recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RX-A820 - erfaringer efterspørges
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Yamaha RX-A820 - erfaringer efterspørges

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RX-A820 - erfaringer efterspørges
    Sendt: 14-Maj-2020 kl. 15:49
Har du, eller har du haft, en sådan fætter hører jeg meget gerne om dine erfaringer. Ved godt at det er en ældre sag, men jeg overvejer at købe en brugt som overgang til Atmos hen ad vejen, da jeg er træt af ikke at kunne en skid med min gamle Pioneer!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 20:15
havde en for en del år siden. Var rigtig glad for den var rimelig kompakt, kunne drive nogle store højttalere og bedste app jeg har haft til en receiver.
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 14-Maj-2020 kl. 23:44
Ole, tak - kan du evt. huske, om det var muligt at anvende den parametriske EQ mens man lyttede på kildelyden (f.eks. musik eller lyd fra DVD), eller om det kun var muligt at justere EQ til testtoner (eller ingenting)?
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
0leDK Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 18-Januar-2009
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 1213
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér 0leDK Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:25
Desværre, det husker jeg ikke.
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:40
Ved ikke om du kan bruge det til noget,  men på den nyere rx-a880 kan man justere til lyd/film... men mon ikke man også kan det på 820...

Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:45
Tak, Frank - jeg fandt manualen på nettet, og ser at der da i hvert fald er mulighed for at slå testtoner til og fra, så jeg håber det betyder at man kan. Det har altid drevet mig til vanvid at man på min Pioneer er stavnsbundet til testtoner, hver gang man vil justere noget!
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:51
Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak, Frank - jeg fandt manualen på nettet, og ser at der da i hvert fald er mulighed for at slå testtoner til og fra, så jeg håber det betyder at man kan. Det har altid drevet mig til vanvid at man på min Pioneer er stavnsbundet til testtoner, hver gang man vil justere noget!

Tonen på min er bare den "fm støj" agtige, så man kan høre om der er hul igennem....

Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 08:56
Oprindeligt skrevet af Frank13 Frank13 skrev:

Oprindeligt skrevet af jacobe jacobe skrev:

Tak, Frank - jeg fandt manualen på nettet, og ser at der da i hvert fald er mulighed for at slå testtoner til og fra, så jeg håber det betyder at man kan. Det har altid drevet mig til vanvid at man på min Pioneer er stavnsbundet til testtoner, hver gang man vil justere noget!

Tonen på min er bare den "fm støj" agtige, så man kan høre om der er hul igennem....

Hehe, ja, det er såkaldt "Pink Noise", som er fantastisk til klangjusteringer, men ikke så fedt til "den-lyd-mine-ører-synes-om-justeringer" Smile
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Frank13 Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 07-Juli-2017
Sted: Snekkersten
Status: Offline
Point: 1028
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Frank13 Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 09:26
Hvis 820 er som 880 så tror jeg du bliver glad,  her justere du hver enkelt højtaler, de frekvenser du vil pille ved, kan ændres..
Frank
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 09:33
Jep, parametrisk EQ - helt fantastisk ift. den hæslige 9-bånds EQ med faste frekvenser jeg er vant til Clap

Redigeret af jacobe - 21-Maj-2020 kl. 23:51
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
Potter Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem


Oprettet: 23-Juni-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 3291
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér Potter Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 11:07
Jacobe, ved ikke om den amp er for gammel og eller om det er hele serien der kan, men prøv at kalde din receiver op via web "en browser" skriv dens ip i url.

Så for du sikkert, eller forhåbenlig et relativ simpel grafisk interface hvor du kan ændre lidt parameter.

Men hvis du så der i mod skriver din receiver's ip adresse efterfuldt af /setup så kan du side og justere via det avanceret og udvidet interface, uden at benytte din receiver's OSD på din tv skærm, via en iPad - laptop  eller lign.

Fe.eks. ip: 192.xxx.x.x/setup
4x JL Audio Fathom F113v2 SUBWOOFER| LG OLED 83 | OPPO |UDP-203 | Yamaha RX-A3060 Dolby ATMOS/ DTS-X 7.2.4 - 3x SA Exact | 2x SA 720 | 4x SA Talenter |
Til top
jacobe Se dropdown menu
Guld medlem
Guld medlem
Avatar

Oprettet: 14-Februar-2006
Sted: Lund, Sverige
Status: Offline
Point: 1858
Funktioner Funktioner   Tak (0) Tak(0)   Citér jacobe Citér  BesvarSvar Direkte link til dette indlæg Sendt: 15-Maj-2020 kl. 12:10
Poter, det lyder sgu skidesmart, og tak for tippet, men - jeg har ikke købt den endnu (og ved ikke om jeg gør!), jeg overvejer det blot Smile 
Jeg ved hvad jeg taler om, jeg har selv læst det på nettet!
Se vores hyggelige hjemmebiograf :)
Til top
 
 Besvar Besvar Side  12>
 
Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu