|
yamaha rx-v 2067 vs Marantz Sr 6011 |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Forfatter | ||
Allan Olesen ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 08-Juli-2008 Status: Offline Point: 3249 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Det er det her problem, HT Bypass er opfundet til at løse.
Sæt en god stereo-effektforstærker foran fronthøjttalerne. Sæt en stereo-forforstærker med HT Bypass foran effektforstærkeren. Slut din musikkilde direkte til forforstærkeren. Slut pre-out på surround-receiveren til HT Bypass-indgangen på forforstærkeren. Nu har du den gode effektforstærker på fronterne hele tiden, og når du hører musik, går signalet helt uden om surroundreceiveren.
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
@Allan - Hvor ville jeg gerne have vidst det for længe siden. Går ud fra det betyder at HT indgangen bypasser forforstærkerens volumenkontrol og andet processing?
Det er jo den perfekte løsning jeg har ledt efter i årevis, til at kombinere dedikeret surround med dedikeret stereo.
|
||
![]() |
||
Lars_M ![]() Bruger ![]() ![]() Oprettet: 03-November-2011 Sted: København, DK Status: Offline Point: 177 |
|
Jeg kører med sådan et system - Marantz surround og en stereo forstærker med ht bypass. Der er ikke rigtigt nogle ulemper udover at man skal tænde to forstærkere når man skal have surround.
|
||
LG 50PK760N, Marantz NR-1403, Creek Evolution 5350, Aune X1 Dac, Elac BS-203.A, XTZ 99W10.16, Audiovector center plus diverse bokse..
|
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
Helt enig og også kørt med et rent stereo med HT bypass som giver fed stereo og giver surrounden flere kræfter på front HT'erne
![]() Desværre skal man tænke 2 setup'et (stereo og surround) ved surround lyd men det er jo bare et klik på remoten !
|
||
![]() |
||
Nagash ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 24-Oktober-2007 Sted: Hillerød, DK Status: Offline Point: 6062 |
|
Hmm... Nu synes jeg jeg har støvsuget alle de forskellige danske forhandlere på nettet. Synes ikke man ser forforstærkere med HT indgang, før vi kommer over 15.000kr. Lidt voldsomt, når man har en surroundreceiver til 6.000kr og en brugt effektforstærker til 3.000kr.
Redigeret af Nagash - 26-Marts-2018 kl. 14:25 |
||
![]() |
||
rotelman ![]() Bruger ![]() Oprettet: 13-December-2010 Status: Offline Point: 209 |
|
hvad med f.eks. Naim, Nac 152 XS
Fundet på dba ud fra denne liste på dette forum Forstærkere med Home Theater inputRedigeret af rotelman - 26-Marts-2018 kl. 16:54 |
||
![]() |
||
Gump ![]() Super bruger ![]() ![]() Oprettet: 25-Juni-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 377 |
|
Nu er det nok bare min uvidenhed der slår igennem, men hvad giver det af fordel at man har en stereo-forforstærker på også? Giver det ikke samme bare at bruge surround-receiveren med en stereo-effektforstærker koblet på fronterne?
|
||
![]() |
||
Hounddog ![]() Bruger ![]() Oprettet: 10-Marts-2008 Sted: 8660 Status: Offline Point: 53 |
|
grunden til at jeg droppede yamaha surroundrecievere var, at jeg ikke synes, at de fik musikken ud fra væggen, det gør min marantz 7011 til gengæld, flot og luftig lyd, hvilket min kvinde heller intet besvær har med at bemærke
![]() Redigeret af Hounddog - 26-Marts-2018 kl. 18:46 |
||
![]() |
||
Dorf ![]() Guld medlem ![]() Oprettet: 21-Oktober-2008 Sted: Denmark Status: Offline Point: 663 |
|
Jeg kan heller ikke lige se fordelen med forforstærkeren. |
||
![]() |
||
|
Fordi når du så hører musik fra fx CD eller vinyl, så kører alt lyd udenom surround receiveren. Det er sluttet direkte til forforstækeren som så sender det til effektforstærkeren. Altså et rent stereo setup. |
||
![]() |
||
|
tjaa jeg har en rigtig stor yamaha surround ting men synes slet ikke den kommer i nærheden af mit stereo setup
![]() |
||
![]() |
||
Bruger udmeldt 43 ![]() -- ![]() Oprettet: 18-April-2007 Status: Offline Point: 0 |
|
En HT stereoforstærker er beregnet til at sidde sidst i kæden!
Ved surround agerer stereoforstærkeren effekt for fronter. Og ved stereo er kilder sat direkte i indgange på stereoforstærker. Surround forstærker forbliver slukket. |
||
![]() |
Besvar ![]() |
Side <123> |
Skift forum | Forum-tilladelser ![]() Du kan ikke oprette nye emner i dette forum Du kan ikke besvare indlæg i dette forum Du kan ikke slette dine indlæg i dette forum Du kan ikke redigere dine indlæg i dette forum Du kan ikke oprette afstemninger i dette forum Du kan ikke stemme i dette forum |