recordere.dk forum     Det danske community for hjemmets elektronik og indhold     Siden 2003
<b>Forside</b> Forside > Visnings- og lytte-udstyr > Surround
  Nye indlæg Nye indlæg  Seneste forum emner Seneste   Seneste forum emner (vindue) Vindue   De emner du deltager i Mine emner RSS Feed - Yamaha RXV363B
  FAQ FAQ  Søg i forum   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketYamaha RXV363B

Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Besked
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Oprettet: 13-Oktober-2008
Sted: Denmark
Status: Offline
Point: 25
Direkte link til dette indlæg Emne: Yamaha RXV363B
    Sendt: 02-November-2008 kl. 22:20

Ser Elgiganten sælger en Yamaha RXV363B til 1499 kr, gætter på normal prisen måske er på 2000 kr, men prisen taget i betragtning er det så noget der dur ? Jeg har på nuværende tidspunkt en Panasonic SA-HE 40 ( nypris 2000 kr ) vil Yamaha forstærkeren være bedre ? den har jo HDMI osv. Skal bruge den sammen med Playstation 3.

Mvh Jens.

Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 02-November-2008 kl. 22:31

Nu står der : not support audio signal , vil det sige at jeg ikke vil kunne afspille true HD osv fra Bluray  ? eller hvad betyder det  ? 1080p-Compatible HDMI Switching*

(2 In/1 Out)

This receiver features dual HDMI inputs and one

output that can handle all HD format including

720p, 1080i and 1080p so users can connect two

HDMI sources, such as a DVD player and a high

definition set-top box, and enjoy the highest

possible quality with HD display (* not support

audio signal).

HDTV Compatible Component Video Terminals

(3 In/1 Out)

Component Video inputs offer higher picture

quality, for use with units such as DVD players

that have Component Video output. You can

enjoy three different sources without having to

change connections. The frequency response of

the component video signal is 5Hz – 60MHz,

making it compatible with HDTV (1080i/720p).

High Picture Quality

1080p-compatible HDMI switching (2 in/1 out) including 1080p/24Hz repeat

HDTV compatible component video terminals (3 in/1 out

Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Oprettet: 30-Oktober-2008
Sted: Aalborg,Danmark
Point: 331
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-November-2008 kl. 00:19
Jeg har selv netop kigget på denne, men jeg er bange for du har ret. Den kan ikke spille de nye formater desværre. Prisen er jo så også derefter, tror faktisk den koster 2500 normalt her i DK.
Jeg tager dog ud og kigger på den alligevel :) virker som en god pris og Yamaha skulle være et nogenlunde mærke.
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 19:18
Elgiganten er jo en frygtelig forretning, de havde den ikke på lager i Aalborg og jeg forsøgte så at få ham til at bestille den hjem, det ville han have 50 % for på forhånd og kunne ikke sige noget præcist om hvornår han fik den hjem 

Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 20:07

Oprindeligt skrevet af serano serano skrev:

Elgiganten er jo en frygtelig forretning, de havde den ikke på lager i Aalborg og jeg forsøgte så at få ham til at bestille den hjem, det ville han have 50 % for på forhånd og kunne ikke sige noget præcist om hvornår han fik den hjem 

Ja det er bare typisk, vil gerne høre hvad du synes om den, når du får den hjem.

Jens.

Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 07-November-2008 kl. 21:34
Jeg gad ikke handle med sådan en amatør, så jeg kan desværre ikke give dig min mening :)
Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 20:32
Nå så kom jeg sku derud alligevel ..
Den var også på tilbud i denne uge og da jeg så dette ville jeg lige prøve at forhøre mig om den var på lager, denne gang var jeg heldig og dyret er netop lige blevet sat til og har kørt højtaler setup.. Den spiller langt bedre end min gamle Panasonic SA-HE7 receiver. Jeg sidder lige og leger lidt med den, overvejer et mini review, hvis det er noget der er brug for :)

Den kan dog som du spurgte om først ikke modtage HD Lyd, men det har jeg heller ikke brug for med min xbox 360 Skal have smidt nogle DVD film på her om lidt for at se hvordan den performer med dem.
Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 20:50

Nå så kom jeg sku derud alligevel ..
Den var også på tilbud i denne uge og da jeg så dette ville jeg lige prøve at forhøre mig om den var på lager, denne gang var jeg heldig og dyret er netop lige blevet sat til og har kørt højtaler setup.. Den spiller langt bedre end min gamle Panasonic SA-HE7 receiver. Jeg sidder lige og leger lidt med den, overvejer et mini review, hvis det er noget der er brug for :)

Den kan dog som du spurgte om først ikke modtage HD Lyd, men det har jeg heller ikke brug for med min xbox 360 Skal have smidt nogle DVD film på her om lidt for at se hvordan den performer med dem.

Jamen jeg vil meget gerne høre mere, overvejer selv at købe denne model.

Mvh Jens.

Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 11-November-2008 kl. 22:43
Kom gerne med spørgsmål :) så kan jeg også bedre vurdere hvad jeg skal skrive i en eventuel anmeldelse..
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
ps2jens Se dropdown menu
Junior bruger
Junior bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 12-November-2008 kl. 20:08

Kom gerne med spørgsmål :) så kan jeg også bedre vurdere hvad jeg skal skrive i en eventuel anmeldelse..

Kører du HDMI fra din X-box til Yamaha`en, og hvis du gør,er billede siden så forandret, iforhold til før du fik ny forstærker? Og indtryk af forstærkerens kvalitet iforhold til prisen.

Mvh Jens.

Til top
serano Se dropdown menu
Super bruger
Super bruger

Direkte link til dette indlæg Sendt: 17-November-2008 kl. 20:46
Nej det gør jeg desværre, så kan ikke hjælpe dig på den front :( Kører pt component til tv'et og optisk kabel igennem receiveren. Jeg har testet det med film som Gladiator og Saving Private Ryan. Jeg vil meget gerne høre anlæg til 4000 kr, som gør det meget bedre end mit og alle der har set det i aktion har også været imponeret :) dermed sagt har det dog ikke været hifi nørder, men almindelige dødelige ..
Musikken bliver også afspillet rigtig godt, jeg har prøvet både via computer og xbox'en. Receiveren har et mode der hedder "Music Enchancer" som øger dynamikken en lille smule, den har jeg brugt indtil videre :)
Jeg vil sige at til 1500 kr, skal du lede en del efter bedre løsning. Synes den er meget robust og jeg kan også godt lide remoten til den.
Samsung 65NU7455
Sonos Playbase + 4xPlay1
Synology
Apple TV4K
PS4
Til top
Merlin Se dropdown menu
Ny bruger
Ny bruger

Oprettet: 07-Marts-2006
Point: 8
Direkte link til dette indlæg Sendt: 03-Januar-2009 kl. 19:12

Jeg undrede mig lit over tidligere post der nævnte at den ikke var på lager i (var det Odense) Jeg har tjekket stort set alle deres lokale shops plus deres webshop, og forstærkeren er IKKE P ÅLAGER nogen af stederne..... Det lugter lidt af ufin markedsføring.

Er der nogen her der ved hvor Elgiganten har denen forstærker på lager hører jeg gerne fra dem.

Til top

Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum-tilladelser Se dropdown menu