recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha rx-a3010 eller denon avr-4510ci ?
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha rx-a3010 eller denon avr-4510ci ?

Besvar Besvar
Forfatter
Besked
Milfern Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 31-Januar-2011
Sted: Danmark
Status: Offline
Point: 10
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milfern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha rx-a3010 eller denon avr-4510ci ?
    Sendt: 29-Januar-2013 kl. 11:41
Hej, jeg er i lidt i tvivl om hvilken forstærker jeg skal vælge. Jeg har ikke helt bestemt hvilke højtalere jeg skal have, men jeg ved jeg vil have en forstærker der kan udvides til 11.2 channels hvis det bliver aktuelt en dag.. Jeg har fundet disse to forstærkere som opfylder det krav, men jeg er i tvivl om hvilken jeg skal vælge.. Hvilken ville du vælge og hvorfor? Håber der er nogen det kan hjælpe.. Hvis nogen kunne svare mig på hvad jeg ellers skal have til som minimum for at udvide til de 11.2 (11.1) ville det være kanon :)
Til top
siccio Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 21-Februar-2009
Sted: Denmark
Point: 348
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér siccio Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 16:46
Hej
Et er at de receivere understøtter 11,1 men de har jo ikke aktiv forstærkning i 11 kanaler, samt når Dolby samt DTS kommer med et givent ultra master audio i 2016 måske ja så understøttes de jo ikke alligevel. Så for at starte forfra ville jeg købe det du finder mest brugbart nu og her. Ingen tvivl om begge receivere er kompetente. Muligvis med lidt varmere klang på Yamaha. Så smag og behag skal vel afgøre det.
Med venlig hilsen
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 16:56
Hej

Kan se du gerne vil have muligheden for at kan udvide en dag. En detajle ved 4520 (10?) er den har processesering i alle kanaler

Redigeret af Therock - 29-Januar-2013 kl. 16:59
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
Milfern Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milfern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:25
Sissio - aktivt forstærkning vil sige jeg skal bruge en forstærker mere for at det virker som meningen med de 11 højtalere, eller? Okay det kan jeg godt se, men det er fordi jeg ville købe Orb Audio små højtalere, men er blevet frarådet det herinde. Jeg er bare stadig i tvivl, så jeg vil købe dem til køkkenet og min anden stue for at høre hvordan de spiller, og hvis de er gode vil jeg købe 11 til den "store" stue. Derfor er jeg nødt til at købe en der kan klare 11.1 da det måske vil blive aktuelt.

Therock - Processesering i alle kanaler, hvad vil det sige? 

Jeg er ny i "faget" så håber i kan bære over med det skal skæres lidt ud :)
Til top
Milfern Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milfern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:27
Hov og jah det er selvfølgelig 4520 jeg mener ;)
Til top
Therock Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 01-Juni-2011
Sted: Randers
Point: 586
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Therock Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:37
Oprindeligt skrevet af Milfern Milfern skrev:

Therock - Processesering i alle kanaler, hvad vil det sige? 

Hej

Det vil sige at du kan købe en vilkårlig effekt og sætte til og skal ikke tænke på om den har processesering i sig. Det vil sige 4520 behandler signalerne i disse 2 kanaler som i resten af kanalerne...

Redigeret af Therock - 29-Januar-2013 kl. 17:40
Stereo: | Dali Mentor 1 | 2 x Dali Mentor Sub | Cambridge CRX 120 | Cambridge Audio Azur 851W |
Video:| LG CX 65" |
Til top
tvkartoffel Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem

Oprettet: 18-Juni-2009
Sted: Denmark
Point: 1998
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér tvkartoffel Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 29-Januar-2013 kl. 17:58
Nu du har besluttet dig for at du vil have 11.2 så vil jeg henlede din opmærksomhed på denne tråd:

Der står bla. lidt om Denon med 11 kanaler. - Fra side 10 og frem.

MVH

Redigeret af tvkartoffel - 29-Januar-2013 kl. 17:58
Til top
Milfern Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Milfern Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 30-Januar-2013 kl. 10:52
Therock - jah det kan jeg godt se, det ville være rart..

Tvkartoffel - tak for det, det hjælper det hele :)
Til top

Besvar Besvar

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu