe i Aventage-serien, men med mit setup er der ingen grund til at købe en RX-V677 der lige er introduceret (med UltraHD 50/60 fps pass-through og upscaling) i stedet for en RX-V675 fra sidste år, hvor jeg kan spare en hel del kroner i dag. At købe en 677 medfører med andre ord med sikkerhed en højere udgift i dag. Hvorvidt den er "fremtidssikret" finder jeg først ud af om 4 år, og jeg vurderer at der er en rimelig stor sandsynlighed for at den også er forældet til den tid, omend den vil være lidt mindre forældet end en 675 på det tidspunkt. For de dyrere modeller er problemet blot endnu større, da prisdifferencen i år er markant højere, mens de om 4 år er (næsten) lige lidt værd. (Vil ikke blande mig i jeres indbyrdes slåskamp, men prøver med et konkret eksempel at anskueliggøre problematikken)
Redigeret af avemestr - 26-Marts-2014 kl. 18:48 |
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
Ja som Otto siger. Det virker simpelt hen ikke selvom HDMI 1.4 evt havde haft båndbredde nok og selv om tidligere recievere er blevet lovet at være kompatible med 4k, fordi man i mellemtiden har fundet på en ny måde at kryptere signalet på. Har du et hjemmevideo 4k kamera vil det givetvis virke fint så længe du overholder båndbredde begrænsningen i HDMI 1.4, fordi signalet næppe er krypteret. Redigeret af dpny - 26-Marts-2014 kl. 19:09 |
||
![]() |
||
MMJ,75 ![]() Guld medlem ![]() ![]() Oprettet: 17-Maj-2008 Sted: V, Roskile Status: Offline Point: 828 |
|
http://www.microsofttranslator.com/BV.aspx?ref=IE8Activity&a=http%3A%2F%2Fwww.hdmi.org%2Fmanufacturer%2Fhdmi_1_4%2F4K.aspx HDMI 1.4 (Maj 2009): - HDMI båndbredden forbliver på maksimalt 340 MHz og bitraten på 10.2 Gbps - Mulighed for 4k x 2x opløsning, dvs. 3840×2160p til f.eks. digitale biografer Redigeret af MMJ,75 - 26-Marts-2014 kl. 19:58 |
||
Yamaha RX-A3020. - Panasonic TX-P55VT30. - DMP-BDT310. - Soavo-1 Piano Black. - Vienna Waltz Grand. - Energy Veritas 2.0Ci. - Monolith-DF+. - Infinity Cascade 15. - TANNOY REFERENCE. - Squeezebox T.
|
||
![]() |
||
dpny ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 23-Juli-2013 Status: Offline Point: 570 |
|
I behøver altså ikke blive ved med at finde på stadigt mere intrigante måder at fremføre argumentet om at man ikke behøver købe noget man ikke har behov for. Den er feset ind, men tak for påmindelsen ;-) Det var nu heller ikke pointen. Pointen er at man ikke kan vide om behovet er der hvis man ikke er bekendt med at der kan være et problem. Det er dét jeg forsøger at gøre opmærksom på. Jeg ved ikke om du vidste det, men det spørgsmål jeg har besvaret oven for har jeg set flere andre steder og det tyder på at mange (de fleste?) ikke ved at 1.4 recievere simpelthen ikke ser ud til at blive kompatible med 4k, selvom der står det stik modsatte i marketing materialerne. |
||
![]() |
||
|
Ja teknisk set kan 1.4 overføre 4k så længe båndbredden ikke bliver for høj. Det hjælper dog ikke en fis fordi det ser ud til at blive sådan, at 4k bliver krypteret efter HDCP 2.2 standarden som en 1.4 reciever ikke kan dekryptere. Forsøger du at overføre et signal der er krypteret med HDCP 2.2 er det fuldkommen lige gyldigt om du har en HDMI 1.0 eller en HDMI 1.4 reciever. Den fatter nøjagtig lige lidt af hvad der foregår. Det var derfor jeg skrev i mit svar til Otto omme på side 1 at problemstillingen ikke kun handler om HDMI 2.0. Den handler mest om HDCP 2.2, selvom det vel er to sider af samme mønt. Her er hvad Onkyo skriver i specifikationerne til dette års recievere: "With Hollywood studios, satellite TV broadcasters, and video streaming services announcing a move to HDCP 2.2 copy protection for future 4K and Full HD releases, it’s important that your A/V receiver can handle this new standard. The TX-NR636 is one of the first A/V receivers to support HDCP 2.2, making it ready for next-generation Ultra HD streaming and broadcasting." Om man skal lægge noget i at Onkyo udover 4k også nævner fremtidige Full HD udgivelser, ved jeg ikke. Redigeret af dpny - 26-Marts-2014 kl. 20:32 |
||
![]() |
||
Sterler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
|
Hej.. Har du nogen ide om at 3030 sparker R.. i forhold til min 3800 ? musik lytning og film ? |
||
![]() |
||
Sterler ![]() Junior bruger ![]() Oprettet: 22-Januar-2010 Sted: Danmark Status: Offline Point: 44 |
|
Hej. Er der nogen ide at skifte pga lyden ? ( musik, film ).... Tak for svar
|
||
![]() |
||
|
Intrigante? Hvad med at du hopper ned af hesten - det var dig der lagde ud med at gå efter manden og ikke bolden. Jeg ved ikke hvem Avemestr er, og der er altså ingen der rotter sig sammen mod dig, bare fordi folk byder ind med deres egne synspunkter som ikke lige passer i dit verdensbillede.
|
||
![]() |
||
|
Arh! Hop selv ned. Du ser spøgelser hvor ingen er.
Prøv at forholde dig til noget af det der kunne være interessant for læserne af recordere i stedet for at hive et eller andet ud som du kan sidde og være fornærmet over. Det har ikke noget at gøre med at der bliver budt ind med et synspunk som ikke passer med mit verdensbillede. Sikke noget pladder at komme med. Jeg skriver bare at man ikke behøver blive ved med at finde på nye, stadigt mere indviklede, måder at forklare indlysende banaliteter som at man ikke behøver købe noget man som ikke har behov for. Hvis du vil fluekneppe mit uheldige valg af ordet intrigant så værsgo... Var det ikke mere interessant at nogen af jer fra branchen forsøgte at forholde sig til at Onkyo skriver i specifikationerne til deres nye recievere at vi kan forvente at 4k og Full HD i fremtiden bliver kodet med HDCP 2.2 og forholdt sig til at der de seneste år er blevet lovet at recieverne var kompatible med 4k, hvilket nu ser ud til at være en sandhed med ---meget--- kraftige modifikationer? Redigeret af dpny - 27-Marts-2014 kl. 08:56 |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <1234> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |